Gå til innhold

[Løst] Problem med bridging av Telenor Zyxel P2602


Anbefalte innlegg

Hei

 

På grunn av at Zyxelen hadde dårlig rekkevidde og vi av og til mistet nettverket, bestemte jeg meg for å kjøpe en ny ruter. Jeg gikk all in og kjøpte Asus N66U.

 

Nå har jeg problemet med at internett med jevne mellomrom detter ut på grunn av en DNS-feil. Jeg går gjennom skritt for skritt her hva jeg gjorde for å gi dere et så godt overblikk som mulig.

 

Det første jeg gjorde var å sette Zyxelen i Bridge modus, deretter koblet jeg Asusen til Zyxelen med en kabel fra LAN i Zyxelen til Wan i Asusen.

 

Etter dette stilte jeg inn på instillinger som PPPoE og DHCP. Asusen fant DNS-adressene automatisk.

 

Internettet fungerer som sagt en stund før jeg får DNS-feil.

 

Her kommer det jeg tror er feil. Etter jeg satte Zyxel-routeren i bridge klarer jeg ikke lenger å komme meg inn på den ved hjelp av IP-adressen 10.0.0.138. Og jeg tror kanskje at jeg glemte å disable DHCPen da jeg satte den i bridge-modus med mindre Zyxelen gjør dette automatisk.

 

Er det noen som har en idé om hva som kan være feil?

Endret av Bernhardhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få den ut av bridge-modus - fabrikkresett multimodemet. Da kommer du inn på GUI-delen igjen.

 

Men nei, at du ikke deaktiverte DHCP skal ikke ha noe å si. Når du setter router i Bridge-modus deaktiverer du router-funksjonen i multimodemet.

 

 

Mvh Faller

 

Det var bra iallefall :) Har du noen idé om hva DNS-problemet kan komme av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...