Gå til innhold

De fem beste rollespillene akkurat nå (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Mass Effect serien kan neppe kalles RPG i mine øyne. Mass Effect 1 har riktignok noen tradisjonelle RPG elementer å slå i bordet med, men de to andre blir mer som en interaktiv film, hvor handlingen foregår rundt Shepard i stedet for deg. (spilleren)

 

Det samme gjelder Dragon Age 2. Dragon Age: Origins er derimot et vaskeekte RPG i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så nevner dere ikke Baldur`s Gate Enhanced edition? er dette for noe tull? BG:EE er 3 ganger mer RPG enn de på denne listen

Artikkelens tittel: De fem beste rollespillene akkurat nå.

BG:EE kommer 30.november.

De nevner spill som de ser frem til, blant annet Wasteland 2 som kommer om over et år mens BG:EE skal komme ut om et par måneder.

 

HAHAHHAHA JA NETTOPP!!! de nevner spill DE ser frem til! ikke DU!

Lenke til kommentar

så nevner dere ikke Baldur`s Gate Enhanced edition? er dette for noe tull? BG:EE er 3 ganger mer RPG enn de på denne listen

Artikkelens tittel: De fem beste rollespillene akkurat nå.

BG:EE kommer 30.november.

De nevner spill som de ser frem til, blant annet Wasteland 2 som kommer om over et år mens BG:EE skal komme ut om et par måneder.

 

HAHAHHAHA JA NETTOPP!!! de nevner spill DE ser frem til! ikke DU!

Så mye gamer.no har snakket om Baldurs Gate opp igjennom årene så er det en bizarr påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mass Effect serien kan neppe kalles RPG i mine øyne. Mass Effect 1 har riktignok noen tradisjonelle RPG elementer å slå i bordet med, men de to andre blir mer som en interaktiv film, hvor handlingen foregår rundt Shepard i stedet for deg. (spilleren)

 

Det samme gjelder Dragon Age 2. Dragon Age: Origins er derimot et vaskeekte RPG i mine øyne.

 

Jeg er litt enig. Mass Effect er mer et interaktivt sci fi action spill. Ikke at det er noe galt i det.

Lenke til kommentar

Er dere i juleferie modus allerede eller noe sånt?

 

Greit nok at D3 er på lista. Med tanke på hvor mye dere blir sponset av Blizzard med ulike ferieturer o.l, så skulle vel dette bare mangle.

 

Uansett amatørmessig å ikke presse inn Project Eternity i spill dere gleder dere til. Og hvor blir det av artikkelen? 2-3 dager etter annonsering og ingen nyhet om spillet. Bra jobbet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er dere i juleferie modus allerede eller noe sånt?

 

Greit nok at D3 er på lista. Med tanke på hvor mye dere blir sponset av Blizzard med ulike ferieturer o.l, så skulle vel dette bare mangle.

 

Uansett amatørmessig å ikke presse inn Project Eternity i spill dere gleder dere til. Og hvor blir det av artikkelen? 2-3 dager etter annonsering og ingen nyhet om spillet. Bra jobbet!

 

Hvordan kunne jeg ha misset denne? Ble øyeblikkelig backer. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Project Eternity var ikke annonsert da denne artikkelen ble skrevet.

 

Jeg gleder meg til Baldurs Gate: EE, men foreløpig er det så lite info om det at jeg ikke følte jeg hadde særlig mye å skrive om det.

 

Diablo 3 er på listen på grunnlag av at vår anmelder likte spillet veldig godt. Man kan selvsagt være uenig i hans vurdering av dette, men det er anmeldelsene våre av disse spillene som er grunnlaget for hvorfor de er på listen.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Det å kalle Mass Effect for en RPG er vel omtrent det samme som å kalle grandiosa + ketchup for en næringsrik middag?

 

Hva er det som ikke gjør ME til et RPG? Hvilken begrepsforklaring er det du benytter for RPG?

 

For meg er grunntrekk i et RPG at du kan styre karakteren i ulike retninger (etiske dilemma, valg av samarbeidspartnere/fraksjoner e.l.), samt at du kan utvikle karakteren i ulike retninger.

 

Hvordan kan dette ikke holde for å være et RPG for deg?

 

 

Og til resten som spør om hvorfor X er med i stedet for Y. Det står ganske klart i artikkelen at dette er artikkelforfatters synspunkt, en subjektiv liste.

 

 

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Project Eternity var ikke annonsert da denne artikkelen ble skrevet.

 

Jeg gleder meg til Baldurs Gate: EE, men foreløpig er det så lite info om det at jeg ikke følte jeg hadde særlig mye å skrive om det.

 

Diablo 3 er på listen på grunnlag av at vår anmelder likte spillet veldig godt. Man kan selvsagt være uenig i hans vurdering av dette, men det er anmeldelsene våre av disse spillene som er grunnlaget for hvorfor de er på listen.

 

Diablo 3 var et bra spill i noen uker til 1 måned. Piffen ble dog raskt borte, spør anmelderen deres om han fortsatt spiller diablo 3

Lenke til kommentar

Har mange kommentarer til alle spillene dere setter opp som "beste" rollespill, dog det er subjektivt, men er absolutt ikke enig med denne listen, og heller ikke nåtid-spillbransjens mer og mer kapitalistisk-pengefokuserte tekstboksutvikling hvilket de fleste av disse spillene er et produkt av.

 

Alle disse spillene kunne vært uendelig mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Project Eternity var ikke annonsert da denne artikkelen ble skrevet. Jeg gleder meg til Baldurs Gate: EE, men foreløpig er det så lite info om det at jeg ikke følte jeg hadde særlig mye å skrive om det.Diablo 3 er på listen på grunnlag av at vår anmelder likte spillet veldig godt. Man kan selvsagt være uenig i hans vurdering av dette, men det er anmeldelsene våre av disse spillene som er grunnlaget for hvorfor de er på listen.

 

Det er jo Baldurs gate 1 med sword coast med noen extra nye characters med historie til..

Lenke til kommentar

Jeg føler at gamer har en kar som har spilt diablo 3 i rundt 10-15 timer, og bruker den opplevelsen til å plassere spillet rundt forbi som "utrolig sinnsykt". For oss som har prøvd det, spilt det hver dag, nådd toppnivå og mer til.... Så er det langt ifra det vi hadde trodd.

 

Hvis jeg måtte spille ett diablo nå, ville jeg faktisk gått til 2ern. Jeg håper og tror at en evt. exp pack skal redde spillet, men akkurat som det er idag hører det ikke hjemme noe sted i toppen desverre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...