Gå til innhold

Tips om PCI Kontrollerkort som støtter 2 TB Disker eller høyere?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kunne tenkt meg å hatt et eller kanskje to kontrollerkort. Kortet/kortene må støtte 2 TB Disker eller høyere. Jeg har sett på dette kortet:

 

PROMISE TX4 S-ATA/300

http://www.dustinhome.no/product/5010444747/promise-tx4-s-ata-300/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Men jeg vet ikke om det støtter 2 TB eller Høyere. Mest sannsynlig gjør det vel ikke det sikkert. Noen som vet om det kortet har støtte for 2 TB eller mere eventuelt andre kort som ikke er noe spessielt dyr.

 

Grunnen til at det må være PCI er fordi at maskinene som kortene isåfall blir bestilt til har bare støtte for PCI og ikke PCI Express.

 

Noen som har noen tips til kort da?

 

Hilsen. wil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HighPoint RocketRAID 1740 støtter disker på mer en 2 TB i henhold til lista over kompatible disker. Blant annet Western Digital Caviar Green 3 TB. Men denne koster ca 1 000 kr.

 

Promise sin kontrollere ser ikke ut til å støtte store disker når man sjekker lista over kompatible disker.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Har sett litt til inni den ene maskina, og fant ut at det ser ut til at det er PCI Express på den. Og det kan faktisk hende at den PC`en også støtter 2 TB Disker også. Jeg er ikke helt sikker. Deler er iallefall bestilt i dag/ettermiddag. Men jeg tok ikke med Kontrollerkort siden at Dustinhome ikke hadde kortet på lager. Så da kan det hende det ordner seg allikevel. Uannsett. Om det ikke gjør det må man vel bare gå til innkjøp av et Kontrollerkort da. Er vel enklere å finne PCI Expresskort uannsett sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...