Gå til innhold

Anmeldelse: Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)


Anbefalte innlegg

Tja, lock-on-funksjonen i spelet er der på konsoll òg, og eg kan eg ikkje sjå for meg å spele utan. Ei stikke flytter karakteren, men karakteren går med nasen i den retningen du styrer, med mindre du aktivt kompenserer med kamerastikka. Fordi japansk design. Tenk Zelda, liksom. Når du låser deg på eitkvart orienterast kamera og rørsle ut i frå det, sånn at du enkelt kan sirkle.

 

Har som sagt ikkje tatt meg tid til å faktisk prøve å spele med tastatur, så eg veit ikkje heilt korleis From tenkte ein skulle løyse det då, men eg vil tru at å kunne låse perspektivet hadde vore kjekt sjølv om WASD+mus fungerte optimalt. Men det vert veldig mange "viss".

 

fable 1 og 3 hadde akkuratt det du sa der. på pc. fungerte omtrent 4 ganger bedre på data med mye bedre kontroll og hyppigere respons enn med xboxkontroll.. du locka deg på en fiende og slo løs og dodga og sånn. det er helt på trynet at et firma som lager nytt spill i dag ikke klarer noe lionhead studios klarte for 11 år siden... snakker ikke om rakettforskning heller :p

 

og alle som ser på det her glemmer at det er vesentlig lettere å lage spill til pc enn til konsoller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eurogamer sa det veldig flott: "Dark Souls: Prepare to Die Edition does not come with the technical options you would expect from a well-engineered PC game, because it's a port of a console game, and that's all From Software ever promised to deliver. Anyone who passes up Dark Souls for this reason is cutting off their nose to spite their neckbeard of a face."

Lenke til kommentar

Eurogamer sa det veldig flott: "Dark Souls: Prepare to Die Edition does not come with the technical options you would expect from a well-engineered PC game, because it's a port of a console game, and that's all From Software ever promised to deliver. Anyone who passes up Dark Souls for this reason is cutting off their nose to spite their neckbeard of a face."

Litt rart at en side som Eurogamer kommer med noe slik.

 

Så de mener at forbrukere som ser spillet i butikken og aldri har hørt om spillet, skal akseptere en dårlig port? Bare fordi selskapet en gang på internett sa at det var det de lovet? Da burde de kanskje ha lagt ved et brev og forklart at dette er en dårlig port og beklaget at du kjøpte det på falske premisser. ie et PC-spill.

 

La oss heller håpe at forbrukere sier i fra ved å ikke kjøpe spillet eller levere det tilbake. Og det er litt uheldig at noe slik får en såpass høy karakter på en side som Gamer.no. Man skulle heller ha anbefalt å skaffet spillet til PS3 på slutten av omtalen.

Endret av TCi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk spill! Koser meg enormt med dette :)

 

Det faktum at det FAKTISK ble overført til PC er jo en jubel i seg selv!

 

Hvem vet... kanskje de lager en ordentlig versjon til PC av det neste spillet i serien :)

 

Dette her en ingenting annet enn seier for PC-plattformen :)

 

Og for de av dere som har en PS3-kontroll liggende i huset, anbefaler jeg å sjekke ut "Motininjoy". Ved hjelp av et enkelt program kan du med et tastetrykk spille spillet med en kontroll som fungerer akkurat som Demon's Souls på PS3 :) Enjoy ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hr. Jensen. Alle som har spillt litt spill vet at det er slik anmelder sier. Noen spill fungerer bedre med visse typer kontrollere. Kan de spilles med alle? Sikkert, men noen egner seg bedre. En "stick" på gamepaden vil gi veldig presis 360 graders bevegelse i 3. person, noe som ikke trengs i 1. person.

 

Du mener altså at en håndkontroller er langt bedre enn en mus når det kommer til kamerastyring? Så mye bedre enn at mus og tastatur-kombinasjonen rett og slett er ubrukelig og uhelbredelig når det kommer til tredjepersons rollespill, plattformspill eller skytespill? Vi kan jo slenge oss ut på et lite eksperiment, du og jeg. La os spille et tredjepersons multiplayer spill. Du bruker Xbox-kontroller og jeg bruker mus og tastatur. La oss spille Gears of War, GR: Future Soldier eller noe lignende. Så får vi se hvem som får snudd seg rundt og avfyrt et treffsikkert skudd først. :)

 

Selv om en sjanger ble født på en platform vil det ikke si at de ikke utvikles og blir bedre.

 

Den er grei, men så var ikke dette poenget mitt heller. Jeg sitter ikke og prøver å banke opp håndkontrollerne. Jeg sier ikke at de er dårlige. Jeg sier bare at mus-og-tastatur kombinasjonen - som jo er standardkontroll for PC'en - fungerer minst like godt, til alle spill, og dermed burde denne kontrollmetoden vært bedre støttet til dette spillet. Det å fly rundt i dogfighter-simulatoren Wings of Prey er sannsynligvis langt bedre med en skikkelig joystick. Men bare fordi det er bedre med et spesialisert periferal, betyr ikke dette at det er helt umulig å spille med mus og tastatur. Tastaturet gir deg umåtelig mange knapper å mappe funksjonene spillet krever. Musen gir deg analog, treffsikker styring, og enda flere knapper. Så igjen, kanskje noen mener håndkontrollerne passer bedre til Dark Souls. Vel og greit (selv om at jeg mener det blir en smakssak). Poenget er ikke for meg å argumentere med hvilken som er best. Poenget er at siden andre - nesten identiske - spill klarer å støtte mus og tastatur helt fint, så burde for faen From klare å gjøre det også.

 

Å tilgi at From omtrent har ignorert mus og tastatur-støtte, blir som om at jeg skulle porte ArmA 2 til konsoll, og mappe så mange funksjoner til kontrollerne som det var knapper, og la de resterende 20-30 funksjonene som krever å mappes, la være. Med skikkelig arbeid, skulle jeg kombinert flere funksjoner til flere taster (slik mange konsollspill gjør i dag - vault/sprint som samme knapp etc) - for å gjøre rettferdighet ovenfor spillsystemet jeg porter til - men hadde jeg bare gjort forhasted arbeid, og lagt til det viktigste, uten å bry meg om resten, så hadde jeg fått slakt i anmeldelsene. Men jeg kunne jo da i ettertid bare kommet og sagt "ja, men du trenger å kjøpe mus og tastatur!". Da ville spillet fortjent 9/10 også eller?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

godt poeng. er kun til pc de kan slippe unna med drit som det her. skulle ønske spillutgiverene tok pc-markedet seriøst. litt interessant at de ikke klarer å åpne øya for at et av de mest lukrative markedene innen spill er på pc. er tross alt en grunn til at blizzard og valve tjener mer enn resten tilsammen(og de gir nesten utelukkende ut til pc, VET at valve har gitt ut et par konsollporter men de var misfornøyd med det så ble lite derfra gitt)

 

når skal den teite spillindustrien sette pris på kundene sine istedenfor å¨straffe dem??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...