Gå til innhold

Billig ultrabook, Acer Aspire S3?


Broseen

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe denne. Eneste kravet jeg har utover office programmer ol, er at den streamer nettvideoer og spiller av HD materiale helt problemfritt.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASNXM1FED003/acer-aspire-ultrabook-13-3-s3-391-champagne

 

Jeg er nemlig fryktelig lei av at min Samsung X125 hakker uansett hva jeg spiller av når det gjelder "VG tv" og HD video filer.

 

 

 

Vil enhver ultrabook klare dette problemfritt? Jeg ønsker en billig maskin, og ser at denne modellen har gjort det bra i tester.

 

http://www.tu.no/tester/2012/01/05/test-acer-aspire-s3

http://www.dinside.no/883278/acer-aspire-s3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv en acer s3 med samme konfigurasjon, den drar 1080P filmer lett selv når vi kobler den til en 1080P skjerm. Har heller aldri merket noe hakking på vgtv og lignende sider.

 

De innebygde høytalerene er dessverre ikke de beste, men lyd kvaliteten gjennom 3.5mm jacken er bare lattelig bra faktisk noe av det beste jeg har hørt fra en "billig" laptop.

 

Tastaturet er godt å skrive på hvis du skal bruke det til word osv, men fortsatt langt unna min ProBook 4330s dessverre.

 

W-J

Lenke til kommentar

Flott å høre fra en som eier produktet :)

 

Høyttalere er bra nok for meg bare man faktisk kan høre hva som sies i enkle sendinger som feks VG tv.

 

Et godt tastatur er vel bra nok. Jeg ser HP`n koster ca like mye, men den er vel også dobbel størrelse?

 

 

Så alt i alt er S3`n grei til det meste, alt flyter greit? Jeg hører litt klaging på lydnivået til viften i testene, er dette noe du legger merke til? Jeg skal ha den i stuen, ikke i en lesesal.

Lenke til kommentar

Hp'n som jeg har til skolearbeid er MYE tykkere men den har også bare en celeron prosesor som sliter med 720p filmer :nei2:

 

Ved tyngre belastning så kan man høre vifta, men til vanlig stue bruk så har jeg ikke lengt noe særlig over det, men ja den kan støye litt.

Lenke til kommentar

Hp'n som jeg har til skolearbeid er MYE tykkere men den har også bare en celeron prosesor som sliter med 720p filmer :nei2:

 

Ved tyngre belastning så kan man høre vifta, men til vanlig stue bruk så har jeg ikke lengt noe særlig over det, men ja den kan støye litt.

 

Hvis dette er 2011/2012 skole-PCen for VGS må du få sjekket den opp. Jeg dro akkurat opp en 1080p film på en ekstern monitor via HDMI og det gikk glatt (vel, så glatt en film går da, 24FPS er ikke akkurat glatt).

Lenke til kommentar

Hp'n som jeg har til skolearbeid er MYE tykkere men den har også bare en celeron prosesor som sliter med 720p filmer :nei2:

 

Ved tyngre belastning så kan man høre vifta, men til vanlig stue bruk så har jeg ikke lengt noe særlig over det, men ja den kan støye litt.

 

Hvis dette er 2011/2012 skole-PCen for VGS må du få sjekket den opp. Jeg dro akkurat opp en 1080p film på en ekstern monitor via HDMI og det gikk glatt (vel, så glatt en film går da, 24FPS er ikke akkurat glatt).

 

Var flash videoer egentlig mente (vgtv osv) som små hakker i HD, noe alle pc'n vi har i klassen gjør.

 

1080p som er "lastet ned" funker så lenge de ikke er forstore/høy bitrate,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...