Gå til innhold

Problemer med nytt passord, lengde.


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig tatt i bruk et program for å generere og administrere passord og i den forbindelse bruker jeg ganske lange passord.

 

Når jeg skal bytte passord på TEK kontoen min står det ingen retningslinjer om hvor langt et passord kan være, hvilke tegn det kan inneholde osv.

 

Jeg har funnet ut at det ikke fungerer med passord som er 20 eller 25 tegn lange.

 

 

Hva er egentlig begrensningen? Og hvorfor er den isåfall på så "få" tegn?

Så langt har jeg byttet passord på godt over 10 sider jeg bruker daglig og jeg har ikke støtt på dette problemet på andre sider.

 

Det kan muligens skyldes at de ignorerer tegn over ett visst antall men det blir spekulasjoner.

 

 

TL;DR Hvor mange tegn kan man ha i TEK passordet sitt, og vær så snill å si noe om dette på passordsiden slik at folk vet dette når de skal lage passord.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Dette problemet vedvarer.

 

Det finnes ingen kontaktkanaler annet enn forumet her når det gjelder teknisk så jeg kan dessverre ikke gjøre annet enn å oppdatere denne tråden innimellom.

 

Jeg bruker nå 15 tegn i passordet mitt og det fungerer til å logge inn på Diskusjon.no, men det fungerer ikke for å logge inn på de andre sidene i Tek.no nettverket (dvs de forskjellige versjonene av prisguiden)

 

 

Mulig å få noen tilbakemelding på dette eller? Det har gått litt over 3 måneder siden første post.

 

EDIT: Det fungerer med passord med 10 tegn.. Dette er lusent dårlig. Faktisk helt elendig.

Endret av nemo81
Lenke til kommentar

Heisann, jeg tror ikke lengden på passordet skal være problemet, jeg har selv et passord som er mange tegn lengre enn 10 tegn, uten problemer. Har du noen spesialtegn i passordet ditt, som for eksempel utropstegn? Kan du prøve uten?

 

På epost kan vi nås på teknisk[krøllalfa]tek.no og forum[krøllalfa]diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...