Folo Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Jeg har liten erfaring når det kommer til skjermkort, og har nylig fått meg ett nytt skjermkort. et radeon 9600 non pro (uten vifte) jeg hadde i gunnen ikke tenkt å overklokke dette kortet da det antageligvis for hadde blitt varmt, men tenkte at en liten test ikke kunne skade. Etter en stund fikk jeg jeg masse striper på skjermen og der va vist grense gått. men nå i senere tid så er det ofte små justeringer på skjermen, har LCD og bruker dvi. det skjer ikke når jeg ser film eller spiller spill, bare når jeg driver å flytter vinduer på destop. er dette skader som kan komme etter for mye overklokking?
Folo Skrevet 5. september 2003 Forfatter Skrevet 5. september 2003 er det ingen her som har skada ett skjermkort? nå fjerna jeg bakgrunnsbildet, og da ble det mye bedre på desktop, men med en gang jeg spiller et spill , så kommer det masse prikker små streker og lengre streker som varer i noen milli sekund, men der er jo irriterendes når det er mange av dem, og så blir bildet svart 1 sec av og til og når jeg får bildet tilbake så har jeg en kule godt plante mellom øynene...
Shybert Skrevet 5. september 2003 Skrevet 5. september 2003 Det er vanskelig å si hvor mye du kan klokke et skjermkort og hvor mye det tåler, men grunnregelen er at du klokker til du begynner å få grafikkfeil(les sorte streker etc..) for så å klokke ned litt igjen til disse blir borte. Kan høres ut som du har tatt litt godt i når du klokket?? Kjører du nå med orginale frekvenser på GPU og RAM? Et overklokket skjermkort blir varmere og trenger derfor bedre kjøling, sleng på noen ram-kjølere og bytt orginalkjøleren på GPU.
Folo Skrevet 5. september 2003 Forfatter Skrevet 5. september 2003 jeg har nå satt på vga (analog) kabel og da forsvant alle problemer, men hele poenget var jo at jeg skulle ha LCD og DVI, er det kabelen som er dårlig ? nå kjører jeg på orginale instillinger, dette er et vifteløst skjermkort, jeg hadde ingen planer om å kjøre det klokket, skulle bare teste hvor langt det gikk. men det virker jo som det er fint nå, må bare få testet med en ny dvi kabel. det er bare når jeg spiller at det har vært problemer, ser jeg film så merker jeg ingen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå