Gå til innhold

Philips dreper Cinema 21:9


Anbefalte innlegg

Jeg hadde selv en 21:9 tommer fra Philips. Mitt største ankepunkt var at TVn ikke støttet oppløsninger tilsvarende 21:9 formatet. Med TVen tilkoblet min mediaPC som støttet alt av formater og med XBMC som også støttet 21:9 så var det en nedtur og måtte sende bilder ut i lavere oppløsninger og upscale det fra TVen. Det sammen med produksjonsfeil på 2 av TVene som jeg hadde gjorde desverre det til en skuffende opplevelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så var jeg klar over dette før jeg kjøpte TVen, da dette var nevnt i flere av testene av TVen når første utgave kom. Henger vel mye sammen med at det vel har en oppløsning som ikke støttes av HDMI. (så vidt jeg vet)

 

De kunne hatt en DVI port som tok seg av dette, men det er jo tross alt en hjemmekino skjerm, og ikke en PC skjerm, selv om mange bruker PC som media senter, inkludert meg. Men matriale jeg bruker fra PC, inkludert 720p TV serier er i mine øyne ikke gode nok til å takle størrelsen for full bredde på denne skjermen, og de er som regel 16:9 uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt første gen 21.9 av phillips. Siden tvn opscalerer bd tol å fylle skjermen er hd ikke så sylskarpt med 21.9 som en highend 16.9 desverre. komplett hadde et clerance sale på den siste 21.9 til 15000 men etter litt vurdering slo jeg det fra meg har ingen bd spiller med subtitle shift akkurat nå ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...