Gå til innhold

Hvordan få av kabinettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du har fronten av PC'en mot deg, så skal VENSTRE side av. Det bør være to eller tre skruer bak på PC'en, helt ytterst i kanten, der sideplaten bretter seg 90grader rundt bak-kanten. Disse skrur du ut. Så tar du tak i den lille forhøyningen (håntaket) på bak siden med et par fingre, og drar noen cm bakover, da bør du kunne vippe ut hele døren, og du får tilgang til RAM-slottene (og alt annet, for den sakens skyld).

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk det til som bare det. Takk til alle! Åpnet den og prøvde nå å installere mer RAM. Dessverre gikk det ikke som forventet.

 

Hadde tre slots der en var ledig. Tok ut en av RAMbrikkene og satt inn to av de jeg hadde kjøpt. Først kom det opp en merkelig feilmelding om at den måtte bootes og at jeg måtte legge i bootcden og så reboote.

 

Skrudde den av og på og nå er skjermen svart med kun en blinkende hvit bindestrek øverst i venstre hjørne. Ser ut som den har hengt seg fast på DOS eller no.

 

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar

Sikker på at RAM-brikkene passet til hovedkortet? Hva slags brikker har du, og hva slags hovedkort har du?

 

Du kan prøve å bare sette inn én av RAM-brikkene om gangen. Kanskje den ene er defekt. Det høres også litt rart ut at du har 3 slots. Moderne hovedkort har nesten alltid 2 eller 4 slots (high-end-kort kan ha 6 eller 8).

Lenke til kommentar

Modellnavnet til hovedkortet skal være trykket rett på hovedkortet (sannsynligvis i nærheten av navnet til produsenten, for eksempel Gigabyte, ASUS, MSI). Hvis du ikke finner det kan du prøve å ta bilder av hovedkortet/RAM-brikkene, men da må det være mulig å se teksten som er trykket på så vi kan se hvilken modell det er.

Lenke til kommentar

Fikk fikset problemene som oppstod i går. Dessverre har jeg enda ikke klart å installere ny RAM da den nye gjorde at PCen ikke startet opp. Har jeg feil RAM? For mye RAM?

 

Ps: Har fire slots til RAM.

 

https://www.dropbox.com/s/lw939xp2788021c/IMAG0436.jpg

 

https://www.dropbox.com/s/13hfr8gz7nb4its/IMAG0437.jpg

 

Her er bilde av den nye RAMen og informasjonen om motherboardet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...