Gå til innhold

Velkommen til nye Akam.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemene du har med Internet Explorer på forumet høres ikke bra ut, her jobber teknisk med å finne ut hva som kan være årsaken.

De er der enda, og nå måtte jeg gi tapt og fyre opp en annen nettleser kun pga akam, noe jeg finner svært irriterende - jeg har ingen problemer med explorer på andre nettsted.

 

(ellers takker jeg for utfyllende svar, men forstår mellom linjene at hva en bruker mener har ingen betydning egentlig)

 

Tor

Lenke til kommentar
Problemene du har med Internet Explorer på forumet høres ikke bra ut, her jobber teknisk med å finne ut hva som kan være årsaken.
De er der enda, og nå måtte jeg gi tapt og fyre opp en annen nettleser kun pga akam, noe jeg finner svært irriterende - jeg har ingen problemer med explorer på andre nettsted. (ellers takker jeg for utfyllende svar, men forstår mellom linjene at hva en bruker mener har ingen betydning egentlig) Tor

 

Hei,

 

Opplever ingen problemer på Akam med Internet Explorer 8 eller 9. Men har du mulighet til å si meg hvilken Nettlesermodus Exploreren din bruker på Akam.no?

 

Det kan du finne ut ved å gå til www.diskusjon.no og velge Akam-skin -> trykke "F12" og se etter "Lesermodus" og "Dokumentmodus".

 

På forhånd takk :-)

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar

Opplever ingen problemer på Akam med Internet Explorer 8 eller 9. Men har du mulighet til å si meg hvilken Nettlesermodus Exploreren din bruker på Akam.no?

 

Det kan du finne ut ved å gå til www.diskusjon.no og velge Akam-skin -> trykke "F12" og se etter "Lesermodus" og "Dokumentmodus".

 

Begge modusene: Internet Explorer 9 standarder

 

Jeg har nå en helt ny pc, men opplever samme forholdene som tidligere med den gamle, dvs at i perioder henger forumet. I beste fall får man løst opp henget ved å scrolle, men straks man klikker på en ny link/forumtråd så henger det igjen. Når man er i skriveboksen forsvinner bare markøren plutselig og når man skriver skjer det ikke noe, men scroller man eller oppdaterer vinduet hender det at teksten man skrev blir synlig - men markøren er fremdeles fraværende. Dermed kan man like godt gi opp siden man ikke ser hva man skriver eller hvor. Dette skjer i perioder, og er ikke et problem som er der hele tiden. Problemene begynte for ca et år siden.

 

Tor

Lenke til kommentar

Opplever ingen problemer på Akam med Internet Explorer 8 eller 9. Men har du mulighet til å si meg hvilken Nettlesermodus Exploreren din bruker på Akam.no?

 

Det kan du finne ut ved å gå til www.diskusjon.no og velge Akam-skin -> trykke "F12" og se etter "Lesermodus" og "Dokumentmodus".

 

Begge modusene: Internet Explorer 9 standarder

 

Jeg har nå en helt ny pc, men opplever samme forholdene som tidligere med den gamle, dvs at i perioder henger forumet. I beste fall får man løst opp henget ved å scrolle, men straks man klikker på en ny link/forumtråd så henger det igjen. Når man er i skriveboksen forsvinner bare markøren plutselig og når man skriver skjer det ikke noe, men scroller man eller oppdaterer vinduet hender det at teksten man skrev blir synlig - men markøren er fremdeles fraværende. Dermed kan man like godt gi opp siden man ikke ser hva man skriver eller hvor. Dette skjer i perioder, og er ikke et problem som er der hele tiden. Problemene begynte for ca et år siden.

 

Tor

 

 

Takk for god tilbakemelding, Tor!

 

Kunne du prøvd å testet ett annet skin? F.eks. Diskusjon-skin og se om det samme skjer der?

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar

Kunne du prøvd å testet ett annet skin? F.eks. Diskusjon-skin og se om det samme skjer der?

 

 

Mvh,

Mads

 

Jeg skal se om jeg "gidder" å begynne den veien igjen, tror jeg har prøvd det før uten å bli særlig klokere. Som nevnt er problemene ikke stabilt tilstede og kan dukke opp for kortere og lengre perioder, akkurat nå har det vært slik siden i går ettermiddag.

 

Jeg finner det underlig dersom disse problemene skal kun gjelde meg siden jeg nå opplever det samme med en helt ny pc - og det gjelder kun akam. Jeg skrev ca et år siden, men tror de dukket opp etter en av de siste store oppgraderingene av forumet.

 

Tor

Lenke til kommentar

Kunne du prøvd å testet ett annet skin? F.eks. Diskusjon-skin og se om det samme skjer der?

 

 

Mvh,

Mads

 

Jeg skal se om jeg "gidder" å begynne den veien igjen, tror jeg har prøvd det før uten å bli særlig klokere. Som nevnt er problemene ikke stabilt tilstede og kan dukke opp for kortere og lengre perioder, akkurat nå har det vært slik siden i går ettermiddag.

 

Jeg finner det underlig dersom disse problemene skal kun gjelde meg siden jeg nå opplever det samme med en helt ny pc - og det gjelder kun akam. Jeg skrev ca et år siden, men tror de dukket opp etter en av de siste store oppgraderingene av forumet.

 

Tor

 

Hallo Tor!

 

Jeg har nå prøvet å reprodusere denne feilen, men klarer det ikke.

Testet alle mulige måter å skrive på - Quick Reply i artikler, Quick Reply i Forum, vanlig reply, og lage ny tråd. Testet i IE8 og IE9. De andre som er her på teknisk har også prøvet å reprodusere feilen, men til ingen lykke.

 

Har du kanskje noe antivirus, brannmur, blokkere eller addons som kan føre til denne feilen?

 

Vi skulle mer enn gjerne ha fikset denne feilen, men det er ikke så lett hvis vi ikke klarer å reprodusere den. All info som kan relateres til feilen hjelper :)

Lenke til kommentar

Hallo Tor!

 

Jeg har nå prøvet å reprodusere denne feilen, men klarer det ikke.

Testet alle mulige måter å skrive på - Quick Reply i artikler, Quick Reply i Forum, vanlig reply, og lage ny tråd. Testet i IE8 og IE9. De andre som er her på teknisk har også prøvet å reprodusere feilen, men til ingen lykke.

 

Har du kanskje noe antivirus, brannmur, blokkere eller addons som kan føre til denne feilen?

 

Vi skulle mer enn gjerne ha fikset denne feilen, men det er ikke så lett hvis vi ikke klarer å reprodusere den. All info som kan relateres til feilen hjelper :)

 

Jeg takker for kjapp og god respons.

 

Kanskje er grunnen til at dere ikke fikk fremprovosert problemene at nå ser det ut til å funke normalt igjen med explorer. Som jeg nevnte er dette problemer som kommer og går med forskjellige tidslengder, men varigheten er sjeldent kortere enn et døgn, ofte 1-2 døgn og skjer hyppigere i helgene enn i ukedagene - og starter oftere om kvelden enn om dagen.

 

Det synes og klart for meg at dersom jeg er mer eller mindre den eneste som opplever disse problemene (med samme skin) vil det være naturlig da å tenke seg at årsakene må ligge her. På samme tid virker det for min del meget mystisk siden det er kun på akamforumet (foto) at jeg opplever disse problemene.

 

Denne pc'en er en jomfru og så ren som den kan bli og helt up to date med siste oppdateringer av all software . Routeren (cisco) er ny og jeg hadde samme forholdet med den gamle routeren. Antivirusprogrammet er det samme som i den gamle (AVG), brannmuren er windows sin (i tillegg til den i routeren) - andre blokkere vet jeg ikke om, og addson har jeg ikke installert noen av som jeg vet om. Jeg har og Lyse fibernett som er normalt veldig stabilt.

 

Det er et mysterium hele saken, og jeg aner ikke hva som skulle kunne skape disse problemene på denne siden av linja - særlig ikke siden det kun gjelder akams fotoforum og ingen andre.

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg takker for kjapp og god respons.

 

Kanskje er grunnen til at dere ikke fikk fremprovosert problemene at nå ser det ut til å funke normalt igjen med explorer. Som jeg nevnte er dette problemer som kommer og går med forskjellige tidslengder, men varigheten er sjeldent kortere enn et døgn, ofte 1-2 døgn og skjer hyppigere i helgene enn i ukedagene - og starter oftere om kvelden enn om dagen.

 

Det synes og klart for meg at dersom jeg er mer eller mindre den eneste som opplever disse problemene (med samme skin) vil det være naturlig da å tenke seg at årsakene må ligge her. På samme tid virker det for min del meget mystisk siden det er kun på akamforumet (foto) at jeg opplever disse problemene.

 

Denne pc'en er en jomfru og så ren som den kan bli og helt up to date med siste oppdateringer av all software . Routeren (cisco) er ny og jeg hadde samme forholdet med den gamle routeren. Antivirusprogrammet er det samme som i den gamle (AVG), brannmuren er windows sin (i tillegg til den i routeren) - andre blokkere vet jeg ikke om, og addson har jeg ikke installert noen av som jeg vet om. Jeg har og Lyse fibernett som er normalt veldig stabilt.

 

Det er et mysterium hele saken, og jeg aner ikke hva som skulle kunne skape disse problemene på denne siden av linja - særlig ikke siden det kun gjelder akams fotoforum og ingen andre.

 

Tor

 

Takker for godt utfyllende svar, virker ikke som at det er noe feil fra din side. Skal teste litt mer i dag med skins på Akam/Diskusjon.

 

"Kanskje er grunnen til at dere ikke fikk fremprovosert problemene at nå ser det ut til å funke normalt igjen med explorer"

Flott hvis du kunne rapportert inn hvis feilen kommer tilbake, siden det er en mulighet at feilen kan ha blitt fikset etter div små fikser fra oss.

 

"Det er et mysterium hele saken"

Helt enig :O

Lenke til kommentar

På min "tynnklient" får jeg opp dette når jeg står inne i AKAM.no-BK: Lesermodus: IE9 Dokumentmodus: IE9-standarder.

Når jeg er inne i forumet ellers (bruker "diskusjon.no-dynamisk skin"), Lesermodus: Kompatibilitetsvisning for IE9 Dokumentmodus: IE7-standarder .

På denne maskinen funker alt alldeles utmerket inne på de forskjellige forum-sidene, men på Akam.no-BK får jeg ikke engang logget meg inn...(ingenting skjer når jeg klikker på Login-knappen)..... (nettleseren gir meg heller ikke "kompabilitetsvisningsknappen" på den siden!!!!!)........

Kan vel da anta at det er noe med sikkerheten/brannmur o.a. som gjør at klienten ikke "liker" akkurat den siden...., selv om den "likte" samme side når vi brukte IE8........ (så nå må all kommentering etc. skje via BK-tråden i forumet..., og der er jeg f.eks. uten mulighet til å bruke karakterene... :hm: ) :hmm:

 

PS!

Kan bekrefte at på mine hjemlige PC'er, med det være seg Windows7/Vista/XP så funker det greit med IE9/Firefox/og Opera iallefall. Eneste er at på PC'n med Windows7 og Firefox må jeg trykke F5(hard refresh) hver eneste gang for å få login-boksen...... :huh:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har funnet en bug: Gå inn på mobilsidene http://m.akam.no/

 

Hvor er de helt nye artiklene som f.eks "Liten og lyssterk" og "Sony Handycam får fullformatsbrikke" ?

 

Slik det er her, så er de søkk borte!

 

Takk for tilbakemelding!

 

Da har jeg gjort justeringer på mobilsidene slik at de ingressene blir inkludert på forsiden.

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Apropos den Tilbudskarusellen (Dagens beste tilbud). Blir jo veldig useriøst med f.eks. bilde av en Canon Ixus 220HS for kr. 631, når KJØP NÅ leder deg til Prisguiden, og det som tilbys faktisk er batteriet til kameraet...... Billigste pris for kameraet er og blir kr. 890,- , så den påståtte besparelsen er BARE TULL...... :realmad::wallbash::devil::yucky::thumbdown:

Lenke til kommentar

Blir jo veldig useriøst med f.eks. bilde av en Canon Ixus 220HS for kr. 631, når KJØP NÅ leder deg til Prisguiden, og det som tilbys faktisk er batteriet til kameraet......

 

Det hadde dessverre sneket seg inn et tilbehør til dette produktet. Har rettet opp feilen nå. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

smort1, tenkte bare tipse deg litt om linking i forumet. Om du ønsker å linke til et spesielt innlegg så gjør du følgende. I høyre hjørne i innlegget så ser du et nr, innlegget ditt i den tråden er #50. Om du trykker på det nr. så kommer det opp en direktelink til akkurat det innlegget. Så kan du kopiere det og legge det inn som en link og alle som trykker på linken kommer rett til innlegget. Eventuelt bare lime det inn: http://www.diskusjon...post&p=19879926

Endret av pybalto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

smort1, tenkte bare tipse deg litt om linking i forumet. Om du ønsker å linke til et spesielt innlegg så gjør du følgende. I høyre hjørne i innlegget så ser du et nr, innlegget ditt i den tråden er #50. Om du trykker på det nr. så kommer det opp en direktelink til akkurat det innlegget. Så kan du kopiere det og legge det inn som en link og alle som trykker på linken kommer rett til innlegget. Eventuelt bare lime det inn: http://www.diskusjon...post&p=19879926

Takker og bukker for tipset! Har savnet sånn mulighet, men hadde ikke sett dette før du tipser nå! Kjekt med gode hjelpere her inne! :thumbs::yes::thumbs:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...