Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo:-)

Jeg har alltid drevet å spelt litt forskjellig spill på pcn, men aldri hatt for mye peiling innen data bygging og deler, så tenkte spørre om hjelp.

 

Greia er at jeg ikke har en så veldig oppdatert PC og kan feks ikke kjøre spillet modern warfare 3.

Men for min del trenger jeg vel ikke kjøpe alt nytt, men kanskje ny CPU ellernoe slikt...

men tar imot forslag og linker til deler :-)

 

Mine nåværende deler;

Hovedkort: ASUS P5N-E SLI ACPI

Prosessor: Intel Core 2 Duo CPU E6550 @ 2,33GHz

Grafikk-kort: NVIDIA GeForce 9600 GT

Minne: DDR2 (4GB)

PSU: NorthQ 230V~ , 50Hz, 4A (Model NR NQ-4775-500S) 500 Watt

 

Jeg som ikke vet bedre vet ikke om jeg må/burde skrive mere info om min PC.

Spør gjerne, tar i mot alle tips og anbefalinger:)

 

* Oppdatert med PSU

Endret av healy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal oppgradere CPU til noe nyere/bedre må du også bytte hovedkort og minne. Grunnen til dette er fordi dagens prosessorer bruker en annen socket enn eldre prosessorer.Og da blir det fort ganske dyrt.

Et nytt skjermkort vil hjelpe deg mye med spill. Hvis du ligger litt penger i et greit skjermkort nå, kan du oppgradere resten av delene senere og ta med skjermkortet videre.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Hvor mye er det snakk om da? flere titusener? :)

Men jeg sjekket om PC'en min kunne kjøre feks da, Modern Warfare 3 her:

http://www.systemreq...cyri/intro.aspx

og da kommer det opp at jeg har for dårlig CPU, så om jeg da kjøper nytt grafikk-kort, vil det da hjelpe noe som helst for det spillet da?

Kanskje jeg må satse på flere nye deler, som du, Bibow nevnte.

 

 

edit: Skal titte litt på det, Sveibuen :)

Endret av healy
Lenke til kommentar

at en psu går på 230 volt er vel lite interessant i denne sammenhengen. Er vel helst antall watt som er av interesse. Ellers er det nok Sveibuens forslag som bør vurderes. :)

 

Hehe, for en som ikke kan så mye er det ikke alltid like greit å vite hva som skal skrives ned :-)

 

Er vel forøvrig 500 Watt i den .

Endret av healy
Lenke til kommentar

DUSTIN OPPGRADERINGSPAKKE:

Pakken inneholder:

GIGABYTE GA-Z68XP-UD3 DDR3 S-1155 ATX (art. nr. 5010598660)

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 (art. nr. 5010544370)

DIMM DDR3 4GB 1333MHZ CL9 (art. nr. 5010168426)

pluss

GIGABYTE RADEON HD7870 OC WINDFORCE 2GB

Totalt:

5 029,00 kr

 

Evt oppgr.pakke med SAPPHIRE RADEON HD7850 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP,

totalt 4 589,00 kr

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Fant ut at bruttern hadde ett splitter nytt hovedkort liggende, et

Gigabyte 870A-UD3

så da har jeg prøvd å gå utifra det.. så lurer på om dette oppsettet er noe å satse på? :hmm:

Hovedkort: Gigabyte 870A-UD3 (fant ingen link til dette)

Prosessor: AMD FX-6100 6-Core Processor

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX CUDA

Strømforsyning: Corsair TX V2 650W PSU

SSD: OCZ SSD Vertex 3 Series 2.5" 120GB

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter.

Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no

 

Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere.

Lenke til kommentar

Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter.

Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no

 

Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere.

 

Du får og tredjeparts kjølere som ikke er avhengig av rambrikke størrelsen. ;-)

Lenke til kommentar

Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter.

Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no

 

Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere.

 

Du får og tredjeparts kjølere som ikke er avhengig av rambrikke størrelsen. ;-)

Derfor jeg skrev "visse" og ikke "alle" :)

Lenke til kommentar

at en psu går på 230 volt er vel lite interessant i denne sammenhengen. Er vel helst antall watt som er av interesse. Ellers er det nok Sveibuens forslag som bør vurderes. :)

 

Hehe, for en som ikke kan så mye er det ikke alltid like greit å vite hva som skal skrives ned :-)

 

Er vel forøvrig 500 Watt i den .

500 watt er i utgangpunktet greitt. Men Psuer "mister" litt efffekt etter som årene går, så jeg ville nok vurdert en ny hvis psuen er en 4-5 år gammel. Og i så tilfelle ville en 600- 650 watt være passende etter min mening. Med mindre man har planer om SLI eller Crossfire oppsett etterhvert.

Lenke til kommentar

Først og fremst; fikk du hovedkort gratis? Hvis du må betale for det, så er du bedre tjent med å kjøpe en AMD3870K og et passende hovedkort enn en FX-6100. Den er ikke spesielt kjapp, og det er få programmer som utnytter seks kjerner.

 

 

Fixed.

 

EDIT: 500W holder i massevis, og med mindre strømforsyningen er mange år gammel, så trenger du ikke å bytte den.

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Ser greit ut det. Intel er forøvrig bedre på alle måter, men hvis du får et hovedkort skjønner jeg at du går for AMD. SSDen du har valgt er ikke noe å skryte av. Feks Samsung 830 er billigere og bedre på alle måter.

Ellers kan du sikkert spare noen kroner ved å kjøpe fra dustin.no

 

Og hvis du har planer om å kjøpe en tredjeparts-kjøler i fremtiden bør du gå for lavprofil utgaven av minnebrikkene da de du har valgt ikke passer under visse kjølere.

 

Du får og tredjeparts kjølere som ikke er avhengig av rambrikke størrelsen. ;-)

Derfor jeg skrev "visse" og ikke "alle" :)

 

Det jeg mente var at han ikke burde gå for lavprofil brikker men heller en kjøler som er tilpasset rambrikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...