Gå til innhold

høy pci og agp fart med xp2500+ og msi kt3 ultra2


sub1343

Anbefalte innlegg

jeg har problemer med at når hket kjører 333fsb så kjører agp på 84Mhz og pci på 42Mhz og det er alt for mye. :(

Jeg vet om det med pci lock men det er ikke i bios noen plass.

Det stod på msi sine sider at med den nyeste bios(som er innstallert) skulle det støtte barton xp3000+ 333Fsb.

Noen som vet hvordan dette kan løses?

Jeg har leita over alt i bios, både sisoft sandra og aida32 viser det samme.

Kjører den nå bare på 280Fsb.

Det er forresten pcen til en kamerat av meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja men det som er problemet er at når den kjører det så kjører agp og pci mye høyere enn det som er normalt og da klikker tv kortet som er på den. pci skal kjøre på 33Mhz og agp på 66Mhz.

agp og pci øker også når den står på 166, det kjører kun normalt på 100 og 133

166Mhz = 333Mhz ddr

Lenke til kommentar

Sjekk valgene i biosen en gang til. Du må kanskje lete litt nedover lista (expert mode) for å finne 166MHz FSB med 66MHz AGP og 33MHz PCI. Eller kanskje det står "FSB/AGP/PCI-ratio" en plass. Den skal i så fall stå på "5/2/1".

 

Kvitta meg med et slikt hovedkort i forrige uke (v.1.0 dvs ikke støtte for 166MHz FSB) så jeg har ikke muligheten til å sjekke bios-innstillingene lengre.

Lenke til kommentar

vet ikke om jeg har så mye å tilføye men prøver likevel... Har selv ett Msi KT3 Ultra2 med en xp1700+@xp2200+ :woot: .

Denne kjører jeg på 175 fsb uten noen som helst problemer...... :D Har jo ett par Pci kort i maskina og disse har foreløpig ikke kranglet på denne hastigheten. Så ikke vet jeg, kanskje jeg har vært heldig med kort og prosessor :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...