Gå til innhold

Asus frister med stor skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg ser andre nevner U2711, og har denne selv. En nydelig skjerm å se på, men den drar masse strøm, og har litt treg respons. Jeg tenker også stadig vekk at det hadde vært nydelig med 160 piksler mer i høyden for å få 1600. Den mangler også "pivot" funksjon.

Siden jeg ga ca 5k for den kommer jeg ikke til å pensjonere den med det første, men det hadde vært deilig med en 2560x1600 med led baklys og pivot. Om det kommer en slik ned mot 4K er det mye mulig jeg bytter ut 22" jeg har på høyre siden. For 2560x1440 går grensen for oppgradering rundt 3K.

Det er deilig med mye skrivebordsareal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de er ikke 120hz :p de kan noen ganger overklokkes til 100 hz ^^ NOT THE SAME :p

Det gjelder den nyeste revisjonen. ;) Den andre kan som kjent overklokkes til 120 Hz uten problem. Det gjelder bare å kjøpe rett skjerm, så er det absolutt ingen problem. Og så trenger du jo selvsagt et skjermkort som klarer denne båndbredden samt en kabel som står i stil.

 

Så jo, ganske mye det samme. :)

 

(Det er faktisk heller ikke den eneste skjermen som kan overklokkes til 120 Hz i denne oppløsningen.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det er laget en ny versjon av skjermen som forhindrer nettopp dette (ganske idiotisk).

 

Finnes også en side med god info om denne skjermen hvor folk poster resultatene sine, men ingen av dem klarer 120 Hz i den oppløsningen fordi de har for "dårlig" skjermkort, eller har feil versjon av skjermen.

 

Jeg er enig at det er dårlig info om dette, men kjøper du den rette versjonen så er det altså ingenting i skjermen i seg selv som hindrer deg i å overklokke den. Det som er problemet er at det er vanskelig å få tak i skjermen. Tror du kunne kjøpe den på 120hzforum.com eller noe sånt.

 

 

Jeg har ikke anledning til å lete opp kilder nå, så dette vil forbli en påstand fra min side. ;) Må beklage med at dette blir et innlegg skrevet i lathet, ettersom jeg ikke gidde å finne frem Google-ånden i meg.

Lenke til kommentar

SLI er nettopp det som ikke går. Det samme gjelder CFx. Det du trenger er et enkeltkort, som f.eks. GTX 680 som fungerer ypperlig sammen med denne skjermen. Det skjermkortet har nok båndbredde til å levere det signalet. Versjonen er 2B tror jeg, med mindre det var feil. Du finner kanskje informasjonen hvis du søker på "Catleap 120 Hz overclock revision" eller legger til "FAQ". Jo mindre ord det er i søket, jo mer relevante treff får du. Forumet jeg nevnte tror jeg heter 120hzforum.com eller noe sånt. Går an å søke opp dette også.

 

Beklager, dette er verdens lateste dag i hele verden.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...