Gå til innhold

privat nett (wifi) og gjestenettverk til kidsa


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i dag to wifi routere, en linksys (dd-wrt) og en tp-link 430(og noe) også med dd-wrt

 

Det jeg lurer på, er hvordan bruke/sette opp to nettverk her i huset? Ett som er mitt (papp&mamma) og ett som kidsa kan spille på?

 

Akkurat nå er det to wifi nett i huset, ett som heter dd-wrt og ett som heter gjest. "Gjest" er på linksysen som er koblet etter svitsjen.

 

Tp-link er mellom lyse sentralen og min svitsj, som dette : lyse sentral-tplink-svitsj

 

Linksys som dette : lyse sentral-tplink-svitsj-linksys

 

Da, er jo egentlig nettet delt i to, men jeg vil ikke att ungene skal rote rundt på "mitt" nett, hvorda gå fram da?

 

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ja altså, tenkte ikke på slik kontroll, mere for å holde gutta unna mitt nettverk, ønsker meg : privat nett og gjestenett.

 

Prøvde meg litt nå med dd-wrt i tp-link routeren men det gikk heller dårlig, fikk det litt til, men da hadde fortsatt gjeste brukerene adgang til mitt nettverk, mulig jeg gjorde en feil der :)

 

Frode

Lenke til kommentar

Tp-link er først, så har jeg koblet en kabel fra en av de ledige portene på tp-linken og inn på en av de 4 ledige på linksysen, har nå nett i begge, men det "gjeste" nettverket, kommer også inn på mitt hoved nett.

 

Hvordan hindre att dem som bruker "gjest" kommer seg inn på mitt hovednett?

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...