Gå til innhold

nytt hk + prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkort: Asus P8Z77-V Pro

Prosessor: i5-3570k

 

Her har du en veldig bra prosessor som kan overklokkes langt. Hovedkortet er også et bra og populært valg. Blir totalt ca 3500kr. Vil du ha det litt billigere, så kan du finne et billigere hovedkort, men bare pass på at du har 1155 socket og z77 chipset.

Endret av moby_duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle Z77 hovedkort har lignende egenskaper. Gigabyte GA-Z77 er en litt billigere versjon. Støtter ikke WiFi, og er noen andre småting den ikke har (bare se selv under egenskaper), men det er ikke så viktig. Har også færre SATA-utganger og færre USB-utganger, men til helt vanlig bruk kommer du ikke til å trenge mer enn det GA-Z77 gir.

Lenke til kommentar

Og hvordan er dette med tanke på overklokking få?

 

Wi-Fi trenger eg som sagt ikkje, men er det noe der eg vil savne tror du?

 

Har ikkje planer om å hive inn mange harddisker.

 

Eg kunne tenke meg å prøve å bruke det integrerte skjermkortet når eg ikkje spiller for å spare på kortet og eventuell den lille strømmen eg kan spare..

 

Håper dette hjelper til å hjeple meg med valget..

Lenke til kommentar

Alle hk er så å si like, de billigere har kansje ett par mindre ting/finesser/fancy ting som flere her sier, noen hk som er litt billigere mangler kansje de auto overklokkings funksjonene, det har jeg ikke oversikt over, men utenom det er det lite forskjell på egenskaper til klokking etc og det påvirker heller ikke spill opplevelsen hva hk koster eller hvilke finesser det har, men det kan finnes unntak ja.

 

Blir noe tungvindt å bytte skjermkabel mellom dedikerte skjermkortet og det integrerte, skjermkort idag klokkes ekstremt mye ned ved idle så jeg tror neppe det kan være mange kronene å spare.

De kronene du sparer går bort i å måtte bytte over skjerm kabelen hver gang, tror også du må inn i bios for å aktivere/deaktivere det integrerte skjermkortet.

Jeg veit ikke om skjermkortene kan brukes side om side, men akkurat det tror jeg ikke, men skal ikke si det for sikkert.

 

Selv om ett hk har en wifi dubbeditt så må du ikke bruke den, det er ikke noe problem å enten plugge i en ledning eller bruke ett anna nettverks kort til trådløs internett hvis du vil det.

 

Med mindre det er ekstremt spesifikke ting du MÅ ha så tror jeg det er greit å gjøre det enklest mulig, kjøp det du vil ha og mener du har råd til så lenge det er riktig socket i forhold til CPU.

Til 1155 socket så ser jeg personlig, ingen stor grunn til å gå over ca 1500kr når man skal kjøpe hk.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Riktig, er det eg også mener !

 

Skal ikkje ha sli, trenger ikkje wifi, trenger maksimalt 3 usb 3.0 kontakter.

 

Kjører ssd som operativ disk om det har noe å si...

 

vil gjerne ha muligheten til å overklokke, men da med autofunskjoner siden eg ikkje har peiling..

 

da vet ikkje eg om noe mer som eventuellt kommer med desse dyrere kortene ?

 

tror nok eg ender med MTK sitt valg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...