Gå til innhold

15,6" laptop med minimum 1600x900 oppløsning


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter en 15" laptop med minimum 1600x900 oppløsning (helst 1920x1080) til en god pris.

 

Foreløpig har jeg ikke klart å finne noe bedre enn proshops deal på en Samsung i 7-serien:

 

http://www.proshop.no/Products/ProductSearch.aspx?search=Samsung%20Series%207%20NP700Z5AH%2015.6%22

 

Er det noen som har forslag til en bedre deal enn Samsungen?

Utseende og vekt spiller ikke så altfor stor rolle, så lenge den ikke er større enn 15,6 samt har en god oppløsning.

 

Mange takk for eventuelle forslag :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom Xishan W150E 15.6" Full-HDMatt LED, Intel Core i5-3210M, 8GB, 500GB, GeForce GT650 GDDR5, HDMI, USB3.0, NVIDIA Optimus, Uten operativsystem, pris 6495kr

 

Eller enda bedre spillytelse.(Strengt tatt meget god spillytelse)

Multicom Xishan W350E 15.6" Full-HDMatt Intel Core i5-3210M, 8GB, 500GB, GeForce GTX 660M 2GB GDDR5, BT, HDMI, USB3.0, nVIDIA Optimus, Uten operativsystem, pris 6495.

 

Begge maskiner har god spillytelse, men du skriver ikke om det er et kriterie. Uansett så er det meget gode maskiner og til gode priser. Merk at operativsystem ikke er inkludert i prisen så du må påregne minimum 860kr i tillegg for Win7 OEM hvis du skal ha Windows.

Lenke til kommentar

Multicoms Clevo maskiner er de maskinene som jeg veit om som har 1600x900 eller høyere oppløsning.

De har modeller med kun integrerte grafikkshipper også.

 

Denne har kun integrert grafikk og Windows 7 Home Premium er inkludert i prisen så det er muligens et altenativ.

Multicom Xishan W252 Design-Collection15.6" LED HD+ Matt, 2nd Generation Intel Core i5/i7, Intel HD Graphics, HDMI 1.4, BT, Windows 7, pris 6828kr

 

Dell Vostro som Luna linker er også prima maskiner

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Takk for tipsa vidarkri! Har nettopp bestilt den 2. du foreslo frå Multikom; W350E Valde denne fordi den har betre batteri enn den fyste du anbefalte. For meg er det også ein nøkkelfaktor at eg kan be om å ikkje få med Windows. Kanskje eg legg det inn, men skal i allefall ha ein partisjon med Linux Mint. skal prøve å bruke den til litt avanserte lydopptak med eksternt lydkort. Men i fyste omgang skal den bli med om 10 dgr til Malaysia og Kina. Å kjøpe der borte er det samme som langt dårlegare byggekvalitet, ikkje æøå og ingen garanti. Men speilrefleks kamera skal eg gå til innkjøp av i Hongkong.

 

Igjen, takk for rådet!

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Du får mene hva du vil.

 

Jeg oppfatter kriteriene trådstarter setter opp slik:

1) en 15" laptop

2) med best mulig oppløsning

3) til en god pris

 

Punktene 1) og 2) er objektive kriterier, som MacBook Pro retina tilfredsstiller på beste måte. Punkt 3) er subjektivt og etter min mening også fullt ut tilfredsstilt med MBPr.

 

All den stund TS ikke setter opp maskinprodusent eller OS som kriterier står man naturligvis fritt mht. dette i anbefalingene man gjør.

 

Vet ikke hvorfor du forsøker å provosere fram en helt poengløs "apple/pc"-diskusjon med basis i dine egne fordommer, men den får du heller ta med deg selv fra nå av. Så får trådstarter vurdere om han har baller og penger til å bevege seg i uventet retning mot det ypperste i skjermoppløsning og ellers på det meste, i form av maskinen jeg foreslår - eller nøye seg med dvask middelmådighet fra Samsung eller Sony som er "billigere" i alle ordets betydninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får mene hva du vil.

 

Jeg oppfatter kriteriene trådstarter setter opp slik:

1) en 15" laptop

2) med best mulig oppløsning

3) til en god pris

 

Punktene 1) og 2) er objektive kriterier, som MacBook Pro retina tilfredsstiller på beste måte. Punkt 3) er subjektivt og etter min mening også fullt ut tilfredsstilt med MBPr.

 

All den stund TS ikke setter opp maskinprodusent eller OS som kriterier står man naturligvis fritt mht. dette i anbefalingene man gjør.

 

Vet ikke hvorfor du forsøker å provosere fram en helt poengløs "apple/pc"-diskusjon med basis i dine egne fordommer, men den får du heller ta med deg selv fra nå av. Så får trådstarter vurdere om han har baller og penger til å bevege seg i uventet retning mot det ypperste i skjermoppløsning og ellers på det meste, i form av maskinen jeg foreslår - eller nøye seg med dvask middelmådighet fra Samsung eller Sony som er "billigere" i alle ordets betydninger.

 

Nei. trådstarter skrev 1600*900 som minimum og helst 1920*1080. Det er ikke 2880x1800.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. trådstarter skrev 1600*900 som minimum og helst 1920*1080. Det er ikke 2880x1800.

Nei 2880x1800 overgår kravene, og er rett og slett det ypperste. Men...men...var det ikke nettopp det jeg skrev i mitt første innlegg, da??!

Siden når ble OK å kalle noen for et "troll" for å foreslå en løsning som er bedre enn minimumskravene, men like fullt helt greit oppnåelig for alle innenfor en helt ordinær økonomi?

Lenke til kommentar

Nei. trådstarter skrev 1600*900 som minimum og helst 1920*1080. Det er ikke 2880x1800.

Nei 2880x1800 overgår kravene, og er rett og slett det ypperste. Men...men...var det ikke nettopp det jeg skrev i mitt første innlegg, da??!

Siden når ble OK å kalle noen for et "troll" for å foreslå en løsning som er bedre enn minimumskravene, men like fullt helt greit oppnåelig for alle innenfor en helt ordinær økonomi?

Nå nevnte trådstarter Linux Mint som operativsystem, så det legger vel egentlig produkter fra Apple litt på hylla... Eller var det kanskje en annen enn trådstarter som gjorde det? Falt litt av etter sure oppstøt fra sure epler...

Men når det gjelder pc-kjøp og nettbutikker som Proshop og lignende... Er det verdt de få hundrelappene å potensielt (og nesten garantert) miste de fine 5 år med reklamasjonsmuligheter vi har her i landet? Går nettbutikken konkurs, så sitter man med skjegget i postkassa. Det er en teoretisk mulighet å rette krav mot konkursboet, men den er mikroskopisk grunnet størrelsen på kravet. Og å prøve seg på produsenten er på grensen til meget optimistisk...

Jeg ville vurdert en skikkelig butikk hvis man har planer om å ha pc'n etpar-tre år, som man forventer å overleve litt økonomiske nedgangstider. Både Elprice og Amentio har gått under siste året, og de var blant de "store og kjente".

Lenke til kommentar

Nå nevnte trådstarter Linux Mint som operativsystem, så det legger vel egentlig produkter fra Apple litt på hylla... Eller var det kanskje en annen enn trådstarter som gjorde det? Falt litt av etter sure oppstøt fra sure epler...

Ehh, nei, det nevnte trådstarter ikke, derimot nevnte Dabola det.

For øvrig så uttrykte Dabola ønske om at Windows ikke følger med - Check! Dessuten kan Linux Mint like gjerne installeres på en Mac - Check!

Så du kan egentlig ta deg en bolle og ikke blande deg inn når vi voksne diskuterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...