Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Skrevet

frister noe sjukt å oppgradere dataen min, men burde jeg selge de delene jeg har i gaming pc'en min nå og se om jeg rekker å selge de før høstferien, eller skal jeg "låne" litt penger av pappa nå og oppgradere + selge så fort jeg kan? hva kan jeg få for AMD phenom II x6 1090T black edition, Crosshair V formula/Thunderbolt, Corsair dominator 8GB 1333MHz og Sapphire 6950 2GB?

eller skal jeg skaffe meg enda et 6950?

ja? noen? har noen i det hele tatt peiling på brukte pc-deler og skjermkort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kan ikke lengre lese kommentarer på IT-avisen sin artikkel om GW2? Rart...

Likte de kanskje ikke den lille protesten min? XD

De har ingen moderatorer som moderere lenger vettu. Derfor må de stenge kommentarfeltene når de går for dagen. :p
Skrevet

Driver med en spørring. Der jeg må lage en ny kolonne for å svare på et spørsmål SUM(Antall*Pris) AS TotalSum.

Også skal jeg sortere spørringen etter den nye kolonnen (AntallSum), men jeg vet ikke om det i det hele tatt er mulig. Det er jo ikke en kolonne som er definert i en tabell, den ligger bare i spørringen. Får opp feilmelding når jeg gjør det (aka beskjed om å sette inn verdi).

Noen idee?

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilket program du bruker, men når vi brukte MySQL Query Browser gikk det vel an å skrive inn ''sort by'' også noe mer.. Beklager at jeg ikke kunne være til mer hjelp. Du får bare Google litt :D

Skrevet (endret)

Bruker Access :) Vi bruker ORDER BY, men får det ikke til når jeg lager kolonnen selv i spørringen :/

Får vel sende en mail til læreren ^^

Endret av PolarBearKBG
Skrevet

Ja.. du får gjøre det. Har du ikke noen brukerveiledning til programmet eller noe sånt? :p.. Vet at vi hadde noe som het Snarveien til MySQL og Dreamweaver :p

Skrevet (endret)

skjønner. SQL ... order by descending:

http://www.w3schools...sql_orderby.asp ---&--#62; denne siden bruker jeg vis jeg lurer på noe ;)

Har sett på den ja, veldig grei side. Men hjelper dessverre ikke her. Er ikke noe problem å rangere etter en kolonne jeg har i tabellen. Problemet er at denne kolonnen har jeg laget selv, i spørringen.

SUM(Pris*Antall) AS TotalSum

Er da den nye kolonnen TotalSum jeg helst skulle kunne brukt ORDER BY på. Men det går ikke :/

Endret av PolarBearKBG
Skrevet

Det var bare et utdrag da. Her er hele, sånn den ser ut nå:

SELECT Kategori.Navn, SUM(Ordrelinje.Antall) AS TotaltSolgt, SUM(Ordrelinje.Antall*PrisPrEnhet) AS TotaltSum

FROM Ordrelinje, Vare, Kategori

WHERE Ordrelinje.VNr = Vare.VNr AND Vare.KatNr = Kategori.KatNr

GROUP BY Kategori.Navn;

Skrevet (endret)

Det blir bare mindre og mindre faner i nettleseren min jo flere sider som legger ned, haha.

Jeg er ikke alene :love:

Går personlig under tilnavnet "Fanemonsteret"

HEHE!

Hvilke forum er det folk egentlig er aktive på ?

Aktiv på nFF, Diskusjon.no, guru3d,overclock,tonymacx86 og ymse spill relaterte forum.

EDIT:

Er det noen som bruker Hackintosh daglig her? Driver å setter opp en med Asus HK, 3570k og 670.

Deilig å slippe DSDT egentlig.

Endret av ChillZoNe
Skrevet

Der har man handlet seg pc bord/pult. Var på høy tid, siden man har brukt et lite bord i snart 4 mnd :p

Kostet underkant av 300kr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...