Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Firstmile


Anbefalte innlegg

Jeg ser at jeg har mulighet til å få firstmile her. Er det noen som har erfaringer med dem? Etter hva jeg kan tenke meg så er kundebehandlingen så som så, men det er jo godt mulig jeg tar feil. De leverer jo kun en forbindelse til internett, og ikke noe som helst annet. Hvordan fungerer linken med hensyn på oppetid, ytelse (faktisk hastighet vs. oppgitt) osv? Ser hos ITavisen at de ligger godt an på hastighet i alle fall.

 

takker for alle innspill

 

mvh

Ko_deZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 13 bytes) in /home/forum/www/search.php on line 356

 

Søkte på "erfaringer med firstmile" jeg, og fikk den feilmeldinga.

 

Søkte så på "erfaringer firstmile" og fikk MANGE treff. Den tråden du viser til er nok "Firstmile: Er dette seriøst?" som ligger her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=6...8303573ba6cecba

Hvilket er en altfor lang tråd med mye skitprat for å lese seg til noe fornuftig.

 

Ellers så har jeg funnet http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...8303573ba6cecba

som inneholdt en god del nyttig info, men ikke akkurat det jeg ber om.

 

og denne, som ikke sier så mye fornuftig heller:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...inger+firstmile

 

Så jeg lurer litt på hvilken post du snakker om om det ikke er den jeg nevnte først? Jeg har i alle fall brukt en times tid på å søke for å finne ut det jeg er interessert i å vite, uten hell. Dersom du har en link til den tråden du snakka om, og den er nyttig for meg, så skal jeg med glede unnskylde meg....

 

mvh

Ko_deZ

Lenke til kommentar

Jupp, den er ikke verdens beste nei.

 

Etter hva jeg har skjønt så er jeg litt heldig som har mulighet til å få firstmile. Men problemet er at det værste jeg vet i hele verden er når internett er borte, og jeg trenger det til å betale regninger osv. Derfor er jeg veldig lysten på å høre hva slags oppetider de faktisk har, og hvilke hastigheter de faktisk leverer. Jeg heller mot 2Mb SHDSL, men det ser på IT-avisen ut som at de ikke leverer helt hva de lover. Jeg vet ikke helt om den er til å stole på engang da....

 

Siden du kaller meg heldig så har jeg i alle fall en stemme for å gå over til Firstmile. Da er det foreløpig 1-0 til firstmile...

 

Takker

 

-Morgan-

Lenke til kommentar

Veeeeeeel...Jeg har også "mulighet" til å få Firstmile, iom. at det er over 70 interessenter på min telefonsentral. Det har det vært i et halvt år snart. Har fortsatt ikke fått ett eneste svar fra dem vedrørende bestilling eller tilgjengelighet likevel. De sier jo selv at de ikke kan oppgradere alle sentraler som har over 70 interessenter likevel, men må ta noen få gradvis. Virker som det der aldri tar av.

Lenke til kommentar

Dette hørtes ikke bra ut.

 

Hva får du beskjed om når du trykker inn telefonnummeret i "sjekk om du kan får firstmile" sjekken? Jeg får beskjeden "Firstmile kan levere xDSL til deg,

klikk på bestillings skjema for å bestille." og en link til bestillingssjemaet like under den nevnte teksten. Betyr ikke det at det nødvendigvis må være utbygd her?

 

mvh

Morgan

Lenke til kommentar
Veeeeeeel...Jeg har også "mulighet" til å få Firstmile, iom. at det er over 70 interessenter på min telefonsentral. Det har det vært i et halvt år snart. Har fortsatt ikke fått ett eneste svar fra dem vedrørende bestilling eller tilgjengelighet likevel. De sier jo selv at de ikke kan oppgradere alle sentraler som har over 70 interessenter likevel, men må ta noen få gradvis. Virker som det der aldri tar av.

 

Og det finnes ingen andre leverandører av xDSL på sentralen?

Lenke til kommentar
Nei, og iflg Telenor kommer det aldri til å gjøre det heller. Sentralen min er en "undersentral" og er så liten at det er fysisk ikke mulig å sette opp DSL-utstyr i den. Og jeg bor i Asker. Er ikke det sentralt liksom? 2 mil fra Oslo. :grumpy:

 

Det kan finnes muligheter for det, hvis du vil kan jeg sjekke litt i Kapaks hvis du sender nummeret ditt i PM.

Lenke til kommentar
Kapaks sjekker du på www.jara.no

 

Du asker dood. Du er ikke aleine. Selvom jeg bor på Jessheim og alle andre enn mitt boligfelt kan få, er ikke noen form for dsl tilgjengelig her. Heldigvis er utbyggings datoen 30 okt men det er _lenge_ til.

 

Skal du få noe særlig svar på hvorfor må du ha tilgang til kapaks med brukernavn og passord.

Uten dette gir den omtrent ingen info.

Lenke til kommentar

Hva mener folk om beskjeden jeg får når jeg trykker inn telefonnummeret mitt da? (se tidligere post). Betyr det at firstmile allerede har bygd ut sentralen her hos meg? Jeg kan ikke si jeg ser det på noen annen måte jeg....

 

Uansett, tilbake til topic. Er Firstmile noe å samle på? Gode erfaringer og dårlige har plass her. Si gjerne hvordan linjehastigheten og oppetiden er....

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...