Gå til innhold

iOS 6 - Nye maps funksjonen er jo drit bra


henrikrox

Anbefalte innlegg

Installerte ios6 på ipaden i dag, og tenkte jeg skulle prøve nye maps funksjonen. Var mest interessert i den, da den har fått veldig mye bashing etter WWDC.

 

Satt den i bilen og kjørte opp til universitet i stavanger.

 

Herregud og bra den er, den er jo bedre enn navigon/tom tom jeg har prøvd før på iphone.

 

Du har en dame med ganske bra norsk stemme. Den presenterte flere ruter, men valgte den beste. Det er også utrolige fine animasjoner når du nærmer deg kryss og den viser og forteller deg bra hvor du skal hen. Turn by turn navigation fungerer med andre ord, strålende!

 

For meg en stor oppgradering over standard maps som var på iphone/ipad.

 

Dere burde glede dere :)

 

Nå prøvde jo jeg som sagt i Stavanger, vet ikke hvordan mapsene er i de mindre byene, men er jo lov å håpe.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud og bra den er, den er jo bedre enn navigon/tom tom jeg har prøvd før på iphone.

 

Det er jo fullt mulig, men er den bedre enn Google Maps?

Tja, jeg syntes ihvertfall det.

 

Google maps har ikke turn by turn navigering på iphone/ipad. Dog kanskje det blir bedre hvis de slipper det som en app på app store. Det jeg liker med nye maps applikasjonen er at kartene fra tom tom har blitt mye bedre, og at turn by turn navigasjonen fungerer godt.

 

Dog er jeg litt usikker på hvor godt den vil fungere utenbys.

 

Samtidig har google street view, som er genialt. Det er det store jeg savner. Du har jo 3d modellering nå, men bare i USA, men det har jo google maps hatt en stund på android.

 

Usikker på hva som er "best", ble bare positivt overrasket fordi har hørt så mye dritt om nye maps applikasjonen

Lenke til kommentar

Jeg er veldig uenig i at nye Maps er bedre enn Google sin versjon. Er enig i at GUI er bedre, men det hjelper ikke stort når selve kartdataene er feil!

Slik Maps fremstår nå, så ville jeg aldri brukt appen til det den faktisk skal brukes til, nemlig for å finne frem på plasser du ikke er kjent.

 

Her har jeg tatt noen screenshots for å illustrere problemet. (Bildene tok jeg i Beta 4, men det er likt i GM)

 

post-52125-0-37816500-1347975381_thumb.png

Som du ser, så er dette de største stedene i Møre og Romsdal. Merkelig nok har Egersund forvillet seg opp hit. Etter litt research, så viser det seg at det korrekte navnet på øygruppa er Bjørnsund, ikke Egersund.

 

post-52125-0-81454800-1347975383_thumb.png

Her et bilde av bl. a. Egersund, for anledningen kalt Eigersund.

 

post-52125-0-81473200-1347975382_thumb.png

 

post-52125-0-41082100-1347975385_thumb.png

Tettsteder plassert i vannet. Dette går igjen langs store deler av kysten.

 

Det å kunne stole 100% på kartet man benytter seg av, burde være førstepri for Apple/Tom-Tom. Ikke fancy turn-by-turn-navigasjon og 3D-maps i et knippe utvalgte amerikanske storbyer.

 

Har utviklerkonto hos Apple og har sendt inn feilmeldinger og tips etter tre av beta-versjonene på grunn av feil og mangler. Det skjedde en del forbedringer mellom beta 1 og 4, men ikke noe i det siste. Too bad...

 

Har noen av dere den originale Tom-Tom-appen, forresten? Er det like mye feil i den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...