Gå til innhold

[Løst] M4A87TD/usb3, Noe i sokkel jeg aldri har sett før.


mhsalangli

Anbefalte innlegg

Feilsøker et hovedkort for noen i familien og finner ikke noe lignende bilde på internett som kan forklare hva det er til for.

 

Kan dette være årsaken til at cpu kommer med feilmeldinger etc.

Har prøvd cpu på mitt nye asus sabertooth 990fx og samme feil kommer der og, så jeg regner med at gutten må skaffe seg ny cpu.

 

Bios er oppdatert til nyeste versjon.

Kortet er revisjon 1.01G

 

m4a87tdusb3.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilsøker et hovedkort for noen i familien og finner ikke noe lignende bilde på internett som kan forklare hva det er til for.

 

Kan dette være årsaken til at cpu kommer med feilmeldinger etc.

Har prøvd cpu på mitt nye asus sabertooth 990fx og samme feil kommer der og, så jeg regner med at gutten må skaffe seg ny cpu.

 

Bios er oppdatert til nyeste versjon.

Kortet er revisjon 1.01G

 

m4a87tdusb3.JPG

Hva slags feilmelding får du? Am3?

Lenke til kommentar

trodde det skulle være enkelt for folk å få med seg hvilket hovedkort dette gjaldt når jeg skrev det i trådtittelen men...here we go:

 

Hovedkort : Asus M4A87TD/USB3

http://www.asus.com/...M3/M4A87TDUSB3/

 

Cpu : Amd Athlon 2 X4 ADX645WFK42GM

http://www.cpu-world...WFGMBOX%29.html

 

Det jeg opplever er at så lenge pcen ikke skal lese fra disk eller minnepenn, feks ved innstallasjon eller oppstart av windows så er det ingen feil, men med en gang jeg prøver å få den til å lese fra disk/pendrive så henger den seg.

Jeg har prøvd med en satadisk som jeg har lagt inn xp på uten drivere (bruker den disken til testing av diverse hk) og jeg har prøvd med en splitter ny intel ssd. eneste som skjer er at den viser loadbildet til win 7 eller xp og der henger den seg.

 

Av bsod meldinger får jeg både Page fault in non paged area og Machine fault exception

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Vel... hva står SATA kontrolleren til? AHCI, RAID eller LEGACY/IDE?

 

Hvis du skal kjøre AHCI (som jeg anbefaler for ytelsen, nevner NCQ) så må du nok loade ekstra drivere til AHCI kontrolleren, i XP trykker du F6 under innstallasjon og laster driveren.

 

Og bare for å ha sagt det så hadde du sluppet dette om du hadde intel kontroller da Win 7 har native støtte for AHCI i f.eks. win 7

Lenke til kommentar

ja jeg vet det og skulle gjerne gjort det men jeg kommer ikke så langt. på win 7 installen så går den gjennom første lasteskjermbilde og akkurat der du ser win7 logoen blir laget så låser den seg.

 

har prøvd med et slikt pci diagnosekort og fikk dette som error code: Initialization after E000 optional ROM control is over. Going to display the system configuration.

 

har prøvd både med ahci og ide, har og reflashet bios. ingen forskjell.

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...