Gå til innhold

Olympus E-M5 eller Ep3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det nok flere her som kan svare på bedre enn meg , men jeg tafset litt på OM-D5 her forleden og synes ærlig talt at den var mindre enn jeg først trodde. Føles ikke stort større en mitt EP-L3 , men jeg tror nok bildekvaliteten vil få et løft i forhold til ditt gamle kamera. Større oppløsning og bedre støyegenskaper. Hadde jeg skulle valgt igjen , så hadde valget falt på OM-D5.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Har du sjekket om du får fikset E-P3 på garantien?

 

Jeg har selv EP-1 og prøvd ut OM-D en del. Betjeningen er ikke helt det samme ettersom hjul er plassert andre steder. Du kan jo sette på eksternt grep på OM-D som gjør det greit å bruke større objektiver.

 

Sensoren i en OM-D er jo en del bedre enn den i E-P3, så det er jo et argument for å bytte.

Lenke til kommentar

Yepp. Fotovideo skal jammen ha 500kr for at de forteller meg at kamera er helt dødt, noe det ikke var da jeg leverte deg.

 

Japanphoto next:)

 

Er ikke noe bedre der, JP* har også påstått at kameraet er vannskadet og nektet garanti.

Og får du ikke reparert som en garantisak må du betale et gebyr til JP også.

 

* vil tro at det er serviceverkstedet som sier at kameraet er vannskadet og ikke butikken, serviceverkstedene har sikker en avtale med div. importører om hvor lite fuktskader som skal til før de avviser en garanti.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har også fått tilbake en gjenstand fra fotovideo, og avslag på garanti grunnet "gjenstanden er fuktskadet".

Dette var den trådløse dingsen til blitzene mine. Den har aldri vært utenfor døren og har aldri vært i kontakt med fukt eller vann. Jeg handler aldri på fotovideo igjen.

Lenke til kommentar

Ok. Så det føles ikke vesentlig større? Egentlig det jeg er mest redd for... Betjening etc antar jeg er omtrent det samme.

E-M5 er ikke særlig større med unntak av klumpen med søker/blitssko på toppen. Men den gjør at E-M5 lettere hekter seg borti ting hvis du for eks skal ha det i en litt trang veske. Anbefaler uansett en tur i butikken for å sammenligne både størrelse og knapper. Sjekk spesielt fireveiskontrolleren og se hva du synes om den i forhold til E-P3. E-M5 har dessuten ikke innebygd blits som (for noen) kan være en ulempe. Personlig hadde jeg valgt GX1 fremfor E-P3, men vil du ha IBIS eller har Olympus-spesifikt ekstrautstyr må du jo gå for Olympus fortsatt.

Lenke til kommentar

Ja. Kamera sluttet helt brått å virke, butikken sier det er fuktskade. Jeg kan ikke forstå det, og kunne ikke se tegn til fukt ved å ta av objektiv etc. Men men. Jeg trenger ett kamera raskt så...

Et tips!

Ta ta ut batteriet, la alle luker være åpne. Fyll en plastbolle med ris i bunnen (ca. 1 cm tykt lag). Legg/sett kameraet oppi og legg på lokk. la det stå slik i 1 døgn. Deretter ta opp kamera og sett i batteri, sett på objektiv osv. og prøv! Vet ikke om det virker på et kamera, men har forsøkt med en fuktskadet mobil, og det gikk bra! :dremel: (et forsøk med å ta av objektivet kan være verdt som siste utvei)....

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...