Gå til innhold

Darkfall: Unholy Wars


Anbefalte innlegg

Med nåtidens puslete utvalg av MMORPG's (særlig innen themeparks) synes jeg det er verdt å reklamere litt for en kommende underdog.

 

W13HR.jpg

 

Kort fortalt:

 

Darkfall: Unholy Wars er et sandbox mmorpg som kommer ut 20 november. Spillet er en remake (og regnes som standalone game) av det originale Darkfall som kom ut i 2009 med mål i å bryte de tidligere komplikasjonene og utfordringene. Dette inkluderer blant annet totalrenovering av grafikk og lyd i den gamle verdenen, geografisk finpuss av verdenen, nytt kampsystem, rolleinndeling, UI, og annet varierende tidsfordriv. Målet er at spillet skal kunne være mer brukervennlig enn forgjengeren (f.eks. ingen scripts), samtidig som det fortsatt skal appellere til en mer 'hardcore' eller dedikert gruppe.

 

Grove hovedtrekk:

 

Storslagne PvP kamper både på land og til sjøs. Thousands of players can participate simultaneously in wars and sieges on land and sea, in real-time, on a single server.

 

Agon - en gigantisk verden med blant annet dynamisk vær. I det originale Darkfall tok det litt over 4 timer å bevege seg fra en side til den andre. "The Kraken" var også å finne i vannet på den tiden. The world of Agon is a large open world that consists of both land and water and gives the freedom to players to uncover its hidden secrets.

 

Velg mellom 4 roller: Warrior, Skirmisher, Elementalist, Primalist - som innad utgjør 16 kamp retninger. Man kan kun ha 1 spiller per konto, men man kan bytte mellom roller hver 24 time. Develop your skills in all roles and experience the game in a multitude of different ways over time or specialize in a single role and be the one your friends depend on to fulfill that calling.

 

Alt kan lootes i PvP - ja til og med gear og penger! Banken er din venn.

Politikk spiller en sentral rolle. 'Guilds' kjennetegnes som 'Clans' og sammen kan man ta over bygder, byer, slott, landområder m.m. Andre kan foretrekke å bli pirater og f.eks. raide kyster med skip. Players can affect the fabric of the game world, constructing and fortifying cities across Agon and building empires that last as long as they can defend them.

 

CvA7T.jpg

 

 

Dette er spillet forklart i grove trekk, hvis det vekker interesse kan man utforske offisielle forums community q/a (eller se samletråd) og mmorpg.com (der det er #1 hyped game på listene).

 

Denne sandkassa kommer garantert ikke til å appellere til flertallet og det har aldri vært målet til utviklerne. Har man derimot ikke noe imot PvP, er lei av hold-meg-i-hånda + instanced konsept, så er det godt mulig dette faller i smak. Prøver man dette bør en ha et åpent sinn da mange av systemene ikke kan sammenlignes med hva du er vant med. For eksempel har MMO X fokus på 'gear progression', mens her kan man ikke reparere utstyr, og når det er ødelagt er det borte. Dette er et viktig supplement til økonomien, og da spiller crafting og PvE sin rolle. For å få en fullverdig (og nødvendig) opplevelse av D:UW bør man være medlem av en Clan - hele spillet bygges rundt dette.

Det er nemlig dette som utgjør noe som ikke eksisterer i dagens MMORPG marked - det å kunne sette pris på og opplevelsen av å være i en levende verden fylt med spenning, farer, politikk og intriger mellom spillere, klaner og allianser - en verden der det ikke er noe som heter 'endgame content' fordi det konstant skapes av spillerne.

 

Endret av nacario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De eneste jeg vet om fra Darkfall(1) som forsatt er i "live" er Aesir(aoc-gaming.se). Det er en clan som er for norske og svenske spillere(flertallet er nok svenske). Så hvidt jeg vet fantes det flere norske claner ved release av Darkfall(1) men jeg vet ikke om noen har planer om å starte opp igjen. Jeg vil anbefale deg å finne en clan som har eksistert i Darkfall(1) siden de har kjennskap til spillet og sansynligvis er ikke spillene så forskjellige.

 

Når det gjelder sandbox, så vet jeg ikke hvor mye sand det blir i spillet ved release hvertfall, Df1 mangler en del sand i kassen ifølge de som er opptatt av dette. Men hvis du ser etter et pvp mmo finnes det ingen i nærheten av Darkfall etter min mening. Du må tåle og miste det du eier siden det er full loot men det føles bra når du er på den vinnende siden :p

 

Hvis du ikke har mye å "gjøre" for tiden anbefaler jeg deg å teste ut darkfall 1 selv om population ikke er så stor. Du kan lære deg litt basics og kjenne på spillet mye vil nok være likt og det kan gi deg en liten fordel over andre som begynner fra scratch. Koster 10 euro for 1 måned. Det ble sagt for en stund tilbake at alle som hadde en account i darkfall 1 slapp og kjøpe darkfall 2 som det ble kalt da. Mye av det de har sagt gjennom disse årene må tas med en klype salt desverre.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler klanen Aesir og spillet Darkfall på det sterkeste. Mange norske som er med, inkludert meg :) Ble nylig Pappa, så har ikke blitt så mye spilling på meg i det siste, men Darkfall er og blir min favoritt innen mmo-sjangeren. Jeg har spilt mye MMO og det finnes ikke et eneste spill som gir meg den samme kriblingen i magen og frihetsfølelsen når jeg spiller - og jar har spilt aktivt siden beta. Et utrolig bra spill. Gleder meg virkelig til Darkfall: UW.

 

Jeg har fulgt Darkfall siden den lille gruppa med nordmenn som utviklet "grunnmuren" begynte å løfte litt på sløret i 2001. I dag skjer all utvikling nede i Hellas og såvidt jeg vet er det forsatt noen av de norske som bor og jobber for Aventurine der nede.

 

Darkfall: Unholy Wars blir et helt nytt spill og med den digre gruppa med utviklere Aventurine nå i dag har, er jeg sikker på at de kommer til å gjøre det bra. In-game trailer og beta er rett rundt svingen! Følg med! Har du ikke spilt Darkfall enda så bør du vente til Darkfall: UW lanseres :)

agon-screenshot-10.jpg

 

agon-screenshot-11.jpg

 

agon-screenshot-16.jpg

 

agon-screenshot-20.jpg

 

agon-screenshot-22.jpg

 

agon-screenshot-25.jpg

 

agon-screenshot-3.jpg

 

starting-area-2.jpg

 

starting-area-3.jpg

 

47952_285812161527856_654332819_n.jpg

 

560355_285812434861162_1102780913_n.jpg

 

430063_285812521527820_2113734244_n.jpg

 

267257_285812564861149_1015957231_n.jpg

 

393668_285812661527806_1937383674_n.jpg

 

199865_287523578023381_249199388_n.jpg

 

67184_287523628023376_1863179426_n.jpg

 

581503_287523684690037_1747594164_n.jpg

 

150187_287523824690023_1295558246_n.jpg

Endret av totalboy
Lenke til kommentar

Det som er viktigst når du ser etter clan er å finne noen som har erfaring fra df1, unngå og bli med noen som aldri har spilt før. Blir du med noen av clanene som forsatt er aktive har du også større sjanse for at clanen holder ut i "harde" tider slik som df1 er inne i nå, hvor antall spillere er få og det ikke er så mye å gjøre

Lenke til kommentar

I see. Og med den efforten din totalboy så får jeg ære deg med å sende inn en søknad ;) Gratulerer forresten som nybakt far!

 

Tusen takk! :)

 

Godt å høre at du vil bli med i Aesir. Aesir er vel en av de eldste klanene på EU-serveren og med mye erfaring. Mange har tatt en pause frem til lanseringen av DF:UW, så atm er det ikke så mye aktivitet.

 

Dette blir bra! :) Skal prøve å holde denne tråden oppdatert med nyheter om spillet.

 

Btw, Jeg heter Occultus Hawkstow in-game ;)

Endret av totalboy
Lenke til kommentar

Facebooken deres / forumet oppdateres vanligvis daglig med noen bilder/spørsmål osv(hvertfall det som er planen). Så hvis du vil holde deg oppdatert anbefaler jeg å bruke www.dfstuff.com er en tracker som lister opp alle posts/nyheter fra officielle talspersoner.

 

Du får ha lykke til i aesir også ses vi nok i df2

Lenke til kommentar

Facebooken deres / forumet oppdateres vanligvis daglig med noen bilder/spørsmål osv(hvertfall det som er planen). Så hvis du vil holde deg oppdatert anbefaler jeg å bruke www.dfstuff.com er en tracker som lister opp alle posts/nyheter fra officielle talspersoner.

 

Du får ha lykke til i aesir også ses vi nok i df2

 

Hvilken klan spiller du i?

Lenke til kommentar

Facebooken deres / forumet oppdateres vanligvis daglig med noen bilder/spørsmål osv(hvertfall det som er planen). Så hvis du vil holde deg oppdatert anbefaler jeg å bruke www.dfstuff.com er en tracker som lister opp alle posts/nyheter fra officielle talspersoner.

 

Du får ha lykke til i aesir også ses vi nok i df2

 

Hvilken klan spiller du i?

 

The Nxte i zZzZz

Endret av laaano
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er skeptisk til den nye utgaven, det at de legger til såpass mange nye funksjoner og roller som de gjør uten å ha en større beta test er ikke ett godt tegn. Rollene i seg selv kan være en en bra ting så lenge de klarer å fikse problemet som var i DFO. Det største problemet i DFO var ikke mangel på roller, men mangel på skillcap. Det at alle kunne bli like gode i alt var århundrenes verste idé når det kommer til spill mekanikker. Og gjorde at alt for mange drev med macroer og generelt sett AFK grinda personen sin for å kunne fungere i kamp.

 

Siden jeg har en konto fra før så vil jeg få det gratis så skal teste det, men har de ikke lært fra sist gang så mistenker jeg at spillinga denne gangen blir svært kort. DFO hadde sine stunder hvor det var fantastisk, dessverre så hadde det også sine stunder hvor man bare lurte på hvorfor man gadd å spille det. Ser ut som mange fra klanen samles igjen, dog av oss som snakker om å spille er det kun en person som er super spent, resten er veldig usikre på om de i det hele tatt har lært.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...