Gå til innhold

Valg av ultrabook 7,5k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant denne: http://www.expert.no...ookie_test=true

 

Er ikke det en ganske god pris for denne?

 

Nei, egentlig ikke. UX31E har forrige generasjons prosessor, og (nødvendigvis) forrige generasjons skjermkort. Den har kun SSD, som er en fordel/ulempe avhengig av hva man har lyst på.

 

Den UX32VD du har funnet i ditt første innlegg er bedre; den har nyeste prosessor og et dedikert skjermkort som er betydelig raskere enn Intel Graphics 4000 (som er den som er innebygget i prosessoren). Og den har 500 gb hdd med 32 gb SSD for å få opp farten litt. Soleklart førstevalg av de du har vist frem.

 

Skal sies at jeg akkurat har bestilt en UX32VD selv.

 

EDIT: Jeg modererer meg litt. UX31E er ikke et veldig dårlig kjøp. Den har en del høyere oppløsning enn UX32VD, men er litt svakere. Den nye versjonen, UX31A har bedre oppløsning enn UX31E igjen, er raskere, og starter på 9800,-

 

Så moralen er: Smak og behag, og lommebok.

Endret av ragnarocc
Lenke til kommentar

Ja, bare kom over den :p men tror det blir en UX32VD, så får jeg heller mode en SSD for å få plass til den i pcen etterhvert! :) Batteriet på UX32VD er jo ganske bra også, 6-7 timer om jeg bruker den til skriving og lett surfing, ideelt på forelesninger! får lønning i løpet av uken!

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke. UX31E har forrige generasjons prosessor, og (nødvendigvis) forrige generasjons skjermkort. Den har kun SSD, som er en fordel/ulempe avhengig av hva man har lyst på.

 

Den UX32VD du har funnet i ditt første innlegg er bedre; den har nyeste prosessor og et dedikert skjermkort som er betydelig raskere enn Intel Graphics 4000 (som er den som er innebygget i prosessoren). Og den har 500 gb hdd med 32 gb SSD for å få opp farten litt. Soleklart førstevalg av de du har vist frem.

 

Skal sies at jeg akkurat har bestilt en UX32VD selv.

 

EDIT: Jeg modererer meg litt. UX31E er ikke et veldig dårlig kjøp. Den har en del høyere oppløsning enn UX32VD, men er litt svakere. Den nye versjonen, UX31A har bedre oppløsning enn UX31E igjen, er raskere, og starter på 9800,-

 

Så moralen er: Smak og behag, og lommebok.

UX32VD har fastloddet 24GB SanDisk flashminne. Versjonen med i7 har også full HD IPS panel, så den har ikke noen dårligere oppløsning. Noen andre fordeler med UX32VD kontra UX31A/E er flere tilkoblingsmuligheter og at man kan bytte ut den ene minnebrikken (så totalen blir 10 GB RAM) og harddisken. Så av disse er ikke jeg i tvil om hvilken jeg ville valgt.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt å legge de ekstra kronene på bordet for i7 og full HD IPS panel (i hovedsak på grunn av skjermen). En skjerm med høyere oppløsning er bedre å jobbe på, samt at kvaliteten på IPS-panelet er noen hakk bedre. Den kostet 8490,- flere steder, men ser den har blitt satt opp 500,- hos de fleste steder nå. Dustin og sikkert noen andre har jo studentrabatt, så da er det jo mulig å få den litt rimeligere.

Lenke til kommentar

Kort fortalt:

Fordeler ved de tre alternativene, med relativ pris.

ux32vd: Lagringsplass og dedikert skjermkort. Billigst.

samsung: SSD. Mellomst.

ux32a: SSD, raskere prosessor, mye bedre skjerm. Dyrest.

UX32a har jo samme skjerm og prosessor som UX32VD, og for prisdifferansen kan man slenge inn en 240/256GB SSD uten at den blir dyrere også. Har fått knottet litt på en UX32VD i det siste, og må si det er en meget flott maskin. Asus er dog veldig flinke til å bloate maskinene sine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...