Gå til innhold

Ingen drivere etter Windows 8 installasjon


ipi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lastet ned Windows 8 fra MSDN og innstallerte det på laptopen uten noen store komplikasjoner. Nå viser det seg at jeg har så å si ingen drivere på laptopen. Jeg har prøvd å oppdatere via Windows Update, samt laste ned de nyeste driverene fra de relevante produsentsidene, uten noen framgang.

Til nå har jeg oppdaget følgende problemer:

 

Touchpad - Funker så absolutt ikke, må bruke datamus.

USB - Her fungerer kun 1 av 2 USB 2.0 porter og 0 av 1 USB 3.0 port

Nettverk - Jeg finner trådløse nettverk, men klarer ikke å koble til noen av de. (Ethernet fungerer)

Ingen av hurtigknappene (fn + x) fungerer (ikke uventet akkurat)

Grafikk - Står at jeg har HD3000, men det skal stå Geforce 610M

 

Jeg har en Asus U36 som jeg kjøpte i sommer, og fikk da vite at jeg hadde muligheten til å oppgradere til Windows 8, så de må jo ha utviklet noen drivere til denne?

 

Takk på forhånd for alle innslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har løst problemet med USB-driveren og forhåpentligvis nettverksdriverene (jeg skal sjekke i morgen), men det virker ikke som om laptopen bruker Nvidia driverene fremfor Intel HD grafikken. Eksempelvis står Intel HD 3000 som oppgitt skjermkort på dxdiag. :hmm:

I tillegg, etter at jeg innstallerte de korrekte lyddriverene, har lyden forsvunnet helt. På "playback devices" får jeg oppgitt at "no audio devices are innstalled".

Jeg har nå avinstallert lyddriverene, men jeg får fremdeles ikke lyden tilbake. :hrm:

 

Dette er jo helt håpløst :hm:

Endret av ipiEirik
Lenke til kommentar

Grafikkproblemet er vel i orden. Sjekk i nVidia Control panel i Manage 3D Settings og sjekk hva som er default graphics device. Den BURDE være Intel kortet, fordi det bruker mindre strøm, så kan du bruke nVidia for spillene som trenger det (høyreklikk på programmet, velg Run with Graphics adapter, eventuelt tving frem hvilket som skal brukes for spesifikke programmer i Manage 3D Settings)

 

Touchpad drivere må du vel laste ned entetn fra produsenten av maskinen din, eller fra Synaptics.

Lenke til kommentar

Ja, så i hovedsak kan jeg leve uten lyd, dedikert grafikk og touchpad (så lenge jeg har datamus), men det jeg trenger er internett.

 

Jeg innstallerte trådløs-driverene, men har samme problem som før jeg gjorde det; jeg finner alle trådløse nettverk, men den klarer ikke å koble til noen av de. Den står lenge og prøver å koble til, til slutt bryter Windows inn og sier "Connecting to the wireless connection is taking longer than usual".

 

Hvis jeg ikke finner noen løsning til dette problemet, så går jeg tilbake til W7

Endret av ipiEirik
Lenke til kommentar

Husk at det fortsatt er en måned til Windows 8 blir lansert da. Så det kommer nok mange drivere i tiden frem mot det, og rett etter.

 

Det er nok mange produsenter som venter med å gi ut oppdaterte drivere til Windows 8 er i salg (26. oktober). Og muligens må man vente enda noen uker/måneder etter det, husk at driverne også skal testes og godkjennes.

 

Se forøvrig mitt svar i denne tråden på hvordan jeg oppdaterer drivere med hjelp fra prosjektet DriverPacks.net.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...