Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Uoriginal alarm med sentral lås problem..


okasin

Anbefalte innlegg

Har en 1997 volvo S70 som jeg har kjøpt en alarm til.. alarmdelen er ikke noe problem å koble opp, selv om det er mye ledninger å forholde seg til..

Men den kan også aktivere og deaktivere sentralås, og det hadde jo vært kjekt og kunne bruke dette, slik at jeg ikke behøver 2 fjernkontroller dvs den originale til dørene, og den uoriginale til alarmen..

 

Det jeg lurer på og har grublet på i to dager nå.. og av den grunn vært uten bil i 2 dager også da alt av dashbord er tatt ut.. er hvordan kobler jeg dette til?

 

Det er 3 ledninger som skal kobles til sentralåsen fra den uorignale alarm enheten..

 

Gul - skal til jord

Hvit - sentral lås (LÅS) (denne har også en sikring på 15A på selve ledningen) betyr det at denne er (+) ?

Hvit og sort - sentral lås (ÅPNE)

 

Legger ved koblingskjema for min bil til sentral lås enheten som sitter i bilen originalt..

Håper noen har bil elektro bakgrunn her, og har en viss ide om hvordan dette kobles opp.. eller kan lede meg på rett vei..

134644512339196000_resized.jpg?width=1043&height=784

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Teknisk sett så skal vel du koble deg inn på styrestrømmen til releet som styrer sentrallåsen.

 

Jeg tenker jo litt på om du kan gå andre veien isteden. La alarmen aktiveres når dørene låses med original fjernstyring

Lenke til kommentar

Takk for svar, har fått det til å virke.. så nå kan original fjernkontroll ligge på hylla :)

Total kostnad for alarm system og fjernkontroller.. under 300 kr :) og det virker.. et spark i hjula så uler det så det holder he he..

Denne kjøpte jeg på ebay:

http://www.ebay.com/itm/150595076257?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

 

47usd fraktfritt !! blir ca 278 kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...