Gå til innhold

Kjøp av smarttelefon - Usikker på hva annet enn ønsker mest mulig telefon for pengene


maskot

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg en smarttelefon, men har ikke peiling på hva jeg trenger, eller hva det koster. Det jeg er ute etter er en smarttelefon som fungerer til det du trenger en smarttelefon til, og som er av kvalitet. Hvor mye må jeg ut med for å få en skikkelig smarttelefon? Har penger til en skikkelig telefon nå, men er student og står ikke først i køen når iphone 5 lanseres.

 

Det jeg egentlig ser etter er best mulig telefon for en best mulig pris. Jeg vil også ha bra kamera, men det er vel relativt godt på de fleste telefoner nå til dags, ser jeg for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

I innkjøp vil det koste deg alt fra kr.1,- til kr.5000,- om man f.eks tar Samsung Galaxy SIII som et eksempel.

Pris på telefonen kommer helt an på valg av binding , valg av operatør , valg av type abonnement eller som sagt full pris uten binding/abonnement/subsidiering som er max pris.

 

Spør du derimot eksplisitt om iPhone 5 er det ikke noen priser , hverken med eller uten subsidierte telefonpriser å oppdrive enda.

 

 

Edit:

Se litt rundt f.eks her :

https://nettbutikk.telenor.no/mobil/#!

https://shop.netcom.no/mobil/

https://shop.tele2.no/mobiltelefoner/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takker for svar!

Har brukt noe tid på å noobe rundt for å finne ut hva som er det beste valget, det virker som at disse to er gode kanditater, og det jeg lurer på er om xperia p er verdt de ekstra pengene over arc s:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=969060,1148715

 

dual kjerne, mer minne og lagringskapasitet er det jeg ser, noen som har invendinger eller erfaringer?

 

Hvis det fins bedre alternativ til denne prisklassen, så hadde jeg blitt veldig glad om dere sier fra! Det gjelder også for hvor jeg evt kan kjøpe, om det bør være mobilopperatør eller andre.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Har brukt noe tid på å noobe rundt for å finne ut hva som er det beste valget, det virker som at disse to er gode kanditater, og det jeg lurer på er om xperia p er verdt de ekstra pengene over arc s:

 

http://www.prisjakt....=969060,1148715

 

dual kjerne, mer minne og lagringskapasitet er det jeg ser, noen som har invendinger eller erfaringer?

 

Hvis det fins bedre alternativ til denne prisklassen, så hadde jeg blitt veldig glad om dere sier fra! Det gjelder også for hvor jeg evt kan kjøpe, om det bør være mobilopperatør eller andre.

Ser forøvrig at fra Xperia P opp til galaxy sII er det 300 kr, dette er vel verdt det? Da er jeg oppe i 3000 kr, er dette bedre alternativ enn andre telefoner for 3000 kr? Eller skal jeg gå for den til 2000?

 

Om du har mulighet til å vente noen uker, så vil det i løpet av september komme nye telefoner fra Samsung, Nokia og Apple. Iallefall om man skal tro ryktene.

Ja, jeg kan godt vente. Vil prisene synke når de nye telefonene kommer, da? Hvis du tenkte på å kjøpe de nye modellene, så er jeg ikke ute etter det nyeste og beste, men det vil ha best mulig telefon til best mulig pris, men som vil vare og fungere godt

Lenke til kommentar

Først må du velge hvilket brukergrensesnitt som vil kle ditt behov best: Android, iOS eller Windows Phone 7.

 

Bruker Samsung Galaxy SIII daglig, og kan absolutt anbefale den. Skjermen er diger og skarp, navigering går knirkefrit og i tillegg til å gjøre "alt", har Samsung lagt til noen hendige funksjoner man ikke har sett på telefoner senere. Jeg har tre alternativer jeg ville sett på om du sikler på Android: Samsung Galaxy SII, HTC One X og HTC One S.

Galaxy SII er forgjengeren til SIII (duh). Skjermen er mindre og telefonen er noe mer naken hva funksjoner angår, men kan kanskje likevel dekke dine behov. HTC One X er den telefonen på markedet som gir SIII best konkurranse på teknologifronten. Jeg har ikke brukt One X noe mer enn et par dager i strekk personlig, så tør ikke slenge meg ut på glattisen. Det finnes mange artikler på nettet som sammenligner markedets "to store", så det er bare å Google.

One S er Xs lillebror, men har fortsatt mer funksjoner enn det mannen på gata trenger. Formatet er mer lommevennlig, men dette er selvfølgelig på bekostning av skjermstørrelse.

 

Det er dog ikke sikkert dette er telefonen du vil være mest fornøyd med. Som mobilentusiast ser jeg gode egenskaper ved alle de tre store. Jeg har begynt å myse litt på Windows Phone 7-telefoner. Antar jeg er i en less is more-fase. Grensesnittet i WP7 er elegant, stilrent og oversiktlig. Du kan faktisk teste det ut her. Misforstå meg rett, Android er funksjonelt og lett tilpasselig, men selv ville jeg prøvd flere telefoner før jeg hadde valgt. Om WP7 frister, ville jeg sett på Nokia Lumia 900. Merk deg at de Windows Phone-enhetene som er ute i dag ikke vil kunne oppgraderes til Windows Phone 8.

 

iPhone er overpriset når det kommer til funksjonalitet, men er en drøm å bruke. Det er ikke noe annet enn ikoner som tar deg til programmer, men spør du meg trenger ikke dette nødvendigvis være negativt. iPhone 5 er på vei. Jeg er fullt klar over at du informerte om at du er student (og jeg vet at økonomien da er begrenset), men om vi skal tro at ting blir som før vil iPhone 5 ligge på nivå med iPhone 4S da den var ny. Om det uansett er for mye å betale for en telefon vil det (igjen, om ting blir som før) også komme en iPhone 4S med 8GB lagringskapisitet sammen med iPhone 5. 8GB er ikke nødvendigvis nok for deg, men jeg bare nevner det.

 

Til sist vil jeg bare minne folk på at jeg ovenfor har gitt anbefalinger basert på mine egne meninger og erfaringer. Jeg respekterer andres meninger (det ville ikke vært konkurranse i noe som helst marked uten våre ulike smaker), og ønsker ikke å være kilden til noe så uproduktivt som en opphetet diskusjon om dette.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...