Gå til innhold

[Løst] Blade Master 92mm som nye kabinettvifter ?


kal.50

Anbefalte innlegg

Bygger en ny pc og skal velge vifter til kjøling av kabinettet.

Kan velge mellom å koble dem rett på hovedkortet eller via en justerbar viftekontroller jeg har.Skal sette inn 4 stk.

Håper å kunne sette dem på et rpm som ikke støyer for mye.

 

Er dette bra vifter eller burde jeg gå for noe annet ?

Det beste hadde vært om jeg fant noen som ikke har så høy rpm så jeg hadde sluppet viftekontrolleren.Har noen Akasa vifter med blått lys i en annen pc men synes de bråker for mye på full rpm.

 

Link til Blade Master jeg vurderer.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579949

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Sirkulasjon av luft i kabinettet er jo viktig, ellers går den samme varme luften rundt kjøleribbene, på f.eks. en CPUkjøler.

Hvor mange vifter har du i kabinettet ditt fra før, og hvor har du plassert de?

Lenke til kommentar

Joah, det gjør selvfølgelig en forskjell. Men hvis du har tenkt å kjøle PC-en din bedre og skaffer deg kabinettet fullt av kabinettvifter og fortsatt har stock CPU-kjøler, så gjør du noe feil :p Det kabinettvifter gjør er å flytte varmen som PC-komponentene produserer ut av kabinettet. Men det hjelper veldig lite hvis du ikke får varmen ut fra komponentene i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har dette kabinettet som jeg driver og bygger opp og mangler bare 92mm viftene.(har en 120mm til å blåse ut bak).

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=G0328&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=G0328

 

Har ikke stock CPU kjøler nei. Min uklokkede 2500k har en TX3 kjøler og har fin temp.

Men jeg vil jo kjøle to HD,er og sørge for frisk luft til mitt Gigabyte GTX 670 kort også :) Skal derfor sette inn 4 stk 92mm som skal blåse luft inn i kabinettet.

Har to maskiner til med samme kabinett og det funker kanon og sette det opp sånn at 4 92mm blåser inn og en 120mm blåser ut sammen med PSU vifta.

Sliter bare litt med å finne vifter som ikke bråker så jævlig.Får bruke litt penger å teste litt forsjellig kansje.

Er jo litt forsjellig hvordan den enkelte opplever støy også så det blir mye synsing ang vifter.

Hadde håpet og finne noe så jeg slipper viftekontrollern da det er nok kabler og greier i kassa fra før. :green:

Lenke til kommentar

Generelt sett bør luft komme inn i kabinettet så langt nede som mulig, og gå ut på toppen. Større og dyrere kabinetter enn det du har, har ofte viftemonteringer på bunnen og foran som er beregnet til inntaksvifter, og viftemontering på toppen og bak til uttaksvifter. Det er på grunn av prinsippet om at varm luft stiger. Ditt har kun på siden og bak, og du vil ikke få en optimal luftstrøm, fordi luften ikke blir dyttet i én bestemt retning. Den må liksom snu 90 grader fra inntaksvifta til uttaksvifta.

 

Men uansett... En god 92mm vifte er Noctua sin NF-B9. Har brukt denne viften selv. Noctua er generelt sett gode på støydemping fordi bruker gummi i stedet for vanlig skruer, og viftene er robuste slik at de vibrerer mindre.

Lenke til kommentar

Er fullstendig klar over det med hvordan luftstrømmen bør gå i kabinettet. Akkurat dette kabinettet er veldig undervurdert når det gjelder akkurat det.Riktig oppsatt (ved å tette noen av plassene hvor det slipper luft ut\inn der det ikke er vifter) oppnår jeg svært gode tempraturer. I tillegg er det en 92mm som blåser kald luft inn rett på skjermkortet og CPU.Har brukt denne kabinett typen leenge og funnet ut hvordan jeg holder det kjølig og ikke minst helt fritt for støv.(min egen lille hemmelige patent :dremel: ).

Takker så mye for tipset om Noctua !! De ser svært aktuelle ut og skal definetivt prøves.! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...