Gå til innhold

Arbeiderpartiet ønsker at fravær skal påvirke karakterer i videregående skole


Anbefalte innlegg

Sosialistisk tankegang igjen. Da må de andre elevene pent fortelles at de kan oppnå akkurat samme rettigheter om de bare holder kjeft og gjør leksene sine.

Det er en god ide, men det ville nok fungert dårlig i Norge. Det ville ført til sinte elever og foreldre.

 

Du kan prøve å forklare dem at de kan få det samme om de gjør leksene sine, men det vil trolig gjøre dem enda surere.

 

Gratulerer, du har nå funnet fram til den egentlige problemstillingen i dagens skolesamfunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis det er så fint å jobbe hjemmenfra - så synes jeg kravene også skal økes til dem som får den fordelen.

 

Velkommen til sosialistverden, der disiplin og pålitelighet straffes.

 

Kutt ut sosialistvåset ditt - det er ikke det det handler om. Hvis det er slik at noen får bedre resultater av å jobbe hjemmefra, bør vi vel utnytte den situasjonen, og forlange høyere "avkastning" fra eleven. Hvis ikke det lar seg gjøre, så fortjener ikke elvene den fordelen. Det vil være med på å "hamre inn" gode holdninger til rutiner og utholdenhet. Det er egenskaper som "alle arbeidsplasser etterspør" - og det er like greit at elevene lærer seg dette før de kommer til en arbeidsgiver som skal bli belemret med å "skjerpe" en nyansatt på disse selvfølgelige områdene.

 

:)

 

Hm, mulig jeg misforsto deg/vi snakker om hverandre nå. Jeg mener naturligvis at man skal sette visse krav til de som får denne muligheten, dette har jeg skrevet om lengre oppe, men det jeg overhodet ikke er enig i er at en hjemme-5'er og en skole-5'er skal være forskjellig vurderingsgrunnlag. Da erkjenner man jo at det er vanskeligere å skaffe seg en 5'er på skolen enn hjemme?

 

Greit nok, jeg ser du har det litt travelt her i tråden - sånn er det på denne typen voksenopplæring, men fordelen er at her må man ikke levere en 6er hver gang man snubler borti enterknappen, og leverer eksamenspostene sine... :p

 

Helt enig i at måleverktøyet skal være likt - og er også helt for større individuelle tilpasninger, slik at vi samlet ender opp med høyere/jevnere kvalitet på det som spaserer ut av utdanningsinstitusjonene våre.

 

Jeg har selv tatt imot og videreutdannet .... diverse kandidater fra videregående/høyskoler - og det er forstemmende hvor mange av disse som har manglet helt selvfølgelige antenner, både på det sosiale planet, og ikke minst på arbeidsmoral og holdninger. Og for ikke å være dødfrekk, vil jeg passe på å si at ufaglærte, og gjerne såkalt "nye landsmenn" har mer enn en gang vært redningen for oss og kundene.

 

Jeg tror vi har kommet til ett punkt hvor det som kalles "individuell lykke" skal roes ned litt, til fordel for å tenke litt mer på hele gruppen. Det blir ikke noe særlig til velferdssamfunn å etterlate seg til oppvoksende slekt, hvis alle til slutt ender opp som ubrukelige akademikere og "putetilpassede persilleblader" ...

 

Litt godt å få alt dette ut ... :roll:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...