Gå til innhold

Svart/hvitt konvertering med Aperture/ Lightroom


Anbefalte innlegg

Hva gjør folket?

Manuellt, med en plugin eller via et frittstående program?

 

Har idag en gratis plugin til Aperture, men kunne tenke meg noe bedre resultater uten altfor mye fikling.

 

Ser at Nik software selger en plugin, men den bør være veldig bra til den prisen de tar (200USD).

Topaz har en rimeligere (60USD), som ser grei ut.

Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som ikke leker fotografer bryr seg ikke ett døyt om det er digitalt som er konvertert eller analog film de ser - helt sant !

 

Med noen få unntak så er det alltid fotografer som finner feil eller noe å pirke på, mens allmuen er stort sett fornøyd.

 

Er DaniNichi fornøyd med sine bilder er det bra nok for meg :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gjør dette manuelt i Lightroom, da det gir meg mye kontroll over bildene, og for meg kan utgjøre forskjellen mellom et middelmådig B&W og et godt B&W. Har null erfaring med Aperture, så her kan jeg ikke sammenlikne (før jeg får MacBooken min i neste uke).

Lenke til kommentar

Jeg har betalt den forholdsvis stive prisen for Nik Silver Efex Pro, og er svært godt fornøyd. Det er en rask måte å få gode resultater på, men jeg bruker som regel Lightroom både før og etter konvertiering i SEP.

 

06.jpg

 

Med noen få unntak så er det alltid fotografer som finner feil eller noe å pirke på, mens allmuen er stort sett fornøyd.

 

Så enig, så enig :)

Lenke til kommentar

Alle som ikke leker fotografer bryr seg ikke ett døyt om det er digitalt som er konvertert eller analog film de ser - helt sant !

 

Med noen få unntak så er det alltid fotografer som finner feil eller noe å pirke på, mens allmuen er stort sett fornøyd.

 

Er DaniNichi fornøyd med sine bilder er det bra nok for meg :wee:

Jeg synes det er stor forskjell, er noe av grunnen til folk begynner gå tilbake til film er ikke all hipster grunner..

Noen av oss begynte jo med film, også jeg..Og husker hvor gode B&W er på film konta digitalt..

edit: jeg snakker om prints ikke bilder man ser på en 15" macbook.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Hva gjør folket?

Manuellt, med en plugin eller via et frittstående program?

 

Har idag en gratis plugin til Aperture, men kunne tenke meg noe bedre resultater uten altfor mye fikling.

 

Ser at Nik software selger en plugin, men den bør være veldig bra til den prisen de tar (200USD).

Topaz har en rimeligere (60USD), som ser grei ut.

Noen som har erfaring med disse?

 

Har topaz sin,og ett større plugin enn Nik sitt..og som du selv sier..en langt hyggeligere pris også..ja har forøvrig alt av Topaz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...