Gå til innhold

Skal handle litt nytt til garderoben, er jeg på rett vei?


Anbefalte innlegg

Heihei!

Det er på høy tid å friske opp garderoben og jeg kunne trengt litt veiledning.

 

I en alder av 23 er jeg 181 cm og veier 71-72 kilo, altså noe lang og slank.

 

Bukser

Vanligvis går jeg ikke i annet enn chinos, eventuelt mørke jeans.

Jeg har vell en eller to av de fleste fargene innen merket jeg bruker, 'winwin', som jeg har funnet på carlings.

 

Har lest at dere ikke snakker veldig varmt om winwin, hvilke andre merker kan jeg kjøpe som ikke er for dyre? (Winwin koster 300 pr bukse, kan tenke meg en makspris på 600-700 pr bukse)

 

Stort sett føler jeg meg komfortabel i chinos, er jeg for gammel til å gå i denne type bukser? Svært få ser ut til å gjøre det..

 

Overkropp

Her vil jeg bytte ut hele garderoben min. Den gamle looken var veldig "ungdomskule preget" med mye tykke hettegensere uten særlig form.

Jeg merker at jeg liker å kombinere mye grått/sort/hvitt med litt knalle farger fra chinos'ene mine, men det kan kanskje bli litt ensformig.

Jeg slenger ut noen lenker og håper på kommentarer.

 

 

 

Jakke og buksen her er ypperlig

image4xl.jpg

 

Hele antrekket (med unntak av luen)

image4xl.jpg

Med en lang-ermet t-skjorte under

image1xl.jpg

Begge disse var meget fine, holder en knapp på den øverste

image1xl.jpg

image1xl.jpg

Jakken og skoene er flotte her. Synes måten han går med buksa ødelegger hele bildet. (Bruker small selv, og de sitter ganske stramt).

image4xl.jpg

Soleklart favoritt-plagg. Tynne gensere med hette eller åpning.

Buksen blir litt for kort synes jeg, men ellers fint.

image4xl.jpg

 

 

 

Et spørsmål som jeg tvinger på helt til slutt:

Er det lov å _alltid_ gå med hodeplagg i form av "hårbånd" og/eller tennis-caps?

 

 

Standard tennis-caps

picd3ea9272810.jpg

Standard Headband(Bruker som regel bare veldig tynne headbands som er litt elastiske, men vet ikke hva jeg skal søke på. De minner litt om slike "halser" som mange bruker om vinteren - hva heter de?):

img_7156%20copy.jpg

 

Vinter-caps(Men jeg bruker dem også så lenge det ikke er for mange plussgrader - gjerne uten topp, slik at de er som et pannebånd med sol-brem)

light_gray_visor_winter_cap_with_cuff_small.jpg

 

 

 

Eventuelt tips til hodeplagg jeg kan bruke "alltid". Føler meg veldig 'naken' uten, da vinden vil kaste håret mitt til alle kanter.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut NN07 for chinos, de pleier å ha endel brukbart. Kan dog hende du må nærme deg tusenlappen. Og nei, du er absolutt ikke for gammel til å gå med det, et klassisk og fint herreplagg. Ellers kan Acne anbefales for jeans.

 

Egentlig likte jeg ingen av genserne spesielt godt. Jeg ville satset på skjorter og enkle v-hals gensere i starten, eventuelt cardigans :) Tennis/polo-skjorter funker fett om sommeren.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Sjekk ut NN07 for chinos, de pleier å ha endel brukbart. Kan dog hende du må nærme deg tusenlappen. Og nei, du er absolutt ikke for gammel til å gå med det, et klassisk og fint herreplagg. Ellers kan Acne anbefales for jeans.

 

Egentlig likte jeg ingen av genserne spesielt godt. Jeg ville satset på skjorter og enkle v-hals gensere i starten, eventuelt cardigans :) Tennis/polo-skjorter funker fett om sommeren.

 

Takk for gode råd - NN07 var absolutt ikke feil, selv om de presser hardt på lommeboka.

 

Lurer på om du kunne kommet med noen forslag på gensere/cardigans siden du ikke var så begeistret for mine valg.

Det værste (kjedeligste) jeg vet er helt ensfargede gensere uten hette/glidelås for åpning/lommer.

Jeg føler meg virkelig ikke hjemme i dem..

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Jeg er nok mest glad i "rene" v-hals gensere, denne f.eks, så jeg er kanskje ikke til så mye hjelp der.

 

Er nok litt tidlig enda for høst kolleksjonene, så ganske tomt i butikkene, men du har noen eksempler her:

 

Cardigan:

http://www.miinto.no...no-grey-melange

 

Skjorter:

http://www.miinto.no...skjorte-lysblaa

http://follestad.no/...a-lacrosse.html

http://follestad.no/...a-lacrosse.html

 

Pique:

http://eu.abercrombi...d=986412&seq=10

 

Du får selvsagt lignende klær mye billigere om du ikke bryr deg så mye om merker og kvalitet. Zara er et greit alternativ der.

 

Husk også å kjøpe riktig "fit", om du er relativt slank som meg burde f.eks slim fit passe greit.

 

I tillegg til det som er nevnt her, er også sko viktig. Stygge sko kan ødelegge et antrekk, mens fine på tilsvarende måte løfter det :)

Lenke til kommentar

Da har du gått feil :tease:

 

Les tråden om å bygge en basisgarderobe.

 

Det jeg vil anbefale, er følgende:

 

Hvite crew og v-hals t-skjorter, passer greit til alt. HM har noen veldig greie,

 

Et par gode indigofargede dongribukser(mørkeblå altså) uten noen særlig vask. Nudie, Wagner og Levis er greit.

 

Chinos i litt forskjellige farger. Grå, navy, khaki er greit å begynne med.

 

Siden du ikke liker v-hals gensere, gå for cardigans. Kjøp noen uten dilldall i ønskelige farger. Foreslår brun, navy, grå, kanskje purpur, skogsgrønn, bare for å nevne noen. Ralph Lauren, Lyle and Scott, These Glory Days(Volt-kjeden) og andre kjente merker er stort sett safe bet.

Lenke til kommentar

LucarioX: Likte cardiganen du linker til, synes resten var så som så.

 

OJ Doe: Ja jeg ser at det er ganske bestemte meninger på denne delen av forumet, jeg passer nok ikke helt inn :)

Jeg prøver dog å bevege meg litt nærmere stilen jeg ser her, men jeg må også føle meg hjemme i klærne og la dem utstråle litt av 'meg selv'- Det er der galskapen begynner.

 

Om noen har videre tips til hva de tror jeg kan like så blir jeg selvsagt veldig glad. I mellomtiden roter jeg i eldre tråder på jakt etter godbiter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjære deg, slutt i det minste med å bruke de grusomme hodeplaggene du har lagt ut bilde av. Etter barneskolen er ikke sånt noe man har på seg. Om du MÅ ha på deg noe på hodet (for en teit ide forresten) kan du i det minste finne en ensfarget caps eller noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære deg, slutt i det minste med å bruke de grusomme hodeplaggene du har lagt ut bilde av. Etter barneskolen er ikke sånt noe man har på seg. Om du MÅ ha på deg noe på hodet (for en teit ide forresten) kan du i det minste finne en ensfarget caps eller noe...

 

Hehe, jeg forventet nok en slik reaksjon.

Det er dessverre en tvangstanke som jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Man kan selvsagt argumentere for at jeg må vende meg av med dette, men jeg vil ikke at tråden skal handle om det.

Takk uansett, det er nok en god idé å holde det ensfarget.

 

Til alle her inne:

Jo mer jeg graver i trådene, virker det som alt må være veldig "A4" i mangel på et bedre utrykk.

Er det altså ingen som synes det går an å kle seg ganske pent selv om det er litt "formelt og laid back"?

 

Jeg vet dessverre ikke om så mye bilder på nett, og har derfor ikke noen konkrete eksempler. Jeg klarer ikke kle meg så ensfarget og "firkantet" (det er mitt inntrykk av hva forumet her stort sett liker).

 

Før jeg tar kvelden vil jeg påpeke at jeg ikke mener å tråkke noen på tærne. Sannsynligvis er det jeg som ikke kan kle meg.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Mye av rådene du får her er gode, men jeg se absolutt hva du mener med meningene på forumet. Veldig mye av den samme stilen som selvsagt ikke passer alle.

 

Det er sevlsagt viktig at du finner noe som er deg selv, men noe jeg har merket de siste årene. Det er mye som passer deg selv om du ikke klarer å se det. Jeg var før veldig ensformig i klesvalget, men har etter tips var kjærester og venninner prøvd å gå litt ut fra komfortsonen min og funnet mye jeg liker og som passer meg bedre.

Lenke til kommentar

 

 

 

Til alle her inne:

Jo mer jeg graver i trådene, virker det som alt må være veldig "A4" i mangel på et bedre utrykk.

Er det altså ingen som synes det går an å kle seg ganske pent selv om det er litt "formelt og laid back"?

 

Jeg vet dessverre ikke om så mye bilder på nett, og har derfor ikke noen konkrete eksempler. Jeg klarer ikke kle meg så ensfarget og "firkantet" (det er mitt inntrykk av hva forumet her stort sett liker).

 

Før jeg tar kvelden vil jeg påpeke at jeg ikke mener å tråkke noen på tærne. Sannsynligvis er det jeg som ikke kan kle meg.

 

Her på MoV, er det ikke mote i den forstand som er gjengangeren. Det er det man kalles "menswear" i hovedsak. Du kan jo google litt på det, så skjønner du kanskje mer.

 

Jeg kler meg gjerne laid-back og komfortabelt, men jeg bruker bare andre plagg.

 

En småkjølig høstdag er det få ting som er bedre enn en v-hals i lammeull med et par flanellsbukser til. Det er like behagelig som en joggedress, men det ser en tanke bedre ut.

 

Caps kan funke, men velg en ensfarget en, i nøytral farge. Av en eller annen grunn, syntes jeg at du burde gå for cardigans med t-skjorte under, hvis du må bruke caps. Jeg ser bare for meg at v-hals med skjorte under med en Yakees caps kommer til så se like bra ut.

 

Vil også tipse om å gå til innkjøp av en nøytral klokke (tenk klassisk), og flere par penere sko, jeg er veldig glad i mine Clarks desert boots, og chelsea-boots er også flott nå som høsten kommer. Skikkelige sko løfter antrekket mange hakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...