Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overtråkk


pakini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode råd. Som Faller sier, er det vanskelig å si noe om prognosen, i og med at vi ikke vet hva som er skadet, og hvor stort omfanget av skaden er. Imidlertid, som en generell huskeregel, burde du bevege leddene så mye du klarer så fort den akutte betennelsen er over. Bruk gjerne smertestillende/betennelsesdempende, for eksempel Ibux i form av gel eller tabletter en tid fremover.

Lenke til kommentar

Gode råd. Som Faller sier, er det vanskelig å si noe om prognosen, i og med at vi ikke vet hva som er skadet, og hvor stort omfanget av skaden er. Imidlertid, som en generell huskeregel, burde du bevege leddene så mye du klarer så fort den akutte betennelsen er over. Bruk gjerne smertestillende/betennelsesdempende, for eksempel Ibux i form av gel eller tabletter en tid fremover.

 

Kan du forklare meg hvorfor man skal bruke ibux foruten at det reduserer smerten? Vil det lege raskere? Jeg spør fordi jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Brudd er ganske vanskelig og få av overtråkk. Men man kan ende opp med forskyvning i ankelen , tråkka ganske kraftig overtråkk for lenge siden. Og ente opp med forskyvning i ankelen, måtte operere og 8 uker med gips på foten. Så gå til legen vist du ikke har gjort det. Vist du har så får du ha god bedring.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg skrev denne tråden, men oppdatere litt, og håper på et nytt råd!

 

No var jeg på mr igår, foten er like hoven, smertene går utover i tærene, og jeg er blitt ganske hoven og blå oppover leggen. Radiografen mente det kunne ligget et lite brudd der, men jeg måtte vente på svaret, håper på svar imorgen! Samtidig mente han jeg burde være sykemeldt. Fastlegen min er selv sykemeldt, så for å få legetime må jeg gå på et annet legekontor, der er det svært vanskelige, derfor har jeg ikke vært der og fornyet sykemld min jeg fikk først hos fastlege, så jeg har vært i full jobb... På jobben er det kaos om dagen, og blir jeg skemeldt no, så blir det sure miner... Så hva tror dere? Ville dere sykemeldt dere, elle rprøvd å gå, til vertfall mr svaret kom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...