Gå til innhold

Samsung UE46ES5705 til 5995,- hos komplett. Godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Link

 

Jeg regner vel egentlig med at det er et godt kjøp i og med at det er 25 % rabatt, så det jeg egentlig lurer på er om kombinajsonen TV/pris passer mitt bruksområde.

 

Budsjett: 5000 +- 1000

 

Størrelse: 40-50"

 

Bruksområde: Skal kun brukes som PC-skjerm. Det vil si at "smart"-funksjoner, internet-funksjonalitet osv er mindre viktig. Jeg ser mye på film og serier. Noe fps-spilling, så inputlag er ikke populært. Den skal også brukes til vanlig PC-sysler, inkludert litt bildebehandling, så det er greit om ikke fargene er helt på trynet.

 

 

Tanker om denne TVen til bruksmønsteret over? Er det eventuelt andre modeller/merker som vil passe meg bedre?

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Frekt av deg å bumpe etter bare 3 uker. Eg fant ut at ett svar etter 2 uker til var sikkert passende :tease:

 

Helt seriøst, en TV, uansett kor god er ikkje egnet til PC-skjerm. Den vil ikkje være skarp nok til å vise tekst skarpt godt nok. Du vil få fuzzy kanter, og det vil være veldig slitsomt å se på i lengden. Dersom du jobber lite med tekst, og sitter lite forran PCen generelt så kan det gå likevel, men det er ikkje å annbefale.

 

Eg ville sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=755357

 

Det der er en sykt god skjerm. Eg har sjølv en eldre modell, og det er det beste PC/hardwarekjøpet eg har gjort noensinne.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over at dedikert PCskjerm er bedre enn TV, men i akkurat dette tilfellet skal TVen/skjermen/monitoren benyttes for hovedsaklig film/serier/spill et stykke unna sofaen, så alt mindre enn 40" er uaktuelt.

Dessverre er bosituasjonen min slik at jeg ikke har plass til PCskjerm i tillegg, og må bruke samme oppsettet til vanlige PCsysler som feks. litt lett bildebehandling i Lightroom.

Derfor vil jeg finne den TVen som er minst ille når det gjelder naturlig fargegjengivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...