Gå til innhold

Den store Samsung Ativ S-tråden


Anbefalte innlegg

Fikk beskjed i dag at jeg ikke kommer til å få mobilen før 17 Januar og ser flere butikker endrer datoer til rundt da, er dette forsinkelse fra samsung sin side eller hva er det? Forhører meg med de sider det gjelder.

 

Update: Fikk nettopp svar på en av hendvendelsene mine og jeg quoter:

 

Hei igjen

 

Det kan virke som det er forsinkelse på levering til denne i Norge. Det har sansynligvis skjedd et eller annet i produksjonen som har gjort at leveringen er senere enn forventet.

Endret av Space Naga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Samsung Ativ S i Netcom shop Jessheim for 4 time siden og er mega fornøyd med telefonen.Synes Ativ er bedre en det Nokia 920 er.Førsteinntrykket er meget bra.Gleder med til og få testen den mere:)Kommer tlbake med + og - senere

 

Står den bare tar 32GB minnekort men jeg putta inn 64GB og et funker meget bra.

Endret av abil
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd både Ativ og Nokia 920.

 

Ativ har bedre batterikapasitet en Nokia 920 samt det varer lenger.Har brukt min ativ i 2dager med bra bruk og har 14% igjen.Nokian jeg hadde måtte leg lade etter litt over 1 dags bruk.

 

Ativen har bedre kamera en Nokia 920(ikke i mørket med i sollys)og jeg mener de fleste tar vel flest bilder i lysere omgivelser.

 

Ativ har bedre lyd en Nokia 920 samt det er de samme høretelefonen som følger med på SG3 som følger med på Atien og de er suverene.Det er også volum knapper på Ativen sin handsfree mens det ikke er det på Nokia sin.

 

Ativen er billigere en Nokia 920 er vel snakk om 600 kr det er snakk om.

 

Ativen er finere en Nokia 920 (MIN MENING)

 

Ativen tar minnekort(faktisk helt opp til 64GB selv om det står 32gb) det har ikke Nokia 920

 

Ativen kan skifte Batteri det kan ikke Nokia 920

 

Ativen veier mye midre en nokia 920,selv om den veier mindre er den ikke palstikkaktig som SG3.

 

Ativen er kjappere når det kommer til og komme inn på apps,xbox og musikk er ikke snakk om så veldig mye kjappere men litt til at man mereker det med telefonen ved siden av hverandre

 

Skjermen er heller ikke noe dårligere,føler faktisk at ativen har en lysere skjerm når du setter den på max lysstyrke.Samt fargene på Ativ er bedre en på nokia 920.

 

-Ativen har ikke 4g og det skuffer stort det har nokia 920

-Ativen har ikke trådløs lading det har nokia 920 for dem som gidder og kjøpe det(funker bra da)

-Ativen har ikke sving-for sving-navigering men det har nokia 920.Men kartene på ativ kommer fra nokia

 

Sikkert noen som har noe annet og komme med men etter mine erfaringer mener jeg Ativen er litt forran 920:)

Lenke til kommentar

Har heller ikke nokia-appene, men Samsung har kanskje noe bra?

 

Og den har amoledskjerm om jeg husker rett, hvordan er strømsuget med hvit bakgrunn kontra sort?

 

Det med skjermen er jeg uenig i, dersom ativ har samme skjerm som sgs3, og samme med kameraet mtp oppdateringen samt Nokias kameraapps.

 

Og batteritiden med 920 med oppdateringen er jo... Gaaaanske mye bedre enn den du har sett på din.

 

Trådløs lading blir visstnok å dukke opp i IKEA sine møbler i 2013 samt div biler, så standarden spres jo.

 

Bra du har funnet en tlf du er fornøyd med dog, kult at det er WP :) .

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har heller ikke nokia-appene, men Samsung har kanskje noe bra?

 

Og den har amoledskjerm om jeg husker rett, hvordan er strømsuget med hvit bakgrunn kontra sort?

 

Det med skjermen er jeg uenig i, dersom ativ har samme skjerm som sgs3, og samme med kameraet mtp oppdateringen samt Nokias kameraapps.

 

Og batteritiden med 920 med oppdateringen er jo... Gaaaanske mye bedre enn den du har sett på din.

 

Trådløs lading blir visstnok å dukke opp i IKEA sine møbler i 2013 samt div biler, så standarden spres jo.

 

Bra du har funnet en tlf du er fornøyd med dog, kult at det er WP :) .

 

Merker ikke store forskjellen på hvit kontra sort bakgrunn.

Hjelper ikke med oppdateringen til Nokia da batteriet er bedre på Ativen,har nå prøvd begge med samme apper,data,film og musikk og ativen er bedre.Etter mye bruk i 4 timer har Ativen 85% og Nokia 920 har 76% så det er en forskjell der ja.

Nokia har bedre kamera app men det hjelper ikke da kameraet er såååå sykt dårlig når noen beveger seg på bildet du tar da er det syyyyykt dårlig.Men Nokia har noen kuule apps til kameraet

Ativen har Super Amoled og den er utrolig fin den skjermen.

 

Det med trådløs lading og 4g kunne Samsung ha fått inn på Ativ det er det eneste negative med telefonen.

 

Men det er to flotte telefoner og elsker at Windows kommer med flotte telefoner.Regner med at i løpet av 2012 så kommer windows nærmere Android og ios(er lov og håpe:)

Lenke til kommentar

Må da merke forskjell i batteritid med hvit bakgrunn da det er en amoled? Sort trekker vel null strøm og hvit trekker all strøm :) ?

 

Rapportene på kameraet jeg har lest på wpcentral er ganske positive, så er spent selv.

Hvordan fikk du oppdateringen forresten? Flashet du selv? Trodde den bare var ute til AT&T-920ene.

Lenke til kommentar

Må da merke forskjell i batteritid med hvit bakgrunn da det er en amoled? Sort trekker vel null strøm og hvit trekker all strøm :) ?

 

Rapportene på kameraet jeg har lest på wpcentral er ganske positive, så er spent selv.

Hvordan fikk du oppdateringen forresten? Flashet du selv? Trodde den bare var ute til AT&T-920ene.

 

Nokia 920 er ikke min men min fetter som er på besøk i jula sombor i USA for tiden og bruker AT&T så den er oppdatert,han er også imponert over Ativen.

Prøvde hvit bakgrunn i 2 timer med full lading gjorde det samme med sort bakgrunn i 2 timer.

Hvit bakgrunn 3 timer 100% lading ned til 95% med brukbart bruk

Sort bagrunn 3 timer 100% lading ned til 97% med brukbart bruk

 

så er ikke så stor forskjell.

Enten har jeg hvert utrolig heldig med batteriet eller så er det bare så bra:)

Lenke til kommentar

Det er jo ingen forskjell når skjermen ikke er i bruk, så det avhenger vel av bruken :) .

 

Men uansett tror jeg ikke det spiller stor rolle.

 

Brs batteritid uansett :D

 

Hadde jeg hatt en hadde jeg satt den til å aldri slå av skjermen, lagt den med skjermen på i noen timer med og uten hvit bakgrunn og sett.

 

Men nå derailer jeg litt, og det er jul.

 

God jul, Abil :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det er jo ingen forskjell når skjermen ikke er i bruk, så det avhenger vel av bruken :) .

 

Men uansett tror jeg ikke det spiller stor rolle.

 

Brs batteritid uansett :D

 

Hadde jeg hatt en hadde jeg satt den til å aldri slå av skjermen, lagt den med skjermen på i noen timer med og uten hvit bakgrunn og sett.

 

Men nå derailer jeg litt, og det er jul.

 

God jul, Abil :)

 

Hahahah ja det er gøy med mobil.Får sjekke hva jeg rekker og teste ut(man vill jo gjernebruke den også:)

 

God jul til deg også Slai

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min Ativ-S i går og har fått lekt en del med den.

Til nå er jeg veldig happy og batteriet er overraskende bra! En av grunnene til jeg styrte unna Nokia sin.

 

Ting jeg savner litt force feedback på tastaturet (vibrering), redusert funksjonalitet i twitter, spotify.

Ser at Deezer erstatter Spotify ganske greit, men crossfade er ikke tilgjengelig noe jeg bruker aktivt i saltimer.

Når det gjelder Twitter så er det jo en app issue, så håper bare at de får inn mer funksjonalitet løpende.

Ellers er jeg veldig glad i telefonene. Lett, og ligger overraskende godt i lomma.

Syns også at den er flink med å sy sammen samtlige kontoer på sosiale medier og skiller privat gmail konto og bedriftskontoen jeg har på gmail.

 

Det som plaget meg litt var støy i telefonen når jeg gikk fra huset og hørte på musikk. Da jeg kom ut fra wifi rekkevidden og gikk over på 3G så kunne jeg høre elektronisk støy i headsettet at den søkte etter sender. Men den ga seg fort igjen. Jeg er bare litt spent på hvordan dette kommer til å høres ut i bil med AUX kabel når jeg kjører og bytter veksling av sendere skjer ganske hyppig. Dette har jeg ikke testet og vet ikke om det blir plagsomt.

Spiller man via BT så vil dette ikke være noe issue vel og merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ativ skal ha et større batteri. Skal man ut å reise, jakt, leke turist eller bli borte fra strøm over tid så er det fint med Ativ S at du kan bytte batteri også.

 

I dag har jeg fått lekt enda mer med den og føler at Deezer kan fint erstatte spotify blant annet.Den støtter også at man skifter sanger, pauser etc via knappen på headset.

 

En positiv ting jeg likte veldig godt med WP8 er at når man poster bilder på twitter så lagrer den bildene på en offentlig mappe på skydrive og linker til den. Da har du mye bedre kontroll på det du legger ut og kan i verste fall slette dem om du vil... Noe du ikke kan på tweetpic.

Lenke til kommentar

Jeg prøver alt av telefoner og er ikke mange ganger jeg er blitt så imponert av en telefon som jeg er av Ativen.Ok Note 2 er en mega bra telefon det også men endelig kommer windows til og ta opp kampen med Android og Ios.Gleder meg til det kommer litt flere apps til windows så blir dette bra:)

Tipper Samsung kommer med en windows telefon ala Note 2 i løpet av året(håper de gjør det)

Lenke til kommentar

Damn, det er bra nice. Sparer vel enda mer med samoled, så den varer greit tre dagers tid med en god del bruk ca?

 

Ja batteriet mitt var fulladet i går ved 0800 og nå står batteriprosenten på 54% og da bruker jeg hvit bakgrunn som drar litt mere batteri en den sorte.Så jeg er mega fornøyd med batteriet.Den eneste telefonen jeg har prøvd som har så bra batteri er Note 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...