Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er han interessert i noe mer?


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt godt kjent med en gutt jeg begynte å studere sammen med i høst. Vi er begge single, og har snakket mye sammen. På alle festene vi har vært på har vi blitt sittende å prate nesten hele kvelden. På skolen prater vi også masse, og det samme gjør vi over sms og på Facebook. Problemet er at jeg liker han kjempegodt, og har lyst til å ta dette videre. Han virker på noen områder interessert i meg; han ser mye på meg og han prater til meg på en førtende måte. Når vi først møttes sa han at han ikke kunne tenkt seg kjæreste, men her om dagen sa han at han trengte en kjæreste som kunne lage mat til han. (på spøk selvsagt)

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Er forelsket i han, og ønsker noe mer enn vennskap. Hvordan skal jeg få han på kroken? Hva skal jeg gjøre? Og ikke minst, er han interessert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å spørre ham? Enten med ord eller med fysisk handling. Han er tydeligvis absolutt interessert i deg, men på hvilken måte han er det kan ingen her inne svare deg på. Det blir uansett bare gjetting ut i fra veldig snever informasjon gitt av deg. (Allikevel vil jeg, ut i fra min egen måte å tenke på, tro at han er interessert men er sjenert og/eller usikker på om du er det).

Lenke til kommentar

Det er ingen her inne som kan gi deg fasitsvaret på om han er interessert i noe mer eller ikke, men det skader jo ikke å forsiktig fortsette å flørte med ham. Siden han allerede har sagt at han vil ha en kjæreste som lager middag til ham, kan du jo invitere ham på middag, eller neste gang han fleiper om noe med en kjæreste svare at "Du har jo meg" eller noe i den dur.

 

Det enkleste er dog å prate med ham, legge alle kort på bordet og si noe i retningen at "Jeg er usikker på om du flørter med meg fordi du er interessert i meg eller om jeg overtolker fordi jeg er interessert i deg. Hvis du flørter med meg fordi du er interessert, så la oss prøve. Hvis jeg overtolker, så bare vit at jeg alltid er her for deg, og at dette ikke endrer vennskapet vårt." (Eller noe annet svada som sikrer at han ikke får skyldfølelse for å avvise deg).

 

Ærlighet og åpne kort er ofte det beste :)

Lenke til kommentar

Planlegg å lage mat "til" han , når anledningen byr seg i en samtale. Ikke spør, bare si at du kommer hjem til ham og lager mat på fredagskvelden, og han er helt sikkert enig såfremt han ikke har planer. Når du da dukker opp tar du med en vin, dere ender opp med å lage maten sammen (velg gjerne noe som krever littegrann forarbeid, ikke type frossenpizza), drikker sammen, setter dere på en sofa og glor film sammen, men er mer opptatt av hverandre enn filmen. Før du vet ordet av det er det gjort.

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til "friendzoning". Det virker som om vi må dra frem stasen og gi dere et par solide rapp i ansiktet med den for å få frem et hint.

 

''Friendzoning'' er bullshit. Det er som regel kun gutter (og jenter, mind you) som ikke tør å prøve seg overhode som blir 'friendzonet'' siden de ikke har baller nok til å kaste ut ett hint selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...