Gå til innhold

[Løst] Bygget pc til 11.769. Trenger hjelp til finpuss <3


Anbefalte innlegg

Cooler Master CM 690 II 895,-

 

Corsair CX V2 600W 599,-

 

Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA 2.995,-

 

Lite-On DVD/Blu-Ray Reader 490,-

 

Oppgraderingspakke Intel - Core i5 2500K 3,3GHz Quad Core, Z68 chipset, 8GB DDR3 1600MHz 3.295,-

 

QPAD MK-85 Mechanical Keyboard Gaming Keyboard 1.199,-

 

Razer Goliathus Extended XL 299,-

 

Razer Taipan Expert Ambidextrous 8200DPI 699,-

 

Samsung SSD 830 Series 64GB 649,-

 

Western Digital® Desktop Green 1TB 649,-

 

 

 

Alt dette har jeg laget på komplett.no.

 

Skulle jeg gjerne hatt noen innspill på valg av PC hardware når det kommer til justeringer av pris og ytelse.

 

Prisen skal helst ikke kunne gå mye høyere "heller lavere"

 

PCen skal mesteparten brukes til spilling. "BF3" osv.

 

Vil ha så mange FPS som mulig ut av pengene, Takk alle sammen!

Endret av iversen00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha mest mulig fps for pengene skjønner jeg ikke:

  1. Blu-ray, hva skal du med det?
  2. Dyr mus, Steelseries Sensei er sannsynligvis bedre.
  3. Dyr musematte, men jeg er ingen ekspert her.
  4. Dyrt keyboard, MK-85 er bra, men å betale 1200 kr når MK-60 gjør samme greia for halve prisen?
  5. GTX 670, ikke akkurat et produkt fokusert på lav pris for mye ytelse.
  6. Caviar Green når du kan få Seagate Barracuda-disker for omtrent samme pris som er nesten dobbelt så raske?
  7. 64GB SSD når du får 128GB av samme merke for under 849 kr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ikke ranger spill grafikk utifra FPS, det er avhengig av hvor høye innstillinger du har. Det ser ut som en bra pakke, men anbefaler Cooler Master HAF X istedenfor, den kommer med støvfilter, som er ganske nyttig! Du trenger strengt talt ikke en CPU kjøler, siden du går for en i5. Har du tenkt å overklokke, gå på en god i7 prosessor med en gang, og kjøp en CPU kjøler da. Om du bare skal spille, ser det ut som et grett oppsett.

 

Og du trenger ikke 670, du kan gå for 570 eller 580, mer ytelse for pengene og holder i massevis.

Lenke til kommentar

Kanskje gå for en skikkelig CPU kjøler så kan du klokke den litt etter hvert? Se på Corsair H100. Den får du billigere på CDON enn Komplett.

 

Sjekk hva alt koster på Prisjakt.no.

 

Jeg har tenkt på dette og men vil det ikke lønne seg og kjøpe det på samme plass med tanke på frakt? :) Takk for svar.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha mest mulig fps for pengene skjønner jeg ikke:

  1. Blu-ray, hva skal du med det?
  2. Dyr mus, Steelseries Sensei er sannsynligvis bedre.
  3. Dyr musematte, men jeg er ingen ekspert her.
  4. Dyrt keyboard, MK-85 er bra, men å betale 1200 kr når MK-60 gjør samme greia for halve prisen?
  5. GTX 670, ikke akkurat et produkt fokusert på lav pris for mye ytelse.
  6. Caviar Green når du kan få Seagate Barracuda-disker for omtrent samme pris som er nesten dobbelt så raske?
  7. 64GB SSD når du får 128GB av samme merke for under 849 kr?

1: Godt poeng :)

2: Jeg har alltid vært en liten hobby fan av Razer og det er den nyeste de har kommet med så jeg hadde ikke hatt noe imot og slenge noen ekstra hundrelapper for og være en liten entusiast :)

3: Samme som over :)

4: Veldig godt poeng der, kunne du forklart meg den største forskjellen på den jeg har valgt og den til halve prisen? :)

5: Jeg har egentlig bare hørt og kjøpe 500serien idag er og kaste bort penger og at 670 får du mye for pengene..?

6 og 7: Godt poeng her og.. kan sikkert kaste inn noe ekstra for mere Gigabytes og en raskere disk..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hva med noe sånt?

 

yBFZM.png

Her har du virkelig bygget for meg, det setter jeg pris på og det har jo mye av det nevnt over også :)

Personelig vet jeg ikke om hvor fan jeg er av deathadder men skal ta det til tankene.

qpad mk50, hva er forskjellen på den og 85? :)

 

På komplett.no så har de jo denne oppgraderingspakken med prosessor, hovedkort, minne, og har hørt litt at du ikke trenger mere en 2500k til gaming, men jeg tar sikkert feil :)

Lenke til kommentar

ikke ranger spill grafikk utifra FPS, det er avhengig av hvor høye innstillinger du har. Det ser ut som en bra pakke, men anbefaler Cooler Master HAF X istedenfor, den kommer med støvfilter, som er ganske nyttig! Du trenger strengt talt ikke en CPU kjøler, siden du går for en i5. Har du tenkt å overklokke, gå på en god i7 prosessor med en gang, og kjøp en CPU kjøler da. Om du bare skal spille, ser det ut som et grett oppsett.

 

Og du trenger ikke 670, du kan gå for 570 eller 580, mer ytelse for pengene og holder i massevis.

Ok, nå tenker jeg også litt langsiktig og har hørt at og kjøpe 500 serien idag er litt og kaste bort penger når jeg en gang i framtia kan kjøpe enda en 670? tar jeg feil?

 

Så tenker jeg om det du sier med overclocking.. Jeg har aldri tenkt noe spesielt på at jeg trenger det.. jeg skal jo egentlig bare spille på denne pcen og vil kjøre så hardt som mulig, billig som mulig. Ikke meningen og stille for store krav, men en sirka annslag på hardware og pris setter jeg såklart pris på :)

Lenke til kommentar

Kanskje gå for en skikkelig CPU kjøler så kan du klokke den litt etter hvert? Se på Corsair H100. Den får du billigere på CDON enn Komplett.

 

Sjekk hva alt koster på Prisjakt.no.

 

Jeg har tenkt på dette og men vil det ikke lønne seg og kjøpe det på samme plass med tanke på frakt? :) Takk for svar.

 

Jo sjekk om du får alt billigere f.eks på CDON. Hvis ikke sjekk alle delene på MPX også. En del bruker å være billigere der.

Lenke til kommentar

ikke ranger spill grafikk utifra FPS, det er avhengig av hvor høye innstillinger du har. Det ser ut som en bra pakke, men anbefaler Cooler Master HAF X istedenfor, den kommer med støvfilter, som er ganske nyttig! Du trenger strengt talt ikke en CPU kjøler, siden du går for en i5. Har du tenkt å overklokke, gå på en god i7 prosessor med en gang, og kjøp en CPU kjøler da. Om du bare skal spille, ser det ut som et grett oppsett.

 

Og du trenger ikke 670, du kan gå for 570 eller 580, mer ytelse for pengene og holder i massevis.

Ok, nå tenker jeg også litt langsiktig og har hørt at og kjøpe 500 serien idag er litt og kaste bort penger når jeg en gang i framtia kan kjøpe enda en 670? tar jeg feil?

 

Så tenker jeg om det du sier med overclocking.. Jeg har aldri tenkt noe spesielt på at jeg trenger det.. jeg skal jo egentlig bare spille på denne pcen og vil kjøre så hardt som mulig, billig som mulig. Ikke meningen og stille for store krav, men en sirka annslag på hardware og pris setter jeg såklart pris på :)

Sant det det er lurere å gå for 600 serien, men da går du litt mer over på "entusiast" nivå, siden prisene på de kortene er ganske høye i forhold til ytelsen du får.

 

Du trenger også ikke en SSD hard disk, det er greit å ha, men ville heller brukt pengene på andre komponenter. SSDen gjør det raskere å starte opp ting, f.eks. å boote opp maskinen, men den gir ingen ytelse så fort som spillet / programmet er lastet opp.

 

Men utenom det et bra oppsett, siden du ikke skal overklokke er det ingen grunn til å overdrive kraften på f.eks. CPU. Men ville gått opp litt watt på PSUen med tanke på at du skal ha 670. Om du en gang i fremtiden oppgraderer PCen til med enda en 670 over SLI, trenger du mye mer kraft. Gå for noe rundt 800 W, er ikke mye dyrere, og er verdt pengene! For lite kraft på komponentene er ikke bra! Jeg bruker denne:

 

http://www.dustinhome.no/product/5010314589/corsair-hx-850w-atx12v-2-3-eps12v/

 

Enda et tips er når du har funnet alle komponentene du vil ha, sett sammen en handlekurv på både komplett.no og dustinhome.no. Min erfaring er at dustinhome er billigere enn komplett, og det er like god service på begge butikker!

Lenke til kommentar

4: Veldig godt poeng der, kunne du forklart meg den største forskjellen på den jeg har valgt og den til halve prisen? :)

5: Jeg har egentlig bare hørt og kjøpe 500serien idag er og kaste bort penger og at 670 får du mye for pengene..?

4. MK-85 har baklys og mulighet for å overføre USB og 2x 3.5mm jack for headset fra kabinettet til tastaturet.

 

5. AMD har en haug med gode kort som er mer fokusert på pris/ytelse i form av 7850, 6850 og 6870. Det er også annonsert et priskutt på 7000-serien så 7850 skal ende opp nærmere 1500 kr.

Personelig vet jeg ikke om hvor fan jeg er av deathadder men skal ta det til tankene.

 

På komplett.no så har de jo denne oppgraderingspakken med prosessor, hovedkort, minne, og har hørt litt at du ikke trenger mere en 2500k til gaming, men jeg tar sikkert feil :)

Hvis du ikke liker deathadder (claw/fingertip), hvorfor skal du da ha en dyrere mus laget for fingertip?

 

3570k er en bedre deal enn 2500k siden den bruker mindre strøm, har litt bedre ytelse støtter PCIe 3.0

 

Du trenger også ikke en SSD hard disk, det er greit å ha, men ville heller brukt pengene på andre komponenter. SSDen gjør det raskere å starte opp ting, f.eks. å boote opp maskinen, men den gir ingen ytelse så fort som spillet / programmet er lastet opp.

 

Men utenom det et bra oppsett, siden du ikke skal overklokke er det ingen grunn til å overdrive kraften på f.eks. CPU. Men ville gått opp litt watt på PSUen med tanke på at du skal ha 670. Om du en gang i fremtiden oppgraderer PCen til med enda en 670 over SLI, trenger du mye mer kraft. Gå for noe rundt 800 W, er ikke mye dyrere, og er verdt pengene! For lite kraft på komponentene er ikke bra! Jeg bruker denne:

SSD er den beste oppgraderingen en kan gjøre på en datamaskin, å påstå at pengene er bedre brukt andre steder med et budsjett over 5000 kr er feil. Marginalt synlige grafikkforbedringer eller 2 minutter over 2 minutter og 10 sekunder i stedet for en enorm hastighetsøkning for typisk bruk er ikke en god deal.

 

3570k + 670 SLI vil kjøre utmerket på en 650W PSU, da er overklokking tatt med i betraktningen. For lite kraft til komponentene fører til at datamaskinen skrur seg av, det er ikke skadelig. For dårlig kvalitet på strømmen fra strømforsyningen er derimot skadelig på komponenter.

Lenke til kommentar

ikke ranger spill grafikk utifra FPS, det er avhengig av hvor høye innstillinger du har. Det ser ut som en bra pakke, men anbefaler Cooler Master HAF X istedenfor, den kommer med støvfilter, som er ganske nyttig! Du trenger strengt talt ikke en CPU kjøler, siden du går for en i5. Har du tenkt å overklokke, gå på en god i7 prosessor med en gang, og kjøp en CPU kjøler da. Om du bare skal spille, ser det ut som et grett oppsett.

 

Og du trenger ikke 670, du kan gå for 570 eller 580, mer ytelse for pengene og holder i massevis.

Du sier han burde gå for I7 istede for I5 hvis han skal overklokke, hvorfor? Du mener GTX 580 er et bedre kort enn GTX 670? Du mener SSD ikke er nødvendig i en pc til 12k? Tror ikke du skal gi så mye råd når alt du sier er feil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje gå for en skikkelig CPU kjøler så kan du klokke den litt etter hvert? Se på Corsair H100. Den får du billigere på CDON enn Komplett.

 

Sjekk hva alt koster på Prisjakt.no.

 

Jeg har tenkt på dette og men vil det ikke lønne seg og kjøpe det på samme plass med tanke på frakt? :) Takk for svar.

 

Jo sjekk om du får alt billigere f.eks på CDON. Hvis ikke sjekk alle delene på MPX også. En del bruker å være billigere der.

Kjempebra tips :) i will!

Lenke til kommentar

4: Veldig godt poeng der, kunne du forklart meg den største forskjellen på den jeg har valgt og den til halve prisen? :)

5: Jeg har egentlig bare hørt og kjøpe 500serien idag er og kaste bort penger og at 670 får du mye for pengene..?

4. MK-85 har baklys og mulighet for å overføre USB og 2x 3.5mm jack for headset fra kabinettet til tastaturet.

 

5. AMD har en haug med gode kort som er mer fokusert på pris/ytelse i form av 7850, 6850 og 6870. Det er også annonsert et priskutt på 7000-serien så 7850 skal ende opp nærmere 1500 kr.

Personelig vet jeg ikke om hvor fan jeg er av deathadder men skal ta det til tankene.

 

På komplett.no så har de jo denne oppgraderingspakken med prosessor, hovedkort, minne, og har hørt litt at du ikke trenger mere en 2500k til gaming, men jeg tar sikkert feil :)

Hvis du ikke liker deathadder (claw/fingertip), hvorfor skal du da ha en dyrere mus laget for fingertip?

 

3570k er en bedre deal enn 2500k siden den bruker mindre strøm, har litt bedre ytelse støtter PCIe 3.0

 

Du trenger også ikke en SSD hard disk, det er greit å ha, men ville heller brukt pengene på andre komponenter. SSDen gjør det raskere å starte opp ting, f.eks. å boote opp maskinen, men den gir ingen ytelse så fort som spillet / programmet er lastet opp.

 

Men utenom det et bra oppsett, siden du ikke skal overklokke er det ingen grunn til å overdrive kraften på f.eks. CPU. Men ville gått opp litt watt på PSUen med tanke på at du skal ha 670. Om du en gang i fremtiden oppgraderer PCen til med enda en 670 over SLI, trenger du mye mer kraft. Gå for noe rundt 800 W, er ikke mye dyrere, og er verdt pengene! For lite kraft på komponentene er ikke bra! Jeg bruker denne:

SSD er den beste oppgraderingen en kan gjøre på en datamaskin, å påstå at pengene er bedre brukt andre steder med et budsjett over 5000 kr er feil. Marginalt synlige grafikkforbedringer eller 2 minutter over 2 minutter og 10 sekunder i stedet for en enorm hastighetsøkning for typisk bruk er ikke en god deal.

 

3570k + 670 SLI vil kjøre utmerket på en 650W PSU, da er overklokking tatt med i betraktningen. For lite kraft til komponentene fører til at datamaskinen skrur seg av, det er ikke skadelig. For dårlig kvalitet på strømmen fra strømforsyningen er derimot skadelig på komponenter.

 

Nvidia sier at minimumen på GTX 670 er 600W, derfor jeg mener at 650 W ikke er tilstrekkelig. Skal du overklokke GPU og CPU, kan du glemme det med en PSU på 600W. SSD hard disken økser hastigheten, det er sant. Men den øker ikke kraften i maskinen. Den speeder opp overføringen fra hard disken til minnet, ikke noe annet. Men om du har pengene, så ja, SSD er bra.

 

ikke ranger spill grafikk utifra FPS, det er avhengig av hvor høye innstillinger du har. Det ser ut som en bra pakke, men anbefaler Cooler Master HAF X istedenfor, den kommer med støvfilter, som er ganske nyttig! Du trenger strengt talt ikke en CPU kjøler, siden du går for en i5. Har du tenkt å overklokke, gå på en god i7 prosessor med en gang, og kjøp en CPU kjøler da. Om du bare skal spille, ser det ut som et grett oppsett.

 

Og du trenger ikke 670, du kan gå for 570 eller 580, mer ytelse for pengene og holder i massevis.

Du sier han burde gå for I7 istede for I5 hvis han skal overklokke, hvorfor? Du mener GTX 580 er et bedre kort enn GTX 670? Du mener SSD ikke er nødvendig i en pc til 12k? Tror ikke du skal gi så mye råd når alt du sier er feil.

 

Om du virkelig vill overklokke, ser jeg ikke grunnen til å gå for en i5. PGA når du overklokker går du for mer kraft, og det koster ikke så mye mer å gå fra en standard i5 til en standard i7. Men det går på personlig smak, du kan selvfølgelig overklokke en i5. Jeg mener ikke at 580 er et bedre kort en 670, men 670'en er såpass ny, at du betaler voldsomt mye for ytelsen. Skal du ha en budsjetts PC gå for 560, 570 eller 580, som er mye billigere enn 670'en, og du får mye mer kraft for pengene. Det er generelt dumt å kjøpe de nyeste kortene fra Nvidia med mindre du er entusiast.

 

Jeg har forklart hvorfor jeg synes SSD ikke er nødvendig. Men igjen, det går på hvor du vil putte pengene dine. Ytelse i spill, eller hastigheten maskinen din får i overføring av filer.

 

Neste gang gi et bedre tips om du synes andre sine råd ikke er tilstrekkelige!

Lenke til kommentar

4: Veldig godt poeng der, kunne du forklart meg den største forskjellen på den jeg har valgt og den til halve prisen? :)

5: Jeg har egentlig bare hørt og kjøpe 500serien idag er og kaste bort penger og at 670 får du mye for pengene..?

4. MK-85 har baklys og mulighet for å overføre USB og 2x 3.5mm jack for headset fra kabinettet til tastaturet.

 

5. AMD har en haug med gode kort som er mer fokusert på pris/ytelse i form av 7850, 6850 og 6870. Det er også annonsert et priskutt på 7000-serien så 7850 skal ende opp nærmere 1500 kr.

Personelig vet jeg ikke om hvor fan jeg er av deathadder men skal ta det til tankene.

 

På komplett.no så har de jo denne oppgraderingspakken med prosessor, hovedkort, minne, og har hørt litt at du ikke trenger mere en 2500k til gaming, men jeg tar sikkert feil :)

Hvis du ikke liker deathadder (claw/fingertip), hvorfor skal du da ha en dyrere mus laget for fingertip?

 

3570k er en bedre deal enn 2500k siden den bruker mindre strøm, har litt bedre ytelse støtter PCIe 3.0

 

Du trenger også ikke en SSD hard disk, det er greit å ha, men ville heller brukt pengene på andre komponenter. SSDen gjør det raskere å starte opp ting, f.eks. å boote opp maskinen, men den gir ingen ytelse så fort som spillet / programmet er lastet opp.

 

Men utenom det et bra oppsett, siden du ikke skal overklokke er det ingen grunn til å overdrive kraften på f.eks. CPU. Men ville gått opp litt watt på PSUen med tanke på at du skal ha 670. Om du en gang i fremtiden oppgraderer PCen til med enda en 670 over SLI, trenger du mye mer kraft. Gå for noe rundt 800 W, er ikke mye dyrere, og er verdt pengene! For lite kraft på komponentene er ikke bra! Jeg bruker denne:

SSD er den beste oppgraderingen en kan gjøre på en datamaskin, å påstå at pengene er bedre brukt andre steder med et budsjett over 5000 kr er feil. Marginalt synlige grafikkforbedringer eller 2 minutter over 2 minutter og 10 sekunder i stedet for en enorm hastighetsøkning for typisk bruk er ikke en god deal.

 

3570k + 670 SLI vil kjøre utmerket på en 650W PSU, da er overklokking tatt med i betraktningen. For lite kraft til komponentene fører til at datamaskinen skrur seg av, det er ikke skadelig. For dårlig kvalitet på strømmen fra strømforsyningen er derimot skadelig på komponenter.

 

Nvidia sier at minimumen på GTX 670 er 600W, derfor jeg mener at 650 W ikke er tilstrekkelig. Skal du overklokke GPU og CPU, kan du glemme det med en PSU på 600W. SSD hard disken økser hastigheten, det er sant. Men den øker ikke kraften i maskinen. Den speeder opp overføringen fra hard disken til minnet, ikke noe annet. Men om du har pengene, så ja, SSD er bra.

 

ikke ranger spill grafikk utifra FPS, det er avhengig av hvor høye innstillinger du har. Det ser ut som en bra pakke, men anbefaler Cooler Master HAF X istedenfor, den kommer med støvfilter, som er ganske nyttig! Du trenger strengt talt ikke en CPU kjøler, siden du går for en i5. Har du tenkt å overklokke, gå på en god i7 prosessor med en gang, og kjøp en CPU kjøler da. Om du bare skal spille, ser det ut som et grett oppsett.

 

Og du trenger ikke 670, du kan gå for 570 eller 580, mer ytelse for pengene og holder i massevis.

Du sier han burde gå for I7 istede for I5 hvis han skal overklokke, hvorfor? Du mener GTX 580 er et bedre kort enn GTX 670? Du mener SSD ikke er nødvendig i en pc til 12k? Tror ikke du skal gi så mye råd når alt du sier er feil.

 

Om du virkelig vill overklokke, ser jeg ikke grunnen til å gå for en i5. PGA når du overklokker går du for mer kraft, og det koster ikke så mye mer å gå fra en standard i5 til en standard i7. Men det går på personlig smak, du kan selvfølgelig overklokke en i5. Jeg mener ikke at 580 er et bedre kort en 670, men 670'en er såpass ny, at du betaler voldsomt mye for ytelsen. Skal du ha en budsjetts PC gå for 560, 570 eller 580, som er mye billigere enn 670'en, og du får mye mer kraft for pengene. Det er generelt dumt å kjøpe de nyeste kortene fra Nvidia med mindre du er entusiast.

 

Jeg har forklart hvorfor jeg synes SSD ikke er nødvendig. Men igjen, det går på hvor du vil putte pengene dine. Ytelse i spill, eller hastigheten maskinen din får i overføring av filer.

 

Neste gang gi et bedre tips om du synes andre sine råd ikke er tilstrekkelige!

Hvis han ikke ofte kjører programmer som bruker mer enn 4 kjerner, som det ikke virker som han gjør, så er I7 bare å kaste penger ut vinduet. Tror ikke du får kjøpt nye 570/580 lengre å hvis du kunne det hadde de ikke vært bedre value enn 670 så skjønner ikke hvor du får dette fra. Å hvis du mener SSD ikke er verdt det har du tydligvis ikke sett forskjeldene ved å ha os og de programmene du bruker mest på en ssd. 660ti holder nok, og gir litt mer for penga. Endret av TotalMess
Lenke til kommentar

Nvidia sier at minimumen på GTX 670 er 600W, derfor jeg mener at 650 W ikke er tilstrekkelig. Skal du overklokke GPU og CPU, kan du glemme det med en PSU på 600W. SSD hard disken økser hastigheten, det er sant. Men den øker ikke kraften i maskinen. Den speeder opp overføringen fra hard disken til minnet, ikke noe annet. Men om du har pengene, så ja, SSD er bra.

 

Om du virkelig vill overklokke, ser jeg ikke grunnen til å gå for en i5. PGA når du overklokker går du for mer kraft, og det koster ikke så mye mer å gå fra en standard i5 til en standard i7. Men det går på personlig smak, du kan selvfølgelig overklokke en i5. Jeg mener ikke at 580 er et bedre kort en 670, men 670'en er såpass ny, at du betaler voldsomt mye for ytelsen. Skal du ha en budsjetts PC gå for 560, 570 eller 580, som er mye billigere enn 670'en, og du får mye mer kraft for pengene. Det er generelt dumt å kjøpe de nyeste kortene fra Nvidia med mindre du er entusiast.

 

Jeg har forklart hvorfor jeg synes SSD ikke er nødvendig. Men igjen, det går på hvor du vil putte pengene dine. Ytelse i spill, eller hastigheten maskinen din får i overføring av filer.

 

Neste gang gi et bedre tips om du synes andre sine råd ikke er tilstrekkelige!

Nvidias PSU-anbefalninger er for søppelvarianter som ikke er designet for å levere mer enn 50% på 12V-linja. 670 trekker 150W, hvordan i alle dager får du 95 + 150 + 150 + 100 (hovedkort, RAM, disker, vifter) til å ikke gå på 650W?

 

Flaskehalsen i de fleste spill er enkelttrådet ytelse, ikke flertrådet. En i7 gir deg kun Hyperthreading, som på ingen måte forbedrer enkelttrådet ytelse når man overklokker, dessuten øker Hyperthreading varmeproduksjonen.

 

Skal man ha budsjettPC går man for AMD-kort, Nvidia har ingenting bra å gå for under 2000 kr.

 

 

Kan du virkelig forsvare å droppe SSD til fordel for 15% bedre spillytelse? Det er altså snakk om marginalt bedre grafikk eller en økning i lastetid (og i enkelte tilfeller utførelsestid) for alle programmer. Jeg klarer det ikke.

Hva med å gå for 660Ti skjermkort? Der vil jeg si du får mye uten å betale altfor mye for det. Anbefaler også 3570k i stedet for 2500k prosessor. Og anbefaler et Z77 hovedkort.

Like greit å gå for et fabrikkoverklokket 7950 da.

Lenke til kommentar

FYI: Nvidia anbefaler min. 500W PSU, ikke 600 som påstått over, og jeg tror arni90 har helt rett i at det gjelder strømforsyninger av lav kvalitet.

Strømforsyningen som jeg har satt opp er av høy kvalitet.

 

Når det gjelder den musa som jeg la til, jeg ville aldri valgt den ettersom jeg foretrekker en helt annen formfaktor. (logitech mx518/g500, osv). Den eneste grunnen til at jeg la til den er at det er en mus med tilsvarende kvalitet og utforming til en langt hyggeligere pris. Når det kommer til tastatur er det, i mine øyne, bare tull å bruke over 1000 kroner når du får et like godt et til halve prisen.

 

Jeg synes fortsatt at mitt oppsett er relativt godt, selv om det sikkert finnes enkelte punker som kan diskuteres.

 

edit: Når det kommer til skjermkortdelen så er det kanskje like greit å være ærlig, jeg vet ikke om det jeg har satt opp er det beste valget. Du kan like gjerne gå for et 7970 som er å finne til omtrent den samme prisen og som i enkelte tilfeller yter bedre. Jeg ville ikke gått for 660Ti siden at det ut ifra tester ikke virker som at ytelsen ikke forsvarer prisforskjellen opp til 670. Men det er min mening.

 

Jeg har lest i enkelte artikler at den ekstra mengden VRAM 7970 har i forhold til GTX670 vil gjøre de overlegent etter hvert.. Om dette stemmer kan jeg ikke si sikkert.

Endret av mg_martin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...