Gå til innhold

Ferie til Polen, ønsker strender og barnevennlig samt leie av hus


Anbefalte innlegg

Var i snakk med en polakk her i sommer som viste meg bilder i fra hvor de pleide å feriere. Jeg husker dessverre ikke hva det het der de var, så håper noen her kan hjelpe meg litt.

 

Det var fine sandstrender, mye sol på sommertid. Var tydeligvis et populært reisemål for barnefamilier, så om noen er litt kjent i polen så vet de gjerne hvor dette kan være? Slik jeg forstod det på han jeg snakket med så var der ikke så veldig mange alternativer, så da burde det kanskje ikke være så vanskelig å vite hvor det kan være?

 

Jeg lurer også på om noen har erfaringer med å leie feriehus i Polen, og hvor en kan finne tilgjengelige hus uten å betale overpris på finn.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan kanskje være Sopot?

Flyr til Gdansk og så en kort taxitur til Sopot. Laaaaang flott sandstrand.

Var der selv i sommer.

Vet ikke noe om leie av hus, vi leide en flott og veldig godt utstyrt leilighet (Villa Sopot) noren minutters gange fracstranden og 10-15min gange fra hovedgaten med restauranter.

Lenke til kommentar

Betalte drøyt 4.000kr for en stor leilighet (3 personer), mandag-fredag.

Stedet er ikke veldig stort, mange restauranter og kafeer. Kjempeflott og stor strand, ypperlig hvis det er fint vær. En stor park ved stranden med lekeapparater. Og selvølgelig veldig billig.

Skal du på shopping må du nok hoppe i en taxi eller på toget, de store kjøpesenterne ligger litt utenfor. Finnes også et badeland en kort taxitur unna.

D var et fint sted, men kan bli litt kjedelig hvis det er dårlig vær. I font vær får du en badeferie for en billig penge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Poland/Wojewodztwo_Zachodniopomorskie/Miedzyzdroje-485137/TravelGuide-Miedzyzdroje.html

 

Rett ved grensa til Tyskland, ser ut som rene Spania :D

 

Mulig å enten fly direkte til Szczecin også en busstur som tar ca. 1 time, (2) fly til berlin og ta buss over grensa tar omtrent 2 timer eller bare kjøre ned til sverige og ta båten over (båten tar vel en hel dag vel og merke ;))

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Var i snakk med en polakk her i sommer som viste meg bilder i fra hvor de pleide å feriere. Jeg husker dessverre ikke hva det het der de var, så håper noen her kan hjelpe meg litt.

 

Det var fine sandstrender, mye sol på sommertid. Var tydeligvis et populært reisemål for barnefamilier, så om noen er litt kjent i polen så vet de gjerne hvor dette kan være? Slik jeg forstod det på han jeg snakket med så var der ikke så veldig mange alternativer, så da burde det kanskje ikke være så vanskelig å vite hvor det kan være?

 

Jeg lurer også på om noen har erfaringer med å leie feriehus i Polen, og hvor en kan finne tilgjengelige hus uten å betale overpris på finn.no

Polen høres interessant ut... Jeg har et mål om å besøke en del ulike land i de neste årene fremover, og polen er vel en av de landene som jeg vurderer. Men først og fremst er det Frankrike, Spania, USA, og Island som står øverst på listen. Men polen er interessant. 

Lenke til kommentar

Selv om det der bra ut og kan være bra vær er dette langt mindre sikkert badevær enn sør i Europa. Temperaturen er omtrent den samme som i Oslo, men det er om sommeren dobbelt så mange dager med nedbør som det man har i Oslo.

 

Man kan heller ikke forvente at vanntemperaturen kommer opp til mer enn 20.

 

Det er altså greit å planlegge andre aktiviteter enn kun strandliv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...