Gå til innhold

[Løst] HDD viser i bios og windows, men ikke i "min datamaskin"?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig kunnet sette sammen pcen min etter mye planlegging og en defekt PSU som jeg måtte returnere. Jeg har installert windows og noen drivere... Men hdden min vil ikke vise i "min datamaskin". Det er en seagate barracuda på 1tb. Den vises i biosen, og i enhetsbehandling, men jeg kan ikke bruke den! Har søkt opp noen guider på nettet, men ingen ser ut til å fungere...

 

Håper noen av dere vet hvordan man fikser det :dremel:

(En ssd med 30gb igjen er litt lite til å installere spill på :green:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg trenger nok mer hjelp enn dette... Jeg gjorde som du sa, men nå har jeg bare fått en partisjon på 0MB (eller noe)... se bildet...

 

Nei, beklager! Windows ba meg om å formatere X, og da fikset alt seg! Nå har jeg en disk på 931GB som bare venter på å bli fylt opp! Takk for hjelpen! Men nå har jeg en partisjon som heter "Standard Disk" som tar opp 100MB (se den lille firkanten i vinduet til høyre for "disk 1"), noen som kan si meg hvordan jeg fjerner den?

Lenke til kommentar

Det er Windows som lager den under installasjon. Den trengs for å starte Windows. Det er jo ingenting å tjene på å fjerne den.

 

Beklager, trodde det var meg som tabbet meg ut og laget den... Hvis windows trenger den skal jeg selvfølgelig ikke fjerne den... :dremel:

Lenke til kommentar

Du ser den er på C, der OS ligger.

Hadde du laget den i dette forsøket hadde du laget den i X.

 

Bra det ordnet seg, jeg tok det som en selvfølge at den var formatert som new technology file system.

Bra du fikk det til.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...