Gå til innhold

Sniktitt: XCOM: Enemy Unknown (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvilken annen serie jeg kan ha blandet det med, Radiohodet. Jeg var skråsikker på at det fantes kampanjer i Civ-spillene før. Jeg har spilt Civ 1, 3 og 4. Men det er lenge siden jeg spilte noen av dem. Religion har jeg alltid følt var en sterk tilstedeværelse i alle spillene, men spesielt i 4'ern.

 

Jeg vet ikke hva det er, men jeg føler Civ 5 er radikalt annerledes enn jeg har spilt med Civ. På mange måter føler jeg det er et steg tilbake i forhold til hva jeg husker fra 4'ern, og 4'ern kom ut for lenge siden. Det jeg prøver å si, er bare at jeg ikke følte Civ 5 holdt opp til hva jeg forventet, jeg har spilt det i omtrent ti timer, men makter ikke mer. Civ 3 og 4 spilte jeg sikkert i hundre timer eller mer.

 

Uansett, Det oppkommende X-Com ligner veldig lite på det originale X-Com. Og dette er ikke noe jeg baserer på nostalgi og minner. Enemy Unknown drar jeg frem titt og ofte. Spesielt i juletider. Firaxis sin visjon ser ut som en flott prestasjon når man ser den for ens egne meritter, men som en remake av det gamle X-Com er den ikke særlig lik, på godt og vondt. Derfor er jeg glad for å få både Xenonauts og Firaxis sitt spill. Det beste av to verdener! :)

 

 

har hele tiden ventet på at GOG eller noen andre skulle gi ut det originale spillet på nytt.

 

Både Terror From The Deep og det originale spillet (Enemy Unknown/UFO Defense) finnes både på GoG og Steam allerede.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk hvor bra spillet hadde vært om det ikke var ødelagt av å bli gitt ut på konsoll.

 

Javel? Jeg er blant de første til å klage når et spill er "konsollifisert", men i dette tilfellet ser jeg ikke hva du mener. Hva er det som er blitt ødelagt av å bli gitt ut på konsoll her? Utviklerne har jo til og med gått til det skritt å lage et helt eget brukergrensesnitt for PC (skjønt man ender opp med konsollgrensesnittet om man av en eller annen grunn ønsker å bruke en kontroller), som minner mye om det originale fra nittitallet.

 

Uten særlige andre argumenter høres posten din ut som en variant av "alt var bedre før i tiden", noe som resulterer i at folk bare ser på deg som gammel.

Lenke til kommentar
Tenk hvor bra spillet hadde vært om det ikke var ødelagt av å bli gitt ut på konsoll.
Javel? Jeg er blant de første til å klage når et spill er "konsollifisert", men i dette tilfellet ser jeg ikke hva du mener. Hva er det som er blitt ødelagt av å bli gitt ut på konsoll her? Utviklerne har jo til og med gått til det skritt å lage et helt eget brukergrensesnitt for PC (skjønt man ender opp med konsollgrensesnittet om man av en eller annen grunn ønsker å bruke en kontroller), som minner mye om det originale fra nittitallet. Uten særlige andre argumenter høres posten din ut som en variant av "alt var bedre før i tiden", noe som resulterer i at folk bare ser på deg som gammel.

Tja, for eksempel vil man måtte designe spillet til å passe for konsollenes begrensede minne og prosessorkraft. Og det gjelder ikke bare UI, det gjelder grafikken, og det kan gå så langt som å legge restriksjoner på f.eks AI, fysikk, etc.

 

Dessuten er det fort gjort at spill blir "dumbed down" også når det gjelder features osv hvor utviklerne kanskje tenker "Dette blir kanskje for avansert å måtte gjøre på en konsoll", og dermed dropper denne ideen.

For all del, det er sikkert mulig å få til på et vis, for de fleste ideer, men jeg har til gode å se avanserte spill ikke bli dumbed down når de får oppfølgere på konsoll.

 

For all del, spillet ser morsomt ut, jeg bare tror det ville vært enda bedre om utviklerne hadde gått for en ren PC-versjon

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...