Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble Xbox til Live når fellesnettet krever oppretting av brukernavn og passord?


Anbefalte innlegg

Jeg benytter meg av tiden av et offentlig nett som krever at man oppretter seg en gjestekonto med brukernavn og passord ved hjelp av startsiden man først kommer inn på. Det er ikke noe problem å få tilgang til dette via webleser, men jeg sliter med å koble opp min Xbox 360 på dette. Den finner det trådløse nettet, men den klarer ikke å koble seg til det. Noen som har en veiledning til hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg benytter meg av tiden av et offentlig nett som krever at man oppretter seg en gjestekonto med brukernavn og passord ved hjelp av startsiden man først kommer inn på. Det er ikke noe problem å få tilgang til dette via webleser, men jeg sliter med å koble opp min Xbox 360 på dette. Den finner det trådløse nettet, men den klarer ikke å koble seg til det. Noen som har en veiledning til hvordan dette gjøres?

 

Jeg kjenner ikke x box 360. men en sånn hotspot løsning fungerer slik at du blir autentisering av Radius server så hvis ikke . Xbox 360 har en nett leser så har du 3 alternativer

 

1: spørre administrator om åpne for mac adressen til xboxen.

2: prøve å sette fast ip på xboxen ip og nettmask gw og en annen dns enn det dhcp deler ut f.eks telefon sin dns eller en du finner på google. (dette vet jeg ikke om fungrer men vert et forsøk)

 

nr 3. finne ut åssen du får nett tilgang uten å autentisere google har kanskje løsning...

min ide er å bruke et verktøy for å sette "fake" mac på pc-en ved hjelp av http://www.technitium.com/tmac/index.html sett mac adresen til xboxen på pc-en autentiser deg å sett på xboxen da er du ihvertfall autentisert på xboxen :) (husk å fjern macen fra pc-en så 2 macer ikke er på nett samtidig da :)

 

kan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...