Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BOOTMGR is missing


Anbefalte innlegg

satt og spilte og så plutselig fikk jeg problem med at spillet henget seg å plutselig hang hele pcen. når jeg tok å restartet pcen så fikk jeg ikke startet pcen i det hele tatt får opp:

 

BOOTMGR is missing

 

når jeg da prøver å reparere windows får jeg beskjed om at windows versjonen ikke er kompatibel for det om at jeg bruker samme window 7 ultimate plate som jeg installerte med første gangen, har også prøvd med win 7 home også som heller ikke er kompatibel.

 

dette er andre gangen dette har skjedd så jeg lurer på om det kan wære SSDen som er noe feil med siden det er det eneste som er likt fra den andre pcen...

SSD`en er av type "Crucial m4 SSD 2.5" 256GB"

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan få dette fikset, jeg vill helst ikke reformatere windows 7..

 

På forhand takk.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem. Pc fryser, etter restart så e ssd disken ikkje der.

Den blir ikke registrert så kan ikkje sette bootrekkefølge før æ finn den i bios.

Må trekke ut sata kabeln å plugge den inn på nytt før den blir registrert i bios igjen.

Bruker en Cruicial m4 64gb ssd.

 

Ellers har pcen fungert problemfritt sia æ bygde den i okt/nov.

 

Edit: Er å ser etter løsning på crucial sine forums og det e mange som har samme problem.

Oppdatere om æ finn ut nåkka.

Endret av xeye
Lenke til kommentar

måtte bare "bite i det sure eple" å prøve å formater, som da gikk ok.

Helt til jeg skulle begynne å oppdatere windows, da frøs pcen og jeg måtte restarte den.

 

"BOOTMGR is missing"

 

Dette skjedde 2 ganger på rad 2 gangen varte den helt til jeg hadde installert ALLE oppdateringene for windows. Så jeg tror at det er noe feil med SSD'en så venter på svar fra Crucial på hva jeg skal gjøre....

 

så nå sitter jeg på en "Gammel" WD 640gb hdd som personelig virker ALT for treg, spesielt hvis jeg skal installere programmer.....

Endret av Brothers
Lenke til kommentar

Som xeye skriver, så virker det som om fw update løser dette problemet..

 

"Correct a condition where an incorrect response to a SMART counter will cause the m4 drive to become unresponsive after 5184 hours of Power-on time. The drive will recover after a power cycle, however, this failure will repeat once per hour after reaching this point. The condition will allow the end user to successfully update firmware, and poses no risk to user or system data stored on the drive."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...