Gå til innhold

Mulig å utføre "clean install" ved hjelp av Windows pro 7 upgrade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å benytte meg av Microsofts studenttilbud på Windows 7. På siden står det at det er "Windows 7 Professional upgrade". Vil jeg kunne bruke denne til å utføre en helt ny installasjon av Windows på pc'n min?

Grunnen til at jeg spør er at når jeg laster ned og kjører Windows 7 upgrade advisor så får jeg beskjed om at jeg kun kan oppgradere til Win7 home premium eller win 7 ultimate...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Student tilbud er ofte MSDNAA lisenser og der får man kun tilgang til Pro utgaven. Når du har lastet ned .iso filen kan du bruke den til å enten gjøre en "clean install" på pcen din, eller til å oppgradere fra Vista (men anbefales ikke, clean install er alltid å foretrekke).

Lisensen du får med fra MSDNAA er en Retail nøkkel som kan brukes til begge deler. Men pass på siden MSDNAA lisenser ofte bare har en aktivering. ( i motsetning til 10 på vanlige Technet/MSDN/Retail nøkler).

• 3 uker senere...
Skrevet

Dersom du installerer en oppgraderingsversjon i form av en clean install, så lar du bare være å taste inn produktnøkkel under installasjon. Etter at du har installert, er det viktig at du forsøker å aktivere. Du vil da få en feilmelding. Når du får denne feilmeldingen ringer du Microsoft på 23 500 500. Fortell dem hva du forsøker å gjøre, og de vil se om de kan hjelpe deg med aktiveringen. Feilmeldingen du får vil være bedre kjent som F061.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...