Gå til innhold

10-tommers Note snart i salg


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor du gadd å skrive alt det der. Waste of time, og ikke noe annet :)

 

Det er da en helt utmerket forklarig på både de betydelige fordelene en stylus/pen utvilsom kan ha i mange situasjoner og ikke minst hvordan mange folk svelget Steve Jobs sitt hype på godt og vondt i årevis. Fyren var en patologisk løgner som uten skam sa hva som helst for å 1) fremme sitt eget produkt 2) rakke ned på konkurrerende produkter.

 

Personlig er jeg spent på hvordan Apple skal markedsføre den nye, mindre, iPaden som sannsynligvis kommer i løpet av høsten. For alle nettbrett under 10" ble jo stemplet som ubrukelige idiotprodukter av o store Steve for et par år tilbake...

Endret av Schnapps
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du gadd å skrive alt det der. Waste of time, og ikke noe annet :)

 

Det er da en helt utmerket forklarig på både de betydelige fordelene en stylus/pen utvilsom kan ha i mange situasjoner og ikke minst hvordan mange folk svelget Steve Jobs sitt hype på godt og vondt i årevis. Fyren var en patologisk løgner som uten skam sa hva som helst for å 1) fremme sitt eget produkt 2) rakke ned på konkurrerende produkter.

 

Personlig er jeg spent på hvordan Apple skal markedsføre den nye, mindre, iPaden som sannsynligvis kommer i løpet av høsten. For alle nettbrett under 10" ble jo stemplet som ubrukelige idiotprodukter av o store Steve for et par år tilbake...

Skjønner forsatt ikke hva du prøver å forklare... Hvorfor ikke bruke tiden på noe mer fornuftig? ;)

Lenke til kommentar

Skjønner forsatt ikke hva du prøver å forklare... Hvorfor ikke bruke tiden på noe mer fornuftig? ;)

 

Du er tydeligvis en person som ikke skjønner fordelen ved noe du ikke har prøvd det selv (ref din kommentar om pen/stylus), så at du bruker tid på dette er vel enda mer utrolig :D

 

Edit: Ser nå av dine andre innlegg at du stort sett bare troller og tuller uten å ha noe å bidra med, beklager at jeg ikke så at du bare prøver å være morsom før nå :)

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Jeg velger å overse eventuell potensielt forsøk på morsomhet og skal koke ned essensen om det er noen som bryr seg:

 

1) Å ha en penn er overlegen funksjonalitet i forhold til å ikke ha en penn. Har man en penn kan man bruke den eller ikke bruke den, har man ikke en penn kan man bare ikke bruke den.

 

2) Dersom man ikke trenger en penn, vil det være billigere å finne et tilsvarende produkt uten, så det er en flott opsjon for de som ikke vil ha.

 

3) Dersom man derimot trenger en penn, er det en stor bakdel at Steve Jobs egenhendig gjorde produkter med penn vanskelig å markedsføre fordi han dermed gjorde at tilgangen på produkter med penn mer eller mindre forsvant.

 

4) Da er det flott at Samsung tar på seg belastingen med å lage slike produkter på tross av at Apple-zombier, godt representert i amerikanske tech-blogs ser en penn og tenker "they blew it!".

 

Var dette klart og tydelig?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Du får ikke i nærheten av så god presisjon og nøyaktighet med kapasitiv berøringsskjerm som med resistiv trykkskjerm! Å bruke pennen gir deg mulighet til å skrive håndskrift, noe jeg personlig foretrekker mye mer enn å trykke på noen teite knapper på skjermen. Det er bare tungvint og tregt.

 

Et annet argument er at du kan fortsatt bruke fingeren hvis du ikke er en tilhenger av pennen, eller rett og slett ikke trenger den akkurat i det øyeblikket. For eksempel hvis du bare kjapt skal lese en melding mens du venter på bussen.

 

Med stylus-pennen kan du tegne, trykke mye enklere på markeringsbokser, skjermaer, små knapper, altså nyttige eller unyttige apper til kontor og diverse.

 

Jeg har alltid fortrukket resisitv trykkskjerm, og har lenge trodd at det var en dødense teknologi for forbrukerenheter. Det var derfor enormt positivt at Samsung ga den et nytt liv, og skapte et veldig nyttig produkt. Som du sikkert har skjønt så er jeg en fremtidig eier av Note. Teknologien er bare mye bedre.

 

Du kan fortsatt bruke fingeren på resisitve trykkskjermer, men du har fortsatt muligheten til å dra fram pennen for overlegen nøyaktighet!

 

Samsung Note er den viktigste produktserien innen mobile enheter i år etter min mening!

 

 

 

Nå, angående enheten. Den er ute tvil praktisk, men synes oppløsningen på skjermen er litt i laveste laget. iPad er mye rart, men de har på visse punkter en interessant utvikling, da f.eks. skjermoppløsning. Men ingen kan med sin rett påstå at du får mer for pengene i et Apple-produkt. Vil påstå at trykkskjermen er Notes største fordel, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er ihvertfall hovedgrunnen til at jeg ble interessert.

 

De som i tråden her påstår at kapasitive berøringsskjermer er alti du trenger har ikke sett hvor praktisk du faktisk kan bruke stylus-pennen. Er sikker på at det er mange situasjoner dere rett og slett hadde måttet innrømmet at stylus-pennen var mer praktisk og brukervennlig. Greit nok at folkhar ulike behov, og trenger du bare en telefon med de grunnleggende funksjonene, så trenger du sannsynligvis ikke stylus-penn heller. Men da holder det også med de billige smarttelefonene.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har vel Notene ikke resistiv trykkskjerm, det er pennen som er trykkfølsom.

 

Når det gjelder framtiden til skjermer så har vi som satte pris på fordelene med resistiv "tapt" og det kan også se ut til at arbeidet med hybridskjermer som har fordelene fra begge typene skjerm er stoppet opp. Vi kan altså forvente at i mange år framover må vi ta av hanskene for å betjene berøringsskjermen ved bensinpumpa på bensinstasjoner, der det definitivt burde vært trykkskjerm eller gammeldags tastatur. Dessverre.

 

Det var en fatal svakhet med resistive skjermer at det ikke gikk an å ha gorillaglass på de skjermene ;)

 

Når det gjelder å "dra med seg pennen" er det en merkelig problemstilling da alle mine enheter med penn har hatt pennholder i chassis.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Nå har vel Notene ikke resistiv trykkskjerm, det er pennen som er trykkfølsom.

Ihvertfall en av de første Note-modellene har det tror jeg. Men jeg skal ikke være så altfor påståelig angående dette nye produktet. Kan jo være at den resistive trykkskjermen og pennen fungerer sammen for økt funksjon? Ikke vet jeg, men du kan ihvertfall trykke på skjermen uten å bruke pennen så vidt jeg vet. :)

 

Uansett hva teknologien heter så er den awesome. :wee: Kanskje den har en lignende trykkskjerm som Boogie Board RIP, der får du jo vektor-grafikk når du tegner/skriver på den.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...