Gå til innhold

2D- til 3D-konvertering


Anbefalte innlegg

2D- til 3D-konvertering

Med projektoren BenQ W703D i hus trenger du ikke ekte 3D-materiale for å oppleve 3D hjemme i din egen stue. 2D- til 3D-konverteringen gjør at du kan se på TV-program eller DVD-filmer i simulert 3D. Det eneste du trenger er kompatible 3D-briller (medfølger ikke, må kjøpes som tilbehør).

 

Stemmer dette, er det slik hvis har har projektoren koblet til macen min, og spiller av en vanlig HD film, så kan jeg trykke på noe på projektoren så gjør den det om til 3D?(må såklart ha 3d brillene til benq)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ja det stemmer. Dette er riktignok noe jeg prøver å unngå, for det blir jo ikke akkurat fryktelig bra etter mitt syn.

Det har vært såpass mye "dårlig 3D" der ute at det for mange har vært mer til irritasjon å se f.eks film i 3D enn å se det i 2D. Derfor er min mening at det ikke er noe poeng å skru på 3D-bryteren på annet enn Film/spill som er 3D-kompatible, dvs at produsenten faktisk har lagt ned jobb i å få det bra i 3D.

 

Jeg hang opp en 3D-projektor her om dagen. sørget naturligvis for å kjøpe en som får god kritikk både i 2D og 3D. Har testet simulated 3D som du her spør om og funnet ut at det ikke er noe gøy(:

 

jeg skulle egentlig opprette et litt motsatt emne, nemlig "hvordan vet jeg at det jeg ser 3D og ikke Simulated 3D"..måtte bare komentere litther først :)

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
Countryman skrev (På 6.11.2012 den 13.05):

Det har vært såpass mye "dårlig 3D" der ute at det for mange har vært mer til irritasjon å se f.eks film i 3D enn å se det i 2D.

En stund var det nærmest "mote" å ha filmer i 3D og kvaliteten er som du sier latterlig dårlig på mye av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...