Gå til innhold

Ny PC-skjerm til spilling


Sidious

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har litt problemer med min nåværende skjerm (22"), og blir muligens nødt til å kjøpe en ny skjerm snart. Hva burde jeg ha i bakhodet da? Jeg har et GTX 560 ti-grafikkort, og spiller en god del. Jeg vil helst ikke ha en altfor stor skjerm da jeg er redd for at det kommer til å kreve altfor mye av maskinvaren min pga. høyere oppløsning. Jeg er på ingen måte interessert i å investere i ny hardware på årlig basis. Slik sett har det vært flott å ha en 22" da jeg har vært fornøyd med å spille i 1680*1050.

 

Valget står vel i grunn mellom skjermer i 22"-24"-klassen. Hvordan er 23"? Er de behagelige? Jeg kunne muligens ha vurdert en 24", men burde jeg ikke spille i høyere oppløsning da for å unngå pikslete bilder og slikt? Det krever jo i sin tur mer av maskinvaren min, noe jeg ikke er så positivt innstilt til. Jeg kan ikke så mye om skjermer, men håper det er noen her inne som kan kaste litt lys over saken. Ser 1680*1050 helt for jævlig ut på en 23-24"-skjerm? Nå snakker jeg altså om oppløsninga jeg ville ha brukt i spillene, og ikke skrivebordsoppløsninga. Det er en helt annen sak.

 

Håper på noen innspill her!

 

Takk.

 

-Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ville gått for 24" siden det er egentlig ingen vits å kjøpe noe mindre pr idag untatt om du har veldig begrenset med plass.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648274 En god gaming skjerm med 120hz muligheter er en fin ting å ha.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640799#info Samme skjerm som jeg bruker idag. Utrolig fornøyd og et billigere alternativ til den over.

For min del så er høydejustering et must da jeg får en mye bedre sittestilling og holdning når timene flyr forbi :)

 

Det kommer helt an på hvilke spille du skal kjøre om du tenker på FPS drops. Så er nok detaljnivåinstillingen den du bør se mest på og ikke bare på oppløsningen :)

Tror ikke du vil ha noen store problemer å gå ifra 1680 til 1920 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...