Gå til innhold

Problemer med Telenor zyxel p2812


Anbefalte innlegg

Hei

har en Telenor zyxel p2812 modem og trådløs router som skaper masse problemer.

Nett opp til andre etasje er ustabilt og detter ut gjevnlig dette gjelder for pcer overalt i annen etasje.

 

Satte opp en NETGEAR Universal WiFi Range Extender for å få bedre dekning.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601558

Denne har jeg satt opp flere ganger og altid fungert fint selv i vanskelige situasjoner. 70 meter avstand, 30 meter og to murvegger osv.

 

Mot p2812 var det vanskligheter. Først ville den ikke godta WPA2 eller WPA kryptering, dette har altid virket fint så hva er spesielt her.

Løsningen var å kjørte åpent nett.

 

Det andre problemet nå er at range extenderen gjevning faller ut, er ikke direkte dårlig kontakt, vanligvis er signalet utmerket men noen ganger dør det helt og extenderen klarer ikke ta seg opp igjen.

 

Begge boksene står stille, er et bettong tak mellom dem og dette er et bolighus med ingen opplagte støykilder og lite wifi i området.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter P2812 med WPA2 og WPA-krypteringen? Isåfall er det en feil på router. Den blir som standard levert med WPA2. Det kan ikke være at extenderen går på samme kanal som P2812 da? Det kan skape en del krøll pga interferens. Sjekk at f. eks P2812 bruker kanal kanal 6 og at extenderen bruker kanal 11, men den kan gjerne bruke samme SSID.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Sliter P2812 med WPA2 og WPA-krypteringen? Isåfall er det en feil på router. Den blir som standard levert med WPA2. Det kan ikke være at extenderen går på samme kanal som P2812 da? Det kan skape en del krøll pga interferens. Sjekk at f. eks P2812 bruker kanal kanal 6 og at extenderen bruker kanal 11, men den kan gjerne bruke samme SSID.

 

 

Mvh Faller

Problemet var når jeg skulle logge meg inn på ekstenderen, finnet router, prøver og logge meg inn men kom ikke vidre. prøvde da med WPA men det virket heller ikke så jeg satte den åpen.

Har brukt WPA2 på andre routere mot denne og det har fungert.

 

Men det merkelige problemet er at tråløs faller ut gjevnlig. Alså ikke internett men det trådløse nettet.

Lenke til kommentar

Men er du da koblet til extenderen eller P2812? Jeg ville sjekket om det var noen oppdateringer til extenderen. Det virker som at de ikke klarer å knytte kontakt med hverandre.

 

Fra hvilken enhet faller det trådløse ut? Det kan være relatert til at de går på samme kanal. Det kan skape nettopp den type problem. Logg inn på interface på begge enhetene og sjekk at de går på hver sin kanal ;)

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Men er du da koblet til extenderen eller P2812? Jeg ville sjekket om det var noen oppdateringer til extenderen. Det virker som at de ikke klarer å knytte kontakt med hverandre.

 

Fra hvilken enhet faller det trådløse ut? Det kan være relatert til at de går på samme kanal. Det kan skape nettopp den type problem. Logg inn på interface på begge enhetene og sjekk at de går på hver sin kanal ;)

 

Mvh Faller

Hei

Både repeater og pcer oppe koblet til router nede detter ut gjevnlig, virker som det er greit nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...