Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan stoler du på han/hun


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lest en god del artikler om utroskap osv.

 

Men jeg har valgt for å ikke bli sammen med en jente ( jeg er ikke homo ) grunnen for det er at jeg veit ikke hva for noe følelse jeg kommer til å få om noen slår opp med meg eller utroskap, you name it.

 

Vil gjerne skaffe meg dame, en jeg kan kose meg med å ha det hyggelig, å dele live mitt med,

 

Jeg er VELDIG følsom person, og har nesten altid en dorlig følelse om folk i verden, selv av folk som er frekke mot meg på jobbe eller ute, så føler jeg meg dårlig når det skjer noe dumt med dem. Jeg hadde nok blitt knust helt fullstendig om noen slo opp med meg eller utroskap =(

 

Jeg har også tenkt til å vente til den rette personen ( kjæresten )

 

Men jeg er så redd for utroskap og sånt, altså hvordan kommer han/hun på å gjøre noe slik som utroskap, på hvilken all verdens måte kommer du på noe sånt?

 

Hadde noen vært utro mot meg kunne jeg ikke glemme det, tror ikke jeg hadde klart å finne meg noen andre.

 

 

Hvorfor gjør folk slik?

Hvor får de den tanken fra?

Hva er det som gjør at de kommer på disse handlingene?

Hvordan kan du stole på dem?

 

 

Det er dette jeg er redd for når det gjelder forhold og sånt

 

 

Anonym poster: 683e436fd847eb8ad8ca2155ee3c38fe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor gjør folk slik? EGOISME

Hvor får de den tanken fra? EGOISME

Hva er det som gjør at de kommer på disse handlingene? EGOISME

 

Hvordan kan du stole på dem?

Man kan ikke begynne på slutten eller ta alle bekymringene på forhånd. Det ville være å gi opp før man har prøvd? Som AvidGamer sier, det finnes ingen garantier i livet og man må prøve for å finne ut. Spørre for å få noe, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du treffer ei jente du har god kommunikasjon med vil du nok ikke ha så mange slike tanker som du har nå. Det er vanskelig å ta det første steget og prøve å treffe noen, men når det er gjort vil du se at det er mye lettere enn du trodde.

 

Ut i fra det du skriver tror jeg nok at du kunne hatt godt av noen timer i samtaleterapi om den frykten du har og de tankene du har. Livet skal absolutt ikke være så bekymringsfullt som det er for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du treffer ei jente du har god kommunikasjon med vil du nok ikke ha så mange slike tanker som du har nå. Det er vanskelig å ta det første steget og prøve å treffe noen, men når det er gjort vil du se at det er mye lettere enn du trodde.

 

Ut i fra det du skriver tror jeg nok at du kunne hatt godt av noen timer i samtaleterapi om den frykten du har og de tankene du har. Livet skal absolutt ikke være så bekymringsfullt som det er for deg :)

 

Er enig, men det er bare det at jeg har nesten alltid en dårlig følelse i magen, selv når jeg ser på film og henger ute med kompiser så har jeg en dårlig følelse i magen.

 

 

Skulle gjerne få noen svar om hvorfor folk er utro mot hverandre? Føler de ikke at det er galt osv?

 

Det er dette jeg er som sagt veldig redd for =(

 

Jeg har tanken på at man har på en måte bare blitt "brukt" eller at hun/han bare er en player. Altså jeg har jo ikke dame enda, men dette har jeg valgt selv, og føler at jeg burde vente på den rette.

 

Håper jeg får flere svar kanskje hjelp også. Anonym poster: 683e436fd847eb8ad8ca2155ee3c38fe

Lenke til kommentar
Skulle gjerne få noen svar om hvorfor folk er utro mot hverandre? Føler de ikke at det er galt osv?

Flere grunner til det.

Enkelte bryr seg ikke så mye om hvem de knuller uansett om de er sammen med noen eller ei. Andre igjen er dette fullstendig tabu.

Noen gjør det for de har det dårlig i forholdet - noen gjør det for at de ikke får nok sex i forholdet. Noen er så full at de nedprioriterer egne prinsipper.

 

Garanti har man aldri, men finner du deg ei jente som har det godt med deg og du med henne - der kommunikasjonen er god og der dere prater om alt, så merker du fort hennes mening på området. Da er faren også mindre for at det skjer - både fra deg og henne.

 

Men det høres ut som du har angst og endel ting du burde tatt opp med psykolog før et eventuelt forhold.

Lenke til kommentar

Jeg festet før, da jeg ble rundt 17 så ga jeg opp drikking, waste of time spør du meg, men jeg la merke til at noen ble sammen etter festen osv you get the point, men jeg la også merke til at det var en god del folk der som var utro eller flørte med andre gutter/jenter når kjæresten ikke var til stede.

 

Jeg tror ikke at en psykolog kan hjelpe meg så mye mer.

Endret av sanji
Lenke til kommentar
Er enig, men det er bare det at jeg har nesten alltid en dårlig følelse i magen, selv når jeg ser på film og henger ute med kompiser så har jeg en dårlig følelse i magen. Skulle gjerne få noen svar om hvorfor folk er utro mot hverandre? Føler de ikke at det er galt osv? [/i]

 

Det er mange årsaker til at mennesker tar et valgt om utroskap, og jeg har faktisk hatt lange samtaler med en mann som har valgt å dele opp livet sitt og er utro. Har faktisk snakket med han om jeg kan fortelle hans historie på bloggen min etter at jeg jeg så innleget ditt, og det fikk jeg lov til Poster link dit når det er skrevet.

 

Men når det er sagt så kan det hende det hjelper litt hvis du snur tankegangen din. Hvorfor tror du at alle er utro? Jo fordi det er det du hører om. Det er ofte slik at man skriver artikler og forteller historier om de som ikke har det bra, for å hjelpe andre som opplever det samme, men sannheten er at de fleste faktis har gode og trygge forhold, de snakket bare ikke om det, fordi de har det bra.

 

At du konstant har vondt i magen og tenker det verste alltid kan være et tegn på paranoia og det kan du få mange gode verktøy å bruke for å bukt på tankene du har og endre tankemønsteret ditt. Dette kan du få god hjelp til hos en psykolog og jeg ville anbefalt at du tok kontakt med noen for samtaler om dette. Jeg ser i allefall for meg at hvis du går inn i ett forhold nå, før du har fått hjelp tl tankemønsteret så er det lett for at du kan utvikle sjalusiparanoisk psykose som vil ta knekken på et hvert forhold du vil bevege deg inn i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er enig, men det er bare det at jeg har nesten alltid en dårlig følelse i magen, selv når jeg ser på film og henger ute med kompiser så har jeg en dårlig følelse i magen. Skulle gjerne få noen svar om hvorfor folk er utro mot hverandre? Føler de ikke at det er galt osv? [/i]

 

Det er mange årsaker til at mennesker tar et valgt om utroskap, og jeg har faktisk hatt lange samtaler med en mann som har valgt å dele opp livet sitt og er utro. Har faktisk snakket med han om jeg kan fortelle hans historie på bloggen min etter at jeg jeg så innleget ditt, og det fikk jeg lov til Poster link dit når det er skrevet.

 

Men når det er sagt så kan det hende det hjelper litt hvis du snur tankegangen din. Hvorfor tror du at alle er utro? Jo fordi det er det du hører om. Det er ofte slik at man skriver artikler og forteller historier om de som ikke har det bra, for å hjelpe andre som opplever det samme, men sannheten er at de fleste faktis har gode og trygge forhold, de snakket bare ikke om det, fordi de har det bra.

 

At du konstant har vondt i magen og tenker det verste alltid kan være et tegn på paranoia og det kan du få mange gode verktøy å bruke for å bukt på tankene du har og endre tankemønsteret ditt. Dette kan du få god hjelp til hos en psykolog og jeg ville anbefalt at du tok kontakt med noen for samtaler om dette. Jeg ser i allefall for meg at hvis du går inn i ett forhold nå, før du har fått hjelp tl tankemønsteret så er det lett for at du kan utvikle sjalusiparanoisk psykose som vil ta knekken på et hvert forhold du vil bevege deg inn i.

 

Takk skal du ha, skal dra til en psykolog om noen dager, så skal gi mer info om hva som skjer =)

Lenke til kommentar

Har selv opplevd at en har vært utro mot meg og det er null sjanse for at jeg stoler på henne igjen. Har ikke lyst / tid / energi til å prøve å gjøre det heller. Det er for mange mennesker der ute til å ta til takke med en som ikke ville kun ha deg. Hvordan kom jeg over det? Pfft, hun var ikke verdig min kjærlighet etter slik oppførsel, sånn kommer man over ting. Tenk på det fra DITT perspektiv og du vil klare å tåle slike ting i en mye større grad.

 

Slutt å vær så følsom, hver gang en følelse kommer prøv å tenk "dette er bare følelsesidioten i meg som prøver å styre meg mot negative tankemønstre. Fuck han. Nå skal jeg tenke på meg selv og være positiv". Hjalp meg å overkomme følsomheten min, nog for 4 år siden men hver gang jeg får en følelse eller tanke som jeg ikke vil ha så tenker jeg dette og da forsvinner fort den dårlige følelsen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv opplevd at en har vært utro mot meg og det er null sjanse for at jeg stoler på henne igjen. Har ikke lyst / tid / energi til å prøve å gjøre det heller. Det er for mange mennesker der ute til å ta til takke med en som ikke ville kun ha deg. Hvordan kom jeg over det? Pfft, hun var ikke verdig min kjærlighet etter slik oppførsel, sånn kommer man over ting. Tenk på det fra DITT perspektiv og du vil klare å tåle slike ting i en mye større grad.

 

Slutt å vær så følsom, hver gang en følelse kommer prøv å tenk "dette er bare følelsesidioten i meg som prøver å styre meg mot negative tankemønstre. Fuck han. Nå skal jeg tenke på meg selv og være positiv". Hjalp meg å overkomme følsomheten min, nog for 4 år siden men hver gang jeg får en følelse eller tanke som jeg ikke vil ha så tenker jeg dette og da forsvinner fort den dårlige følelsen :p

 

Takk skal du ha =) Anonym poster: 683e436fd847eb8ad8ca2155ee3c38fe

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har lest en god del artikler om utroskap osv.

 

Men jeg har valgt for å ikke bli sammen med en jente ( jeg er ikke homo ) grunnen for det er at jeg veit ikke hva for noe følelse jeg kommer til å få om noen slår opp med meg eller utroskap, you name it.

 

Vil gjerne skaffe meg dame, en jeg kan kose meg med å ha det hyggelig, å dele live mitt med,

 

Jeg er VELDIG følsom person, og har nesten altid en dorlig følelse om folk i verden, selv av folk som er frekke mot meg på jobbe eller ute, så føler jeg meg dårlig når det skjer noe dumt med dem. Jeg hadde nok blitt knust helt fullstendig om noen slo opp med meg eller utroskap =(

 

Jeg har også tenkt til å vente til den rette personen ( kjæresten )

 

Men jeg er så redd for utroskap og sånt, altså hvordan kommer han/hun på å gjøre noe slik som utroskap, på hvilken all verdens måte kommer du på noe sånt?

 

Hadde noen vært utro mot meg kunne jeg ikke glemme det, tror ikke jeg hadde klart å finne meg noen andre.

 

 

Hvorfor gjør folk slik?

Hvor får de den tanken fra?

Hva er det som gjør at de kommer på disse handlingene?

Hvordan kan du stole på dem?

 

 

Det er dette jeg er redd for når det gjelder forhold og sånt

 

Med fare for å høres ut som en drittsekk, jeg tror du hadde hatt godt av å bli dumpa, såret, brukket ned. Dette er en viktig erfring, noe du våkser på. Det er i sånne stunder man lærer seg selv å kjenne, lærer å takle det vonde i livet. Hadde alt bare vært "godt" ville du ikke visst hva det var, du hadde ikke hatt en kontrast å sammenligne det med. Det er det vonde i livet som gir oss muligheten til å oppleve det gode (-og omvendt).

Har selv blitt dumpa, har selv opplevd utroskap. Jeg taklet det dårlig, men jeg lærte av det. Jeg har fått en langt større selvinnsikt takket være det. Så på en måte er jeg takknemelig for hva hun gjorde. Jeg ville heller ikke møtt min nåværende dame dersom x'n ikke dumpa meg. Og ja, hun ville jeg ikke vært foruten.

 

Å bli såra er en del av livet, en del du ikke kommer unna. Du kan like gjerne innfinne deg med det, og akseptere det. SHit happends.

 

Anonym poster: 683e436fd847eb8ad8ca2155ee3c38fe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...