Gå til innhold

Vær så snill, tro på mine guder


Abigor

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Ok. Jeg tenkte å be deg med til wigrid-møte der kan du være min gjest også kan vi ha det hyggelig sammen. Du har ingen andre forplikelser enn å kose deg.

 

Du blir kanskje ikke provosert av det? Hvis ikke du vil kan jeg alltids spørre andre mennesker jeg møter ute på gata. Det er viktig å rekruttere ungdom også, sånn sett er nok du for gammel så det gjør ingenting om du takker nei.

 

Takk for at du like gjerne kjørte deg selv og argumentene dine i nærmeste grøft - godt sikta!

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vanlig å be andre mennesker om å tro på de samme guder og gudinner som man gjør selv?

 

Hvorfor be andre mennesker om å oppsøke sine guders templer?

 

Hva er drivkraften bak et slikt ønske? Blir man tryggere i sin tro dersom man ikke er alene om det? Blir gudene mer virkelig dersom andre kan tro det samme som deg?

Jeg er ateist og trenger hverken templer eller ritualer, for jeg har virkeligheten og trenger ikke religion i livet mitt, (annet som et tema det er gøy å diskutere med folk).

 

-frank

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takk for at du like gjerne kjørte deg selv og argumentene dine i nærmeste grøft - godt sikta!

 

:)

Ahh, vi kan ikke sammenligne andres religion med din religion, fordi andres religion er provoserende, mens din religion ikke er det? Ja der har vi kanskje fasiten?

 

Jeg driter i "religioner" - og dine forsøk på å sette horn på alt som kan krype å gå

 

Det handler vel om noe så enkelt som vanlig skikk og bruk, og hvis du anser at noen skulle ha noen form for merkelige lyster og dra sånne som deg enten hjem eller i en kirke, da tror jeg vi snakker om noen som ligner deg på en prikk ...

 

Så, du får fortsette letingen etter dine sjelsfrender

 

God jakt videre

 

:)

Lenke til kommentar

Sette horn på?

 

Det er vel heller det at alt avskum som kan krype og gå skal stoppe meg på gaten og be meg lese bibler eller høre om jesus eller annet tull. De forventer å kunne opprettholde denne oppførselen uten at andre skal bli provosert av det.

 

Vanlig skikk og bruk er å holde sin religion for seg selv. Å plage andre mennesker med sine guder er å gå for langt, da sprer du et intenst hat.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sette horn på?

 

Det er vel heller det at alt avskum som kan krype og gå skal stoppe meg på gaten og be meg lese bibler eller høre om jesus eller annet tull. De forventer å kunne opprettholde denne oppførselen uten at andre skal bli provosert av det.

 

Vanlig skikk og bruk er å holde sin religion for seg selv. Å plage andre mennesker med sine guder er å gå for langt, da sprer du et intenst hat.

 

Kan du fortelle meg hvilke gater og tidspunkter der den formen for "overfallsvoldtekter" foregår, så skal jeg jaggu teste det ut selv, og hvis din beskrivelse stemmer - lover jeg å poste resultatet her?!

 

Det høres litt hårreisende ut at du blir sååå plaget - skulle nesten spekulere i at noen vil deg vondt ...

 

:)

Lenke til kommentar

Ja jeg oppfatter det som om de vil meg vondt.

 

Jeg snakker primært om kristne forkynnere. De har jo tross ifølge deres religion et krav om å spre religionen sin. Noen gjør dette på en måte som direkte provoserer. Enten det er å ringe på hjemme hos folk eller ta kontakt med forbipasserende på gaten. Det er også noen hjerneblåste ex-junkier som har fått seg en brukerdose jesus istedenfor heroin som også bruker tiden sin på å plage andre.

 

Hvis du kontakter Jehovas Vitner kan du jo spørre dem om de har faste dager de forkynner ute på gaten. Eller så kan du høre med Mormonere når og hvor de aksjonerer. Ellers er det jo en rekke andre kristne bevegelser som aksjonerer til tilfeldige og mindre strukturerte tider.

 

Med moderne teknologi spres jo denne ynkelige oppførselen også digitalt. Bare se her på forumet, stadig brukere som ber og ynker seg om at alle andre må begynne å tro på deres gud, at andre burde gå i sine guders templer. Gjerne med en trussel i bakhånd. Det er jo aldri noen som lar seg lure uansett.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok - da skjønner jeg hva du snakker om. Og vi går på de samme gatene, og blir sannsynligvis utsatt for nokså like hendelser, men forskjellen er kanskje at jeg klarer å overse og overhøre det meste som ikke angår meg direkte.

 

Når det er sagt så er det fort gjort å bli misforstått fordi "forprogrammeringen fra barneåra" dukker opp uten at man selv hører det. Jeg snakket med en eldre mann her forleden (gammel norsklærer) - samtalen var helt hverdagslig, og handlet om skoleverket og synspunkter rundt elev/lærer og forskjellig "roller". Så kom jeg til å svare "nei, det står ikke i boka mi" - mannen reagerte som om jeg hadde brent ham, og jeg spurte hva reaksjonen egentlig var for noe. Da sa han at "i min bok" betyr for ham kun; "det står i bibelen", og han hadde i tillegg noen vonde tanker angående en organisasjon hvor han selv hadde vært medlem av mesteparten av livet(Smiths Venner).

 

Det var altså slett ikke i mine tanker å "preke", men var altså ett "gammelt bibelsitat/bilde" som lå begravd i underbevisstheten og dukket opp som troll av eske. Jeg forsøker å huske det lille møtet for ettertiden.

 

Og angående misjonærer her på forumet, eller andre forum - forsøker jeg å lese de postene med bullshitfilter påmonert lesebrillene - men de må jo bare holde på ...

 

:)

Lenke til kommentar

Er det vanlig å be andre mennesker om å tro på de samme guder og gudinner som man gjør selv?

 

Hvorfor be andre mennesker om å oppsøke sine guders templer?

 

Hva er drivkraften bak et slikt ønske? Blir man tryggere i sin tro dersom man ikke er alene om det? Blir gudene mer virkelig dersom andre kan tro det samme som deg?

Slik jeg ser det er ikke dette en eksklusiv religiøs kvalitet. De fleste, om ikke alle, har vel et behov for å prakke sine meninger på andre, om det så er religion, politikk eller Pokemon. Jeg tror aldri jeg har møtt noen som ikke tenner på å ha rett, uansett hvor håpløst idiotisk det de mener er. For å ta meg selv som eksempel, så er det akkurat det jeg gjør med dette innlegget: jeg forkynner mitt negative verdensbilde i et desperat håp om å virke "kul".

 

Det vil uansett være lite pedagogisk å kun be de religiøse om å klappe igjen bare fordi vi er litt mer lei av historier om Jesus' såkalte nestekjærlighet enn vi er Apples fanatiske tilhengere. Vi kan be alle holde kjeft og se hele verdens befolkning ronke seg ihjel av mangel på andre ting å foreta seg, men jeg personlig foretrekker å la den skrullete mannen stå å skrike på et gatehjørne og heller fordøye mitt hat med en pils og en god natts søvn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...