Gå til innhold

Hjelp! Gode forslag til HDD Recovery firma?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min Ext HDD på 250 Gb slo seg nettopp av og vil ikke virke mere.

Har prøvd å koble den direkte til HK osv men den vil ikke lage en eneste lyd så jeg regner den som død.

 

MEN jeg MÅ ha noen dokumenter og div fra den.

Så jeg lurer på noen som har forslag til et recovery firma jeg kan sende den til.

 

 

Tusen takk for alle svar på forhånd :)

 

 

PS: Denne disken var min backup disk :confused: så bare kom med bedre backup forslag vis dere vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er mekanisk feil, f.eks at lesehodet har kommet borti platen, kan du prøve å legge harddisken i plast og slenge i fryseren et par timer. Temperaturen vil få delene til å trekke seg sammen og KANSKJE gi liv til den en kort periode. Dette fungerte hos meg, da min eksterndisk døde for noen år siden. Den funka et par timer etter frysingen, nok til at jeg fikk hentet ut det jeg ønsket.

 

Ellers har man Ahlberg, som er IBAS konkurrent i Norge. Billigere alternativ, svensk firma med gren her til lands.

Lenke til kommentar

Var ett sitat her på forumet for lenge siden som jeg synes er verdt å bringe opp for fremtiden.

 

Det å lagre noe kun på en ekstern og kalle det backup er IKKE backup, det er bare dumt.

 

Med andre ord har du ikke hatt backup, så nå må du bite i det sure eplet og spandere pengene på ett recovery firma denne gangen om dataene er verdt det og håpe at disken ikke er såpass død at de ikke får til noe.

Så neste gang får du lagre flere kopier på forskjellige steder eller disker, ikke ha alle eggene i en kurv, for disse kurvene (harddiskene) kan si takk og farvel når som helst, om 5 sekunder eller 5 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...