Gå til innhold

Vil du ha mindre narko?...Egentlig?


Anbefalte innlegg

'Det er forferdelig å se situasjonen feks i Mexico. Tusner blir torturert og drept.'

 

og for ikke å snakke om de mange millionene som får liv, karriiere fremtidsutsikter ødelagt fordi de BRUKER dop.

 

Den beste og enkleste løsningen?

IKKE KJØP!

Jeg ser for meg at problemet blir mindre når pusherne må trygle folk om å ødelegge kroppene sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, her har jeg gått i mange år og trodd at alt ville løse seg med mer politi, forebyggende arbeid og mer velferd, men når du sier det sånn, så er det jo klart at å ikke kjøpe er den beste løsningen. At ingen har tenkt på det før !

problemet er at folk vil ha et bu\zz. og ikke bli minnet på om at de blir medskyldige i så mye jævelskap.

jeg vil bare ha det litt gøy!

Lenke til kommentar

Var like gale når alkohol ble forbudt i USA, kom ga liv til en hel mafia.

 

Det hadde nok også vært forhindret om folk bare sluttet å kjøpe ulovlig alkohol.

 

Men så på en annen side, hadde det vel også vært forhindret om det ble legalisert, slik at morderne ikke hadde noe å drepe for.

sorry: vi blir ikke enige. jeeg harr ikke npk styrke til debatt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

da har jeg sett 'a bag of weed'-episoden av famiily guy på nytt.

tankevekkende

 

men

1. det er vvanskeligere å avsløre dop enn alkohol feks på jobben.

2. det er generelt prestasjonsnedsettende

3. frigivelse vil gi noen umulige grensesettingsspørsmål

4 det er uklart hvem som tåler hva

 

da hjelper det ikke at det er mindre skadelig for brukeren.

Lenke til kommentar

da har jeg sett 'a bag of weed'-episoden av famiily guy på nytt.

tankevekkende

 

men

1. det er vvanskeligere å avsløre dop enn alkohol feks på jobben.

2. det er generelt prestasjonsnedsettende

Selvmotsigende.

 

Uansett, dersom narkotika er et problem på arbeidsplassen; får arbeidsgiver spørre om urinprøver fra de ansatte. De fleste vil nok ikke finne seg i det, men likevel, ganske enkelt å finne ut.

 

3. frigivelse vil gi noen umulige grensesettingsspørsmål

Hvordan? - Grensen med 18-års aldersgrense hørtes ganske grei ut.

Så kan voksne mennesker ta ansvar for sine valg.

 

4 det er uklart hvem som tåler hva

Dette er primærgrunnen til at staten ikke vet best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

da har jeg sett 'a bag of weed'-episoden av famiily guy på nytt.

tankevekkende

 

men

1. det er vvanskeligere å avsløre dop enn alkohol feks på jobben.

2. det er generelt prestasjonsnedsettende

Selvmotsigende.

 

Uansett, dersom narkotika er et problem på arbeidsplassen; får arbeidsgiver spørre om urinprøver fra de ansatte. De fleste vil nok ikke finne seg i det, men likevel, ganske enkelt å finne ut.

 

3. frigivelse vil gi noen umulige grensesettingsspørsmål

Hvordan? - Grensen med 18-års aldersgrense hørtes ganske grei ut.

Så kan voksne mennesker ta ansvar for sine valg.

 

4 det er uklart hvem som tåler hva

Dette er primærgrunnen til at staten ikke vet best.

joda... Kardemommeloven r grei; men ikke lett å styre etter/dømme ut ifra.

hva blir dommen til Breivik, i Kardemommeby?

'en enkel urinprøve av 400 ansatte ved arbeidsstart.' klabert

 

hvor sterk dop er det lov å importere (ikke fritt fram?). hvordan jobber narkohundene?

hvilke maskiner kan man bruke dopa

hva med helsepersonell? tror du at du blir fornøyd med 'legen burde ha dopet seg mindre' når han har fjernet feil nyre? pluss en millon andre ting.

Lenke til kommentar

Breivik hadde blitt dømt til fengsel på livstid etter Kardemommeloven, det er helt sikkert.

 

Den er veldig lett å dømme utifra/styre etter. Utøver du vold overfor andre, straffes du.

 

Etter kardemommeloven ville narkohundene fått fornyet sine arbeidsoppgaver. De hadde kunne blitt leid ut (fra et privat firma) til private firmaer med regler mot slikt som hadde lyst å sjekke sine ansatte. Straffen ville vært et eventuelt tap av jobb, og sannsynligvis vanskeligheter for å finne neste jobb, hvis deres neste sjef bruke referanser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Breivik hadde blitt dømt til fengsel på livstid etter Kardemommeloven, det er helt sikkert.

 

Den er veldig lett å dømme utifra/styre etter. Utøver du vold overfor andre, straffes du.

 

Etter kardemommeloven ville narkohundene fått fornyet sine arbeidsoppgaver. De hadde kunne blitt leid ut (fra et privat firma) til private firmaer med regler mot slikt som hadde lyst å sjekke sine ansatte. Straffen ville vært et eventuelt tap av jobb, og sannsynligvis vanskeligheter for å finne neste jobb, hvis deres neste sjef bruke referanser.

greit. kjøper den. han straffes. hvor mye<?

jeg mistenker dem som er for dop for å være for dop FOR SEG SELV.

de andre får beholde buksa på...

Lenke til kommentar

Breivik hadde blitt dømt til fengsel på livstid etter Kardemommeloven, det er helt sikkert.

 

Den er veldig lett å dømme utifra/styre etter. Utøver du vold overfor andre, straffes du.

 

Etter kardemommeloven ville narkohundene fått fornyet sine arbeidsoppgaver. De hadde kunne blitt leid ut (fra et privat firma) til private firmaer med regler mot slikt som hadde lyst å sjekke sine ansatte. Straffen ville vært et eventuelt tap av jobb, og sannsynligvis vanskeligheter for å finne neste jobb, hvis deres neste sjef bruke referanser.

greit. kjøper den. han straffes. hvor mye<?

jeg mistenker dem som er for dop for å være for dop FOR SEG SELV.

de andre får beholde buksa på...

Han sier jo at han ville straffes med livstid.

 

Du mistenker at folk som er for legalisering, er for det fordi de kan bruke rusmiddel selv, og at de ikke vil at noen andre skal bruke? Jaja, en skal høre mye rart...

Lenke til kommentar

'Det er forferdelig å se situasjonen feks i Mexico. Tusner blir torturert og drept.'

 

og for ikke å snakke om de mange millionene som får liv, karriiere fremtidsutsikter ødelagt fordi de BRUKER dop.

 

Den beste og enkleste løsningen?

IKKE KJØP!

Jeg ser for meg at problemet blir mindre når pusherne må trygle folk om å ødelegge kroppene sine.

Hehe. Ja... Jeg kjøper ikke dop selv, men ser at det blir et stort problem. Vil tross alt alltid være noen som liker å ruse seg på sånt. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke skal få lov til det. Det er deres valg. Deres kropp. Hva de velger å bruke livet sitt til, det har jeg ingen ting med, og jeg vil også mene at det har ingen andre noe med heller, enten de er politikere eller hva de enn er.

 

Siden rekrutteringen til heroin er redusert med hele 80% i Portugal, hvor de avkriminaliserte narkotika, og bruken av narkotika generelt der nede er redusert betraktlig, så vil jeg heller tro på den løsningen, enn den løsningen man bruker ellers i verden, hvor man ser at bruken øker, og hvor rekrutteringen øker. Så derfor: avkriminaliser det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan? - Grensen med 18-års aldersgrense hørtes ganske grei ut.

Så kan voksne mennesker ta ansvar for sine valg.

 

Ja nettopp..!

 

Dette fungerer jo utmerket med tobakk og alkohol.

 

Jeg tror det kunne fungert nøyaktig like godt med hasj, marihuana, LSD, kokain, speed og heroin som det gjør med tobakk, snus og øl.

 

INGEN på ungdomsskolen ville fått tak i dette og startet (mis)bruk i 13-14-år alderen, bak skolen eller på fest.

I alle fall ikke en tredjedel eller fler av barna, slik som for de rusmidlene skoleungdom får tak i den dag i dag.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Men så på en annen side, hadde det vel også vært forhindret om det ble legalisert, slik at morderne ikke hadde noe å drepe for.

 

Hvorfor skulle narkokartellene slutte å sloss seg imellom bare fordi forretningen deres ikke lenger er ulovlig? Det er konflikter mellom produsenter av andre varer og, bare se på Google og Apple. Jeg tviler på at Los Zetas hadde gått over til patentsøksmål heller enn halshugging dersom det ble lov å produsere kokain. Problemer med narkolangere nært sluttbrukeren hadde forsvunnet dersom salg gikk over i mer siviliserte former, men det som foregår i Mexico har fint lite med det å gjøre. Det er en konflikt mellom leverandører om hvem som kontrollerer markedet, og om markedet er lovlig eller ikke er irrelevant.

 

 

hvor sterk dop er det lov å importere (ikke fritt fram?). hvordan jobber narkohundene?

hvilke maskiner kan man bruke dopa

hva med helsepersonell? tror du at du blir fornøyd med 'legen burde ha dopet seg mindre' når han har fjernet feil nyre? pluss en millon andre ting.

Jeg ser stadig vekk dette argumentet dratt frem, men jeg må spørre: Hvorfor er det noen som helst grunn til å tro at man kan være høy på jobb dersom narkotika blir dekriminalisert? I dag er alkohol lovlig, men du får sparken dersom du kjører gravemaskin eller opererer folk mens du er full. Eller generelt hvis du gjør en hvilken som helst arbeidsoppgave mens du er beruset. Hvorfor skulle ikke det samme gjelde for hasj eller andre stoffer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om markedet er lovlig eller ikke er irrelevant.

 

Jaha, hvorfor er det bare slike tilstander rundt produkter og tjenester som er ulovlige?

Fordi det ikke har vært mulig for en lovlig, velregulert industri å vokse frem, derfor har paramilitære grupper og ekstremt brutale gjenger fåẗt ta seg til rette. Hvis kokainproduksjon plutselig ble lovlig i Mexico, ville lovlydige produsenter ha noen som helst sjanse til å komme seg ut på markedet uten å bli slaktet ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...