Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp til å kjøpe nytt skjermkort.


Tomzann

Anbefalte innlegg

I BF3 går du nok tom for videominne, CFX gir deg nemlig ikke mer minne å bruke. Triksene er Deferred AA, Ambient Occlusion, Resolution og texture quality. Det kan også være at microstutter skaper problemer. Sjekk signaturen min ;)

 

Task Manager er kun istand til å fortelle hvor stor andel av den totale prosessorytelsen som er i bruk, om spillet du kjører ikke klarer å bruke mer enn X kjerner vil du dermed ha et problem med å forstå om ytelsen per kjerne er flaskehalsen eller ikke.

 

For en oppgradering av prosessor må du over på Intel. i5-3570k for eksempel.

 

Om målet ditt for fremtiden er å kjøre spill på tre skjermer tror jeg du må sikte høyere enn et enkelt 670/680 eller 7970/7950, vil faktisk anbefale å gå for AMD-skjermkort med såpass høy oppløsning siden Nvidias kort blir strupet av den lave minnebåndbredden.

Okei, men da må jeg bytte hovedkort å da.. i7 er vell ikke kompatibelt med hovedkortet jeg har nå? er det en oppgraderings -pakke du kan foreslå, "hovedkort" "skjermkort" å "prosessor", så du mener at hvis jeg for eksempel spiller rage som kan for eksempel bare kjøre 2 kjerner, så ser jeg ikke om det er prosessorens totale ytelsen som har en flaskehals`?

 

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, men da må jeg bytte hovedkort å da.. i7 er vell ikke kompatibelt med hovedkortet jeg har nå? er det en oppgraderings -pakke du kan foreslå, "hovedkort" "skjermkort" å "prosessor", så du mener at hvis jeg for eksempel spiller rage som kan for eksempel bare kjøre 2 kjerner, så ser jeg ikke om det er prosessorens totale ytelsen som har en flaskehals`?

 

Tusen takk for svar

Intel-prosessorer krever Intel-sokkel ja.

Den eneste måten å bestemme om det er prosessor eller skjermkort som sliter er å bruke MSI

Ideen til PerUlv2 om overklokking høres ut som en god løsning, en overklokk til 4.0GHz vil tilsvare en økning på nesten 50% som bør fikse prosessorproblemet for en stund til.

Afterburner (eller tilsvarende program) og overvåke GPU Usage sammen med framerate.

Lenke til kommentar

Sett på en bra kjøler og overklokk 1055T'en din - sats så på et 7950/7970 som Arni sier - i ditt tilfelle vil det være et mye bedre valg enn 670/680.

 

Edit: Men med gaming over flere skjermer må du nok ha fler enn et skjermkort etterhvert ;-)

Mitt siste spørsmål.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757664#info

Vill dette da med full overklokking på prosessoren klare å kjøre tre skjermer med 3 "tunge-/medium tunge" oppgaver, si 2 spill og 1 med film& osv.

 

Eller pga prisen, vill dette også fungere greit, med bare 1x skjermkort for en stund, men også holde med fremtidens spill om jeg kjøper et lignende så jeg har 2x i fremtiden. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743410#reviews

 

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal du kjøre to spill samtidig?

I prinsippet vil vel alle 7970 kunne klare det, men det er rimelig meningsløst å splitte ressursene dine til to programmer som begge er laget for å bruke alt maskinen har av ressurser.

 

2x 7970 er en skikkelig kraftkombinasjon, men jeg vil tro du må bytte prosessor/hovedkort før det er noe vits i (selv i eyefinity-oppløsninger i spill.) TOXIC-utgaven kjøper du om du vil ha det beste av det beste uansett pris, det er ikke et "fornuftig bleeding edge-kjøp"

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal du kjøre to spill samtidig?

I prinsippet vil vel alle 7970 kunne klare det, men det er rimelig meningsløst å splitte ressursene dine til to programmer som begge er laget for å bruke alt maskinen har av ressurser.

 

2x 7970 er en skikkelig kraftkombinasjon, men jeg vil tro du må bytte prosessor/hovedkort før det er noe vits i (selv i eyefinity-oppløsninger i spill.) TOXIC-utgaven kjøper du om du vil ha det beste av det beste uansett pris, det er ikke et "fornuftig bleeding edge-kjøp"

Jeg skal ikke kjøre 2 spill, sa bare hvis jeg trengte å gjøre det om begge skjermkortene klarte det for å gjøre en dårlig mål over kraften på de. MEN

Da har jeg fått svar på alt jeg lurte på! er fortsatt usikker på hvem skjermkort jeg oppgraderer til, men om jeg trenger det etter jeg har overklokket prosessoren på fult, (og om jeg kjøper nytt hovedkort/prosessor) så får jeg se da. Men iallefall tusen takk for alle tilbakemeldinger å svar setter utrolig pris på det ha en flotter's dag videre!

 

MVH Tom André.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...